Színház

Pindroch Csaba: „Teljesen kiléptem a komfortzónámból”

2016.06.17. 14:43
Ajánlom
Június 24-én, a balatonföldvári Kultkikötőben tartják a szabadtéri ősbemutatóját a Sebestyén Elemér Segítség! Megnősültem! című regényéből készült egyszemélyes vígjátéknak, amelynek előadója, producere és társ-színpadra alkalmazója Pindroch Csaba. A kőszínházi bemutatóra októberben kerül sor a Thália Színházban.

- Sok színész berzenkedik attól, hogy egyedül lépjen színpadra. Ez a fajta kihívás izgatott a one man show műfajában?

- Régóta terveztem egy olyan jellegű megmérettetést, amikor egyedül vagyok a színpadon. Mivel saját produkcióról van szó, akárcsak a Mr. és Mrs. esetében, amit öt éve hatalmas sikerrel játszunk a feleségemmel, Verebes Lindával, tudtam, hogy szem előtt kell tartanom mind a művészi, mind a gazdasági szempontokat. Sokat jártam vidéken és megfigyeltem, hogy a stand-uposokra és a pszichológusok előadásaira van igény – sajnos. A két dolgot akartam vegyíteni, igazi színházi produkciót létrehozni. A feleségem révén találtam rá Sebestyén Elemér regényére, aki mellesleg ismert krimiíró Anthony Grey néven. Radnai Márk rendezővel közösen készítettük a színpadi változatot. Komoly kérdéseket feszegetünk benne, rengeteg humorral.

Pindroch Csaba

Pindroch Csaba (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett / Thália Színház)

- A házasság humor és konfliktusforrásként jelenik meg a regényben. A párkapcsolati görbe tükör témája miatt keltette fel az érdeklődésedet?

Azt mondják, a nők abban reménykednek, hogy a férfiak megváltoznak a házasság után, de nem változnak meg. A férfiak pedig abban reménykednek, hogy a nők nem változnak meg a házasság után, de megváltoznak. Ezt a nagy közhelyet, dilemmát rengeteg darab boncolgatja, de olyat még nem láttam, ahol nem csak a férfiak gyenge oldalát mutatják meg, hanem a nőkét is – ha van.

- A nősülés előzményei, körülményei, bonyodalmai szolgálnak humorforrásként?

- A történet arra a problematikára épül, hogy az egyik haver nősülni készül, a barátok összehívják a válságstábot és megbeszélik mit kellene tennie. Majd jön a főhős, felidézi a saját esküvőjét, az anyóssal, apóssal való találkozást és a házasság járulékos dolgait, mint a nászajándékok szortírozása, a házfelújítás, a szülők meghívása stb. Leteszteltem különben a próbafolyamat alatt az előadás bizonyos részeit, és azt vettem észre, hogy a férfiak csillogó szemmel, rezzenéstelen arccal hálálkodnak, amiért valaki ki meri mondani azt, amit ők nem, a mellettük ülő oldalbordák pedig hangosan nevetnek. Ez mindenesetre rendkívül biztató.

Pindroch Csaba, Verebes Linda - Mr. és Mrs.

Pindroch Csaba, Verebes Linda - Mr. és Mrs. (Fotó/Forrás: Puskel Zsolt)

- A legszemélyesebb önvallomás szándéka is megvolt benned a házasságról, a párkapcsolat buktatóiról?

- Valójában semmi más nem érdekel a színházban, csak az érzelem. A férfi és a nő közötti megfoghatatlan vibrálás. Tizenhat éve élek együtt a feleségemmel, van három gyermekünk, nincsenek botrányainak. A Segítség! Megnősültem! amolyan őszinte szerelmi vallomás a menyasszonyok, a feleségek, a nők felé. A férfi, akit játszom, szereti a feleségét, de vannak problémák. Talán nem is a feleséggel, hanem inkább a női nemmel. Amikor ezzel szembetalálkozik az ember egy könyvben vagy színházi előadásban, boldogan felsóhajt, hogy nem csak nála van így. Az üzenete pedig az, hogy egyetlen dolog rosszabb a férfi-nő kapcsolat, a házasság összes nyűgjénél: a magány.

- Miért vállaltad be megint a saját produkció kockázatát?

- Úgy vélem, hogy a Mr. és Mrs.-szel és a Segítség! Megnősültem!-mel teljesen kiléptem a komfortzónámból. Hiszek a piaci alapú színházban is, és nem gondolom, hogy ami eladható, az csak ócska lehet. Amikor egy színész főszerepet alakít, bizonyos fokú elégedettséggel konstatálja, ha pótszékeket kell betenni, mert annyian kíváncsiak az előadásra. De amikor a színész maga az előadás gazdája, az elementáris érzés. A saját ízlésem szerint alakítom a produkciót, még arra is ügyelek, hogy egyetlen néző se legyen, aki nem látja tökéletesen a színpadot.

Ne most, drágám!

Ne most, drágám!

- Milyen alapon esett a választásod rendezőként Radnai Márkra?

- Tudtam, hogy csak olyan rendező jöhet számításba, aki ugyanúgy beleszeret a darabba, mint én. Nagyon szerettem A nagy kézrablás című rendezését a Tháliában. Márknak tetszett az anyag, és remekül vezeti a színészeit. Nem érzékelem a köztünk lévő korkülönbséget. Tudok hallgatni rá és hagyom magam vezetni. Új impulzusokra volt szükségem, mert kezdtem ellustulni. Az ő személyében jött egy fiatal lendület. Nemkülönben közös gimibe is jártunk.

- 2012 óta a Thália Színház tagja vagy, változatos szerepeket osztanak rád. A helyeden érzed magad?

- Nagyon elkényeztetett helyzetben vagyok a Tháliában. Nagy szerepeket kapok, a filmjeim által elért népszerűségemre építenek, nem pedig büntetnek érte, mint már megtörtént más kőszínházban. Éreztetik velem, hogy fontos vagyok. És én is érzem.

Pindroch Csabával további előadásokban is találkozhat a közönség a Kultkikötőben. Augusztus 5-én Balatonbogláron a Mr. és Mrs. című produkció férfi főszerepében lép színpadra, míg augusztus 12-én Balatonföldváron a Ne most, drágám! című előadásban lesz látható.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Szabadon hozzáférhető Sára Sándor hét emblematikus filmje

A közelmúltban elhunyt Sára Sándor emléke előtt tisztelegve, hét emblematikus filmjét mától 20 napon át szabadon elérhetővé teszi a Magyar Nemzeti Filmalap.
Klasszikus

RENDKÍVÜLI: Ázsiai turnéra indulunk a Concerto Budapesttel

Három nagyvárosba, Bangkokba, Fucsouba és Sanghajba kísérjük el a világhírű magyar szimfonikus zenekart, amely többek között Bartók mesterművével, a Concertóval a bőröndben utazik.
Zenés színház

A János vitéz az Operettszínházban – negyven év után

Kacsóh Pongrác daljátéka, a János vitéz novemberben tér vissza a Budapesti Operettszínház színpadára. Szeptember 30-án sajtónyilvános olvasópróbával vette kezdetét a munka, ahol számos érdekesség kiderült az előadásról és az alkotógárdáról.
Klasszikus

Kicsoda Hildur Guðnadóttir, a Joker zeneszerzője?

Egy nő a férfidominálta zeneszerzőszakmában, aki a Chernobyl után a Joker eredeti filmzenéjével új színt hoz a film világába.
Zenés színház

A punktól az opera felé – Kérdések és válaszok az operajátszásról

Új sorozat indult az Opera Magazinban, amelyben a színházi szakma képviselői beszélnek arról, szerintük hogyan érdemes operát játszani, mitől jó egy előadás, valamint mivel lehet megszólítani a fiatalokat és megtartani az idősebbeket. Az első részben Kiss Eszter Veronika és Fáy Miklós kritikusokat kérdezték.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Színház ajánló

A Játék a kastélyban indította a Vörösmarty Színház jubileumi évadát

Különleges este volt a székesfehérvári Vörösmarty Színház életében az október 5-i, hiszen a teátrum önálló társulatának megalakulásának negyedszázados évfordulóját ünnepli ebben az évadban, amelynek első bemutatója Molnár Ferenc: Játék a kastélyban című komédiája. A premiert ünnepélyes pillanatok is megelőzték: Cser-Palkovics András polgármester „Pro Theatro Civitatis Albae Regalis” díjat adott át Juhász Illés színművésznek.
Színház ajánló

Mucsi Zoltán egy beszédtanárt alakít a József Attila Színházban

A Macskafogó zajos, zenés sikere után újabb nagyágyú érkezik a József Attila Színházba. Október 5-én debütál A király beszéde, Mucsi Zoltánnal és Fila Balázzsal a főszerepben.
Színház ajánló

Különleges lakásszínházi előadások a CAFe Budapesten

A CAFe Budapest váratlan helyszíneken, olykor egészen rendhagyó terekben varázsolja el a közönséget: az idei fesztiválon debütáló #kapucsengő sorozat keretében öt izgalmas lakásszínházi előadásnak ad otthont a Deák tér szomszédságában található KuglerArt Szalon.
Színház portré

„A jó színház friss, egyszeri és megismételhetetlen” – Szabó Sebestyén László

A színházban az itt és most varázsa izgatja a legjobban a Junior Prima Díjjal frissen kitüntetett, sokoldalú színművészt, aki hangszereken is szívesen játszik: hol gitárt, hol hegedűt, hol pedig kobozt vesz kézbe, amelyekre zenét és dalszöveget is ír.
Színház portré

„A báb mindenkit képes elkápráztatni, ha megfelelően nyúlunk hozzá” - Markó-Valentyik Anna

Markó-Valentyik Anna amellett, hogy bábszínészként és rendezőként is felhívta magára a szakma és a szélesebb közönség figyelmét, lelkes környezetvédőként sokakat meggyőzött a környezettudatos életmód fontosságáról. Kiemelkedő színészi, alkotói munkája és társadalmi felelősségvállalása egyaránt indokolta a Junior Prima Díj odaítélését.