Színház

Pindroch Csaba: „Teljesen kiléptem a komfortzónámból”

2016.06.17. 14:43
Ajánlom
Június 24-én, a balatonföldvári Kultkikötőben tartják a szabadtéri ősbemutatóját a Sebestyén Elemér Segítség! Megnősültem! című regényéből készült egyszemélyes vígjátéknak, amelynek előadója, producere és társ-színpadra alkalmazója Pindroch Csaba. A kőszínházi bemutatóra októberben kerül sor a Thália Színházban.

- Sok színész berzenkedik attól, hogy egyedül lépjen színpadra. Ez a fajta kihívás izgatott a one man show műfajában?

- Régóta terveztem egy olyan jellegű megmérettetést, amikor egyedül vagyok a színpadon. Mivel saját produkcióról van szó, akárcsak a Mr. és Mrs. esetében, amit öt éve hatalmas sikerrel játszunk a feleségemmel, Verebes Lindával, tudtam, hogy szem előtt kell tartanom mind a művészi, mind a gazdasági szempontokat. Sokat jártam vidéken és megfigyeltem, hogy a stand-uposokra és a pszichológusok előadásaira van igény – sajnos. A két dolgot akartam vegyíteni, igazi színházi produkciót létrehozni. A feleségem révén találtam rá Sebestyén Elemér regényére, aki mellesleg ismert krimiíró Anthony Grey néven. Radnai Márk rendezővel közösen készítettük a színpadi változatot. Komoly kérdéseket feszegetünk benne, rengeteg humorral.

Pindroch Csaba

Pindroch Csaba (Fotó/Forrás: Kállai-Tóth Anett / Thália Színház)

- A házasság humor és konfliktusforrásként jelenik meg a regényben. A párkapcsolati görbe tükör témája miatt keltette fel az érdeklődésedet?

Azt mondják, a nők abban reménykednek, hogy a férfiak megváltoznak a házasság után, de nem változnak meg. A férfiak pedig abban reménykednek, hogy a nők nem változnak meg a házasság után, de megváltoznak. Ezt a nagy közhelyet, dilemmát rengeteg darab boncolgatja, de olyat még nem láttam, ahol nem csak a férfiak gyenge oldalát mutatják meg, hanem a nőkét is – ha van.

- A nősülés előzményei, körülményei, bonyodalmai szolgálnak humorforrásként?

- A történet arra a problematikára épül, hogy az egyik haver nősülni készül, a barátok összehívják a válságstábot és megbeszélik mit kellene tennie. Majd jön a főhős, felidézi a saját esküvőjét, az anyóssal, apóssal való találkozást és a házasság járulékos dolgait, mint a nászajándékok szortírozása, a házfelújítás, a szülők meghívása stb. Leteszteltem különben a próbafolyamat alatt az előadás bizonyos részeit, és azt vettem észre, hogy a férfiak csillogó szemmel, rezzenéstelen arccal hálálkodnak, amiért valaki ki meri mondani azt, amit ők nem, a mellettük ülő oldalbordák pedig hangosan nevetnek. Ez mindenesetre rendkívül biztató.

Pindroch Csaba, Verebes Linda - Mr. és Mrs.

Pindroch Csaba, Verebes Linda - Mr. és Mrs. (Fotó/Forrás: Puskel Zsolt)

- A legszemélyesebb önvallomás szándéka is megvolt benned a házasságról, a párkapcsolat buktatóiról?

- Valójában semmi más nem érdekel a színházban, csak az érzelem. A férfi és a nő közötti megfoghatatlan vibrálás. Tizenhat éve élek együtt a feleségemmel, van három gyermekünk, nincsenek botrányainak. A Segítség! Megnősültem! amolyan őszinte szerelmi vallomás a menyasszonyok, a feleségek, a nők felé. A férfi, akit játszom, szereti a feleségét, de vannak problémák. Talán nem is a feleséggel, hanem inkább a női nemmel. Amikor ezzel szembetalálkozik az ember egy könyvben vagy színházi előadásban, boldogan felsóhajt, hogy nem csak nála van így. Az üzenete pedig az, hogy egyetlen dolog rosszabb a férfi-nő kapcsolat, a házasság összes nyűgjénél: a magány.

- Miért vállaltad be megint a saját produkció kockázatát?

- Úgy vélem, hogy a Mr. és Mrs.-szel és a Segítség! Megnősültem!-mel teljesen kiléptem a komfortzónámból. Hiszek a piaci alapú színházban is, és nem gondolom, hogy ami eladható, az csak ócska lehet. Amikor egy színész főszerepet alakít, bizonyos fokú elégedettséggel konstatálja, ha pótszékeket kell betenni, mert annyian kíváncsiak az előadásra. De amikor a színész maga az előadás gazdája, az elementáris érzés. A saját ízlésem szerint alakítom a produkciót, még arra is ügyelek, hogy egyetlen néző se legyen, aki nem látja tökéletesen a színpadot.

Ne most, drágám!

Ne most, drágám!

- Milyen alapon esett a választásod rendezőként Radnai Márkra?

- Tudtam, hogy csak olyan rendező jöhet számításba, aki ugyanúgy beleszeret a darabba, mint én. Nagyon szerettem A nagy kézrablás című rendezését a Tháliában. Márknak tetszett az anyag, és remekül vezeti a színészeit. Nem érzékelem a köztünk lévő korkülönbséget. Tudok hallgatni rá és hagyom magam vezetni. Új impulzusokra volt szükségem, mert kezdtem ellustulni. Az ő személyében jött egy fiatal lendület. Nemkülönben közös gimibe is jártunk.

- 2012 óta a Thália Színház tagja vagy, változatos szerepeket osztanak rád. A helyeden érzed magad?

- Nagyon elkényeztetett helyzetben vagyok a Tháliában. Nagy szerepeket kapok, a filmjeim által elért népszerűségemre építenek, nem pedig büntetnek érte, mint már megtörtént más kőszínházban. Éreztetik velem, hogy fontos vagyok. És én is érzem.

Pindroch Csabával további előadásokban is találkozhat a közönség a Kultkikötőben. Augusztus 5-én Balatonbogláron a Mr. és Mrs. című produkció férfi főszerepében lép színpadra, míg augusztus 12-én Balatonföldváron a Ne most, drágám! című előadásban lesz látható.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Jazz/World

Engedd, hogy a dolgok megtörténjenek veled! – születésnapi beszélgetés Horgas Eszterrel

„Úgy érzem, másképp fuvolázom. Mást gondolok minden egyes hangról, mint korábban” – vallotta meg interjúnkban Horgas Eszter, aki A nő arcai címmel ad koncertet – Koós Réka társaságában – augusztus 2-án, a Városmajori Szabadtéri Színpadon.
Zenés színház

Drámai kontúrok, finom árnyalatok – Richard Strauss Elektrája a Bajor Állami Operában

A legendás német rendező, Herbert Wernicke 1997-ben bemutatott Elektra-produkciója az idei évadban is szerepelt a Bajor Állami Opera műsorán, a produkció parádés szereposztással és kimeríthetetlen művészi energiával került színre.
Könyv

Több mint tizenöt év kutatás és felkészülés előzte meg Grecsó Krisztián új regényét

Novemberben jelenik meg a József Attila-díjas író, költő legújabb, Apám üzent című család- és identitásregénye, amelyben a szerző a családi múlt felkutatására tesz kísérletet.
Jazz/World

„A zene lényege a töltekezés” – beszélgetés Weisz Gábor jazzszaxofonossal

A koronavírus idején asztalosnak állt, de az állandóan zsongó kereskedelmi rádió elkergette a műhelyből. Szerencsére Weisz Gábor ismét a szaxofonjával keresi a kenyerét. Számos formációban játszik, egyre sikeresebb, és már pontosan tudja, hogy a zene nem csak technikai tudásból áll.
Színház

Elhunyt Dobos Ildikó színművész

A Jászai Mari-díjas színművész hosszan tartó betegség után, 82 éves korában hunyt el. Drámai erejű alakításaira az eszköztelenség, a szereppel való teljes azonosulás volt jellemző.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Színház gyász

Elhunyt Dobos Ildikó színművész

A Jászai Mari-díjas színművész hosszan tartó betegség után, 82 éves korában hunyt el. Drámai erejű alakításaira az eszköztelenség, a szereppel való teljes azonosulás volt jellemző.
Színház ajánló

Margaret Atwood az asszonyi hűségről szóló mítoszadaptációját is bemutatja a Gyulai Várszínház

A Gyulai Várszínház fesztiválprogramjának fontos csomópontjai a saját bemutatók, idén például négy olyan előadás, amelyet a színház részben saját fejlesztésben, részben koprodukciós partnerrel hoz létre.
Színház interjú

„Minden este hazaviszek én is valamit” – interjú Schell Judittal

Mit tegyünk, hogy elkerüljük a szokásos párkapcsolati zsákutcákat? Hogyan építünk torlaszt és falakat a játszmáinkból? Ilyen és hasonló kérdésekre keresi a választ a Szeretetkert című előadás a Kultkikötőben július 27-én. Balatonszárszón négy kiváló színművész, Schell Judit, Jordán Adél, Mészáros Máté és Szervét Tibor várja a nézőket.
Színház interjú

Lábnyomok előttem és mögöttem – beszélgetés Bérczes Lászlóval

Tavaly jelent meg Kötőszavak címmel Bérczes László könyve, amiben a szerző ezúttal magáról ír. A kötet apropójából ültünk le beszélgetni a Jászai-díjas rendezővel.
Színház hír

Egyeztetést sürget a Színházi Dolgozók Szakszervezete a kiözelmúltbeli balesetek miatt

A szakszervezet közleményt bocsátott ki, amelyben leírták, csak azokban az esetekben tudnak aktívan fellépni, ha szakszervezeti tag az érintett, ugyanakkor kezdeményezik, hogy más színházi szervezetekkel közösen dolgozzanak ki protokollt a hasonló esetekre.