Színház

Premier: Római vakáció

2013.07.25. 09:00
Ajánlom
A romantikus film Cole Porter-dalokkal tűzdelt színpadi változata július 26-án mutatják be Tenki Réka és Fekete Ernő főszereplésével a szentendrei városháza udvarán. GALÉRIA

Audrey Hepburn és Gregory Peck legendás filmje ezúttal színpadon kel életre az Orlai Produkciós Iroda és a Szentendrei Teátrum közös produkciójaként, Pelsőczy Réka rendezésében.

Zöldi Gergely, a darab fordítója és dramaturgja elmondta: a film színpadi adaptációját Paul Blake írta, aki Cole Porter-dalokkal egészítette ki a művet, ezek jól illeszkednek a rendező elképzeléséhez - tette hozzá. Szólt arról, hogy a színpadon egy filmforgatás előtti próba látható, ez adja a történet keretét. A színészek eredeti szerepüket játsszák, ám az előadás másik rétegeként a szereplők valós kapcsolataira is ráláthatunk, a darabnak dupla története van. Mint mondta, a történet a bulvársajtó és a híresség találkozásáról szól. A szökésben lévő hercegnőt az újságíró lakására sodorja a véletlen, aki ebben egy óriási sztorit lát. "A történet talán aktuálisabb is ma, mint az '50-es évek elején. Akkor nem volt ekkora hatalma még a bulvármédiának" - jegyezte meg a fordító.

A női főszerepet alakító Tenki Réka a produkció kapcsán a Fideliónak elmondta: "Nagyon örülök, hogy megint együtt dolgozhatom Fekete Ernővel, akitől - amellett hogy nagyszerű színész - rengeteget lehet tanulni. Sok jó színésszel dolgoztam már, de kevés olyan férfi van, aki mellé ha bejössz a színpadra, úgy érzed, nő lehetsz. Ezért nála nem kell külön megdolgoznod. A viselkedésével, a gesztusaival teremti meg a nőt, és a szerepem megkérdőjelezhetetlenné válik általa." (A teljes interjút ide kattintva olvashatja.)

Fekete Ernő, az előadás férfi főszereplője így nyilatkozott a most elkészült munkáról: "Ez egy roppant kedves, bájos mese, remélhetőleg sok munkával és jó ízléssel elkészítve. Speciális világa van, amit Réka talált ki éppen azért, hogy ne csak önmagát jelentse a sztori, hanem szóljon valamiről. A történetet egy filmstúdióba helyezte, ahol mi színészek vagyunk, akik ezt a történetet próbálják, forgatják, játsszák. Ebben benne van az ő filmvilághoz fűződő szeretete és rajongása is. Közhely persze, de ha hitelesen megszólal egy reménytelen szerelem a színpadon, az bárhol, bármikor aktuális tud lenni, hiszen bármelyikünk életében előfordulhat ilyesmi. Szimpatikus benne, hogy a történet abba az irányba halad, hogy valami csodálatos, álomszerű vége legyen, de nem: minden olyan, mint a mesében, de végül valójában olyan, mint az életben." (Az interjút ide kattintva olvashatja végig.)

Mint arról Pelsőczy Réka beszámolt, a történetben számára az a legfontosabb, hogy olyan találkozásról van benne szó, amely nem teljesedhet be. A darab alapmotívuma a kalandvágy, az elvágyódás a megszokottból. Hogy az ember nekimegy a világnak, ki akar törni a korlátai közül - mint a darabban szereplő Anna hercegnő -, és történik vele valami, ami nem történhetett volna meg, vissza kell térnie a saját életébe. A rendező elmondta: ez a beteljesületlen érzelem érdekelte leginkább, amely mindenki számára ismerős lehet. A színpadi változat és a film viszonyáról elmondta: darabjuk egy filmstúdióban játszódik, a Római vakáció történetével párhuzamosan megjelenik egy másik sztori is, amelynek a filmbeli figurákat alakító színészek a főszereplői, az ő viszonyaik is felsejlenek. Hozzátette: úgy érzi, hogy a színészek is élvezik a munkát, azt, hogy a darab meséje mellett a filmstúdió mint helyszín milyen helyzeteket, további játéklehetőségeket kínál.

Az előadásban fellépő Szikszai Rémusz arra a kérdésre, szerinte miért érdekes ez a történet, elmondta: "A szerelem mindig érdekes és minden bonyodalom ősforrása. Soha nem gondoltam arra, hogy ezt a filmet színpadra lehet alkalmazni, de bízom abban, hogy amit Réka kerettörténetnek kitalált, az működni fog. És szerintem nagyon nehéz igényesen színpadra állítani egy romantikus vígjátékot. Most erre minden remény megvan." (A teljes interjú ide kattintva érhető el.)

A koreográfiát Fejes Kitty és Katona Gábor készíti, a színpadon lévő hangstúdióban pedig a produkció zenei vezetője, Puskás Péter és Varga Vince különböző effektekkel teremtik meg a történet atmoszféráját. A főszereplők mellett Hernádi Judit, Cseh Judit, Szikszai Rémusz, Márton András és Nagy Dániel Viktor játszik a darabban. A jelmez Tihanyi Ildikó, a díszlet Kalmár Bence munkája. A premier a Szentendrei Nyár programsorozat keretében tartják, az előadás ősztől a Belvárosi Színház repertoárján szerepel.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Fenyő Iván: „Úgy éreztem, hogy megszűnt az összetartás”

Idén folytatódik a „legendás” Máté-Horvai osztály előadássorozata a Jurányi Házban, amely most Fenyő Iván életével foglalkozik. Őt kérdezte a Jurányi Latte a főiskolás emlékeiről, illetve arról, miért szállt ki az AlkalMáté Trupp-ból, és vajon játszik-e majd a róla szóló előadásban.
Zenés színház

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Klasszikus

Ők a King’s Singers új tagjai

A következő évtől Edward Button kontratenor és Nick Ashby basszbariton a legendás énekegyüttes új tagjaiként állnak színpadra.
Klasszikus

Molnár Anna rangos kortárs zenei fesztiválon énekel Darmstadtban

A magyar énekesnő Eötvös Péter és Balogh Máté műveit adja elő az Internationale Freienkurse für Neue Musik fesztiválon.
Plusz

A balatonfüredi Anna-bál mítosza és a valóság

Szombaton 193. alkalommal rendezik meg a balatonfüredi Anna-bált, aminek névadó kisasszonyát lehet, hogy nem is Annának hívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Színház premier

2039-ben sem lesz könnyebb az élet

Négy generáció különös sorsát bemutató, kortárs családdráma kerül színpadra a Hatszín Teátrumban, tele bűnökkel, pokollá vált házasságokkal és egy elhallgatott örökséggel. A Majd, ha az eső eláll című előadás premierjét augusztus 10-én tartják.
Színház interjú

Fenyő Iván: „Úgy éreztem, hogy megszűnt az összetartás”

Idén folytatódik a „legendás” Máté-Horvai osztály előadássorozata a Jurányi Házban, amely most Fenyő Iván életével foglalkozik. Őt kérdezte a Jurányi Latte a főiskolás emlékeiről, illetve arról, miért szállt ki az AlkalMáté Trupp-ból, és vajon játszik-e majd a róla szóló előadásban.
Színház lázár kati

Lázár Katinak ítélték a színikritikusok az idei életműdíjat

A Színházi Kritikusok Céhe nyolcadik alkalommal ismer el életműdíjjal a színházművészet bármely területén kiemelkedőt alkotó, 65 év feletti művészt.
Színház Radioaktív

Keverni nem csak a fakanállal lehet: Marie Curie nem mindennapi élete

Marie Curie története sok szempontból a századforduló és a 20. század története. A radioaktivitás úttörő kutatójának életét feldolgozó monodráma egy egyedülálló tudós történetét meséli el, akinek volt bátorsága szembemenni a hagyományos női szerepkörrel.
Színház interjú

Gyerekek tragédiája – valóságos túszdráma, színházi köntösben

2004-ben a beszláni I. számú iskolát terroristák rohanták le, ezernél is több embert ejtve túszul. A holland Carly Wijs Mi és Ők című kamaradarabja ezen elbeszélhetetlen napok emlékéről szól.