Színház

Péterfy Bori: "Mintha mindent tudnék Joannáról"

2013.04.26. 17:30
Ajánlom
A Nemzeti Színháztól távozó művésznő veszi át májusban Kovács Patríciától a Kramer kontra Kramer női főszerepét az Orlai Produkció előadásában. Péterfy Bori először május 21-én látható Nagy Ervin oldalán a Belvárosi Színházban. INTERJÚ

- A Kramer kontra Kramer lesz az első külsős produkció, amiben láthat a közönség, miután kiderült, hogy nem maradsz a Nemzeti Színház társulatában. Hogyan talált meg a felkérés?

- Orlai Tibort már nagyon régről ismerem, nagy drukkere voltam az ő színházának, mert szerintem fontos és jó dolog, amit kitalált. Az előadást Rába Roland rendezte, aki nagyon régi kollégám, hiszen együtt voltunk már a Krétakörben és a Nemzeti Színházban is, nem mellesleg jó barátom. Nagyon örültem, hogy rám gondoltak. Jól jött maga a felkérés, több szempontból is. Egyrészt a színházi munkahelyem perceken belül megszűnik. Másrészt kisgyereket nevelek, ami mellett nagyon nehezen tudtam volna egy teljes próbaidőszakot végigpróbálni, ezért az is szerencsés, hogy beugrásról van szó. Sok munkalehetőségem lett volna nyáron, amiben rendes próbaidőszakot kellett volna vállalnom, de azokat ezért nem tudtam bevállalni. Ennek viszont nagyon örülök, mert a filmet nagyon szerettem, és bár az előadást sajnos nem tudtam megnézni, de eddig csak jót hallottam róla.

- Ezek szerint Joanna Kramer nem ismeretlen a számodra.

- A szerep, úgy érzem, egyszerűen telitalálat most nekem. Mintha mindent tudnék Joannáról és arról a helyzetről, hogy milyen, amikor családanyaként kell szembesülni azzal, hogy most már egy új rendszerben kell megtalálni önmagad. Úgy érzem, értem őt. Az én gyerekem is most két éves, pont mint az előadás első jelenetében Billy. Nem is jöhetett volna jobbkor ez a szerep.

- Lehetséges, hogy te is éppen most éled meg, hogy a családanyaság milyen konfliktusba tud kerülni a szabadságvággyal?

- Ahogy a darabban is elhangzik: valakinek pont megfelel, hogy reggeltől estig anyuka, valakinek meg nem. Nagyon tudom tisztelni azokat a nőket, akik tényleg odaadóan tudják a családjuknak és gyerekeiknek szentelni az életüket, bár sokszor találkozom azzal, hogy ez csak valamiféle rosszízű mártírszerep, és azt nagyon nem szeretem. Fél évvel a szülés után visszavettem a Három nővért a Nemzetiben és elkezdtem koncertezni is, és mind a kettő nagyon jól esett. Fokozatosan kezdtem dolgozni, a legtöbb időt a kisfiammal töltöm még most is, ő a legfontosabb, de ahogy Joanna mondja: muszáj mást is csinálnom. Ez persze alkati kérdés is. De amin Joanna átmegy, azon így vagy úgy minden anya átmegy egyszer.

- A filmhez milyen élményeid kötődnek?

- Amikor először láttam, még fiatalon és gyerektelenül, emlékszem, végig Tednek, az apának szurkoltam, és mint úgy általában mindenki, kárhoztattam én is az anyát, hogyan tudja ilyen helyzetbe hozni a családját, hogyan tudja elhagyni a gyerekét és hogyan lehet ilyen önző. De mai fejjel ez a történet egészen más. Ezt a filmet, azt hiszem, csak akkor lehet igazán megérteni, ha az embernek van gyereke. Ma már közel sem azt gondolom Joannáról, amit akkor gondoltam. A nagy különbség talán köztem és közte az, hogy én nagyon élvezem az anyaságot, életemben nem voltam meg ilyen boldog, neki meg ez sajnos nem sikerül, egyre frusztráltabb es boldogtalanabb lesz, bárhogy igyekszik.

- Vannak egyéb színházi terveid a közeli jövőben?

- Sok megkeresést kapok, de mivel nem tudok még bevállalni hosszú próbafolyamatot a gyerek és a koncertezés mellett, ezért egy ideig valószínűleg csak a Kramer kontra Kramerben leszek benne. De ez nagy élmény lesz nekem, abban biztos vagyok.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Keller András: A zenekar a kedvenc hangszerem

Vonósnégyesével, a Keller Quartettel elért világsikerek után Keller András karmesterként építi és irányítja tizenhárom éve a Concerto Budapest Szimfonikus Zenekart. Úgy véli, jobban kellene figyelnünk saját, hazai kincseinkre, a kortárs zenére és egyáltalán – a zenére.
Fidelio Tours

Tudod, hol áll Petőfi, Erkel és Anne Frank fája?

Naponta sétálunk el óriási törzsű, sokat megélt fák mellett, ám szinte sosem gondolunk bele, hogy mennyi történetet, mennyi legendát hordozhatnak magukban. Ha a fák mesélni tudnának, talán többet mondanának, mint a legtöbbet megélt nagyszülők. Most összegyűjtöttünk 8 híres fát, amelyeknek érdemes megismerni a történetét.
Plusz

Fáy Miklós: Férfias erények

Fáy Miklós kritikus ezúttal a Robert Capa Központ új kiállításával, a Zeneakadémia szeptemberi Bartók-hangversenyével, Az öreg halász és a tenger új kiadásával, valamint egy Maria João Pires összkiadással foglalkozik.
Zenés színház

Csábító francia dallamok a Benczúr Kertben

Három fiatal, de a startvonalon már túl járó művész, madarak kórusától kísért estjét élvezhetik augusztus 16-án a lombok alatt. Offenbachtól Delibes-ig, a zenés színházi irodalom legjavából válogatva tíz népszerű operaária, illetve duett szólal meg Horti Lilla és Lusine Sahakyan előadásában.
Klasszikus

A koronavírus ellen harcol, most koncertet ad a Medikus Zenekar

A koronavírus-járvány kezdete óta először lép színpadra teljes létszámmal a Medikus Zenekar augusztus 18-án a Pesti Vármegyeháza Díszudvarában.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Színház hír

Új magyar musical a dunaújvárosi Bartók Színházban

Az Őze Áron vezette Kamaraszínház az egymásra figyelés gesztusát is kifejezi azzal, hogy a „Város Évadát” nyitja meg ősztől. Az új évadban tizenkét bemutatót tartanak.
Színház ajánló

Kortárs magyar drámák mustrája Szentendrén

A Szentendrei Teátrum fogadta be idén a Színházi Dramaturgok Céhe Nyílt Fórum rendezvényt, amelyre augusztus 9-14. között várják az érdeklődőket felolvasószínházi előadásokkal.
Színház magazin

Cenzúra, zaklatások, vallatások – Janovics Jenő és a Kolozsvári Nemzeti Színház

A kolozsvári magyar színjátszás történetének egyik legnehezebb korszaka volt a két világháború közötti időszak, az a 22 év, amikor először kellett kisebbségi színházként – a túlélés legfőbb szempontját szem előtt tartva – megmaradnia. Ezeket az éveket a fennmaradáson túl az a szándék mozgatta, hogy az adott politikai-gazdasági helyzet korlátai között a magyar színjátszás megtalálja a maga és a közönsége számára is megfelelő hangot. Az impériumváltás időszakát Janovics Jenő visszaemlékezései alapján tárjuk föl. Ő igazgatta az akkor Országos Nemzeti Színház nevet viselő kolozsvári színházat, amely Magyarország második nemzeti színháza volt.
Színház ajánló

Csányi Sándor egyszemélyes vígjátéka augusztusban is a MOMKultban!

Augusztus 23-án és 29-én dupla Hogyan értsük félre a nőket? előadással várják a nézőket a MOMkultban, mindkét nap 17.00 és 20.00 órai kezdéssel is megtekinthető Csányi Sándor önálló estje.
Színház hír

Szeptemberben sem tartják meg a POSZT-ot

A szervezők közleménye szerint egy későbbi időpontban rendezik meg a 20. Pécsi Országos Színházi Találkozót.