Színház

Pindroch Csaba: „Teljesen kiléptem a komfortzónámból”

2016.06.17. 14:43
Ajánlom
Június 24-én, a balatonföldvári Kultkikötőben tartják a szabadtéri ősbemutatóját a Sebestyén Elemér Segítség! Megnősültem! című regényéből készült egyszemélyes vígjátéknak, amelynek előadója, producere és társ-színpadra alkalmazója Pindroch Csaba. A kőszínházi bemutatóra októberben kerül sor a Thália Színházban.

- Sok színész berzenkedik attól, hogy egyedül lépjen színpadra. Ez a fajta kihívás izgatott a one man show műfajában?

- Régóta terveztem egy olyan jellegű megmérettetést, amikor egyedül vagyok a színpadon. Mivel saját produkcióról van szó, akárcsak a Mr. és Mrs. esetében, amit öt éve hatalmas sikerrel játszunk a feleségemmel, Verebes Lindával, tudtam, hogy szem előtt kell tartanom mind a művészi, mind a gazdasági szempontokat. Sokat jártam vidéken és megfigyeltem, hogy a stand-uposokra és a pszichológusok előadásaira van igény – sajnos. A két dolgot akartam vegyíteni, igazi színházi produkciót létrehozni. A feleségem révén találtam rá Sebestyén Elemér regényére, aki mellesleg ismert krimiíró Anthony Grey néven. Radnai Márk rendezővel közösen készítettük a színpadi változatot. Komoly kérdéseket feszegetünk benne, rengeteg humorral.

Pindroch Csaba

Pindroch Csaba (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett / Thália Színház)

- A házasság humor és konfliktusforrásként jelenik meg a regényben. A párkapcsolati görbe tükör témája miatt keltette fel az érdeklődésedet?

Azt mondják, a nők abban reménykednek, hogy a férfiak megváltoznak a házasság után, de nem változnak meg. A férfiak pedig abban reménykednek, hogy a nők nem változnak meg a házasság után, de megváltoznak. Ezt a nagy közhelyet, dilemmát rengeteg darab boncolgatja, de olyat még nem láttam, ahol nem csak a férfiak gyenge oldalát mutatják meg, hanem a nőkét is – ha van.

- A nősülés előzményei, körülményei, bonyodalmai szolgálnak humorforrásként?

- A történet arra a problematikára épül, hogy az egyik haver nősülni készül, a barátok összehívják a válságstábot és megbeszélik mit kellene tennie. Majd jön a főhős, felidézi a saját esküvőjét, az anyóssal, apóssal való találkozást és a házasság járulékos dolgait, mint a nászajándékok szortírozása, a házfelújítás, a szülők meghívása stb. Leteszteltem különben a próbafolyamat alatt az előadás bizonyos részeit, és azt vettem észre, hogy a férfiak csillogó szemmel, rezzenéstelen arccal hálálkodnak, amiért valaki ki meri mondani azt, amit ők nem, a mellettük ülő oldalbordák pedig hangosan nevetnek. Ez mindenesetre rendkívül biztató.

Pindroch Csaba, Verebes Linda - Mr. és Mrs.

Pindroch Csaba, Verebes Linda - Mr. és Mrs. (Fotó/Forrás: Puskel Zsolt)

- A legszemélyesebb önvallomás szándéka is megvolt benned a házasságról, a párkapcsolat buktatóiról?

- Valójában semmi más nem érdekel a színházban, csak az érzelem. A férfi és a nő közötti megfoghatatlan vibrálás. Tizenhat éve élek együtt a feleségemmel, van három gyermekünk, nincsenek botrányainak. A Segítség! Megnősültem! amolyan őszinte szerelmi vallomás a menyasszonyok, a feleségek, a nők felé. A férfi, akit játszom, szereti a feleségét, de vannak problémák. Talán nem is a feleséggel, hanem inkább a női nemmel. Amikor ezzel szembetalálkozik az ember egy könyvben vagy színházi előadásban, boldogan felsóhajt, hogy nem csak nála van így. Az üzenete pedig az, hogy egyetlen dolog rosszabb a férfi-nő kapcsolat, a házasság összes nyűgjénél: a magány.

- Miért vállaltad be megint a saját produkció kockázatát?

- Úgy vélem, hogy a Mr. és Mrs.-szel és a Segítség! Megnősültem!-mel teljesen kiléptem a komfortzónámból. Hiszek a piaci alapú színházban is, és nem gondolom, hogy ami eladható, az csak ócska lehet. Amikor egy színész főszerepet alakít, bizonyos fokú elégedettséggel konstatálja, ha pótszékeket kell betenni, mert annyian kíváncsiak az előadásra. De amikor a színész maga az előadás gazdája, az elementáris érzés. A saját ízlésem szerint alakítom a produkciót, még arra is ügyelek, hogy egyetlen néző se legyen, aki nem látja tökéletesen a színpadot.

Ne most, drágám!

Ne most, drágám!

- Milyen alapon esett a választásod rendezőként Radnai Márkra?

- Tudtam, hogy csak olyan rendező jöhet számításba, aki ugyanúgy beleszeret a darabba, mint én. Nagyon szerettem A nagy kézrablás című rendezését a Tháliában. Márknak tetszett az anyag, és remekül vezeti a színészeit. Nem érzékelem a köztünk lévő korkülönbséget. Tudok hallgatni rá és hagyom magam vezetni. Új impulzusokra volt szükségem, mert kezdtem ellustulni. Az ő személyében jött egy fiatal lendület. Nemkülönben közös gimibe is jártunk.

- 2012 óta a Thália Színház tagja vagy, változatos szerepeket osztanak rád. A helyeden érzed magad?

- Nagyon elkényeztetett helyzetben vagyok a Tháliában. Nagy szerepeket kapok, a filmjeim által elért népszerűségemre építenek, nem pedig büntetnek érte, mint már megtörtént más kőszínházban. Éreztetik velem, hogy fontos vagyok. És én is érzem.

Pindroch Csabával további előadásokban is találkozhat a közönség a Kultkikötőben. Augusztus 5-én Balatonbogláron a Mr. és Mrs. című produkció férfi főszerepében lép színpadra, míg augusztus 12-én Balatonföldváron a Ne most, drágám! című előadásban lesz látható.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Színház magazin

A társulat kérdéseiről – a közös ügyektől a közügyekig

A Jó kérdés, a Magyar Színházi Társaság és a Színház folyóirat sorozatának vendégei februárban a társulatról beszélgettek. A meghívottak, Kováts Adél, Göttinger Pál és Molnár Áron tapasztalatainak, nézőpontjainak megismeréséből és helyenkénti ütköztetéséből izgalmas kép rajzolódott ki a társulatokat illető lehetőségekről, külső és belső elvárásokról.
Színház ajánló

Mennyiért szülnél, anyuci? – új bemutató a FÉMben

Miklós Zsófiával és Kolnai Kovács Gergellyel a főszerepben mutatta be a FÉM Cziczó Attila Fém című abszurd drámáját: Miről álmodik a fiatal? Hírnévről, vagy családról?
Színház premier

Nyakunkon a hurok – Hazai ősbemutatóra készül az Orlai Produkciós Iroda

Bagossy László az Orlai Produkciós Iroda színészeivel állítja színpadra Kerékgyártó István szövegét, amely a szerző Puzzle című darabjából és a Hurok című regényből állt össze. A bemutatót február 23-án tartják a Jurányi Házban.
Színház ajánló

Vígjáték vagy dráma: A pillangók még mindig szabadok a József Attila Színház Stúdiójában

Nagy érdeklődés övezi a hazánkban kevéssé ismert Broadway sikerszerző, Leonard Gershe darabját a József Attila Színházban.
Színház ajánló

Az öldöklés istene - Házaspárbaj az Átriumban

Yasmina Reza világhírű komédiája leleplező őszinteséggel beszél a kispolgári álszentségről, és arról, hogy mindannyiunkban mennyi sérelem, előítélet és düh kavarog.