Színház

Premier: Római vakáció

2013.07.25. 09:00
Ajánlom
A romantikus film Cole Porter-dalokkal tűzdelt színpadi változata július 26-án mutatják be Tenki Réka és Fekete Ernő főszereplésével a szentendrei városháza udvarán. GALÉRIA

Audrey Hepburn és Gregory Peck legendás filmje ezúttal színpadon kel életre az Orlai Produkciós Iroda és a Szentendrei Teátrum közös produkciójaként, Pelsőczy Réka rendezésében.

Zöldi Gergely, a darab fordítója és dramaturgja elmondta: a film színpadi adaptációját Paul Blake írta, aki Cole Porter-dalokkal egészítette ki a művet, ezek jól illeszkednek a rendező elképzeléséhez - tette hozzá. Szólt arról, hogy a színpadon egy filmforgatás előtti próba látható, ez adja a történet keretét. A színészek eredeti szerepüket játsszák, ám az előadás másik rétegeként a szereplők valós kapcsolataira is ráláthatunk, a darabnak dupla története van. Mint mondta, a történet a bulvársajtó és a híresség találkozásáról szól. A szökésben lévő hercegnőt az újságíró lakására sodorja a véletlen, aki ebben egy óriási sztorit lát. "A történet talán aktuálisabb is ma, mint az '50-es évek elején. Akkor nem volt ekkora hatalma még a bulvármédiának" - jegyezte meg a fordító.

A női főszerepet alakító Tenki Réka a produkció kapcsán a Fideliónak elmondta: "Nagyon örülök, hogy megint együtt dolgozhatom Fekete Ernővel, akitől - amellett hogy nagyszerű színész - rengeteget lehet tanulni. Sok jó színésszel dolgoztam már, de kevés olyan férfi van, aki mellé ha bejössz a színpadra, úgy érzed, nő lehetsz. Ezért nála nem kell külön megdolgoznod. A viselkedésével, a gesztusaival teremti meg a nőt, és a szerepem megkérdőjelezhetetlenné válik általa." (A teljes interjút ide kattintva olvashatja.)

Fekete Ernő, az előadás férfi főszereplője így nyilatkozott a most elkészült munkáról: "Ez egy roppant kedves, bájos mese, remélhetőleg sok munkával és jó ízléssel elkészítve. Speciális világa van, amit Réka talált ki éppen azért, hogy ne csak önmagát jelentse a sztori, hanem szóljon valamiről. A történetet egy filmstúdióba helyezte, ahol mi színészek vagyunk, akik ezt a történetet próbálják, forgatják, játsszák. Ebben benne van az ő filmvilághoz fűződő szeretete és rajongása is. Közhely persze, de ha hitelesen megszólal egy reménytelen szerelem a színpadon, az bárhol, bármikor aktuális tud lenni, hiszen bármelyikünk életében előfordulhat ilyesmi. Szimpatikus benne, hogy a történet abba az irányba halad, hogy valami csodálatos, álomszerű vége legyen, de nem: minden olyan, mint a mesében, de végül valójában olyan, mint az életben." (Az interjút ide kattintva olvashatja végig.)

Mint arról Pelsőczy Réka beszámolt, a történetben számára az a legfontosabb, hogy olyan találkozásról van benne szó, amely nem teljesedhet be. A darab alapmotívuma a kalandvágy, az elvágyódás a megszokottból. Hogy az ember nekimegy a világnak, ki akar törni a korlátai közül - mint a darabban szereplő Anna hercegnő -, és történik vele valami, ami nem történhetett volna meg, vissza kell térnie a saját életébe. A rendező elmondta: ez a beteljesületlen érzelem érdekelte leginkább, amely mindenki számára ismerős lehet. A színpadi változat és a film viszonyáról elmondta: darabjuk egy filmstúdióban játszódik, a Római vakáció történetével párhuzamosan megjelenik egy másik sztori is, amelynek a filmbeli figurákat alakító színészek a főszereplői, az ő viszonyaik is felsejlenek. Hozzátette: úgy érzi, hogy a színészek is élvezik a munkát, azt, hogy a darab meséje mellett a filmstúdió mint helyszín milyen helyzeteket, további játéklehetőségeket kínál.

Az előadásban fellépő Szikszai Rémusz arra a kérdésre, szerinte miért érdekes ez a történet, elmondta: "A szerelem mindig érdekes és minden bonyodalom ősforrása. Soha nem gondoltam arra, hogy ezt a filmet színpadra lehet alkalmazni, de bízom abban, hogy amit Réka kerettörténetnek kitalált, az működni fog. És szerintem nagyon nehéz igényesen színpadra állítani egy romantikus vígjátékot. Most erre minden remény megvan." (A teljes interjú ide kattintva érhető el.)

A koreográfiát Fejes Kitty és Katona Gábor készíti, a színpadon lévő hangstúdióban pedig a produkció zenei vezetője, Puskás Péter és Varga Vince különböző effektekkel teremtik meg a történet atmoszféráját. A főszereplők mellett Hernádi Judit, Cseh Judit, Szikszai Rémusz, Márton András és Nagy Dániel Viktor játszik a darabban. A jelmez Tihanyi Ildikó, a díszlet Kalmár Bence munkája. A premier a Szentendrei Nyár programsorozat keretében tartják, az előadás ősztől a Belvárosi Színház repertoárján szerepel.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Jazz/World

Mácsai Pál lesz az utolsó ember a Földön? – új klippel jelentkezik a Platon Karataev

2025 elején jelenik meg a Platon Karataev zenekar negyedik stúdióalbuma, Napkötöző címmel. A lemez második, Nem felelhet című single-jéhez a zenekar frontembere, Balla Gergely koncepciójából Topolánszky Tamás Yvan írt és rendezett klipet.
Klasszikus

Gabriela Scherer: „Bensőséges pillanatokban az ember nem lehet túl hangos”

Első alkalommal jár Budapesten az utóbbi években egyre több nagy operaházban feltűnő svájci szoprán, Gabriela Scherer. Számos német és olasz hősnő után most a földöntúli Szent Erzsébet szerepében hallhatjuk, október 9-én, a Liszt Ünnep nyitókoncertjén.
Színház

Peller Károly a Veres 1 Színház előadásának legfontosabb titkát őrzi

Az emberi kapcsolatok összetettségére és törékenységére hívja fel a figyelmet Alexandre de La Patellière és Matthieu Delaporte Hogyan nevezzelek? című darabja. A nagy sikerű francia filmből készített előadást a tízéves Veres 1 Színház, amely jubileumát Peller Károly debütálásával ünnepli.
Vizuál

Az ókori Mezopotámia művészetét bemutató, átfogó kiállítás nyílik a Szépművészeti Múzeumban

Az Istenek és démonok királysága – Mezopotámia Kr. e. 1000-500 című tárlat október 5-én nyílik meg, és egészen február elejéig látogatható. A szervezők szerint hasonló léptékű kiállítás tízévente csak egy-kettő van a világban.
Klasszikus

Neves internetes médiadíjért versenyez a Concerto Budapest közvetítése

Magyar komolyzenei, filmes és internetes világsiker: a Concerto Budapest 2024-es Mozart-napjának élő közvetítését beválasztották a 14. Lovie Awards döntőjébe.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Színház ajánló

Peller Károly a Veres 1 Színház előadásának legfontosabb titkát őrzi

Az emberi kapcsolatok összetettségére és törékenységére hívja fel a figyelmet Alexandre de La Patellière és Matthieu Delaporte Hogyan nevezzelek? című darabja. A nagy sikerű francia filmből készített előadást a tízéves Veres 1 Színház, amely jubileumát Peller Károly debütálásával ünnepli.
Színház hír

Felkavaró vízió a modern nőkről – Alföldi Róbert legújabb rendezése a Pesti Színházban

Október 5-én tartják Wéber Kata Egy nő anatómiája című darabjának magyarországi ősbemutatóját a Pesti Színházban, amelynek alapján Mundruczó Kornél nagy sikerű filmje, a Pieces of a Woman készült.
Színház interjú

Sajgál Erika: A legtöbb ötven fölötti nő most ébred rá a saját erejére

A Rózsavölgyi Szalonban csaknem két éve fut sikerrel a Szívhang, Hárs Anna darabja. A történet három ötvenes barátnőről szól, akik az egyetemen évfolyamtársak voltak, és azóta is összetartanak. A Hédit alakító Sajgál Erikával beszélgettünk.
Színház interjú

„A világ, amiben élünk, pokoli hely, ennek csak egy tünete a TikTok” – interjú a Túlságosan vékony falak alkotóival

A Staféta pályázaton Fidelio-díjat nyert Túlságosan vékony falak című előadás alkotóival, Bódi Zsófiával, Gerorgita Máté Dezsővel és Horváth Pannával a social media jelenlétről, influenszerekről és az előadás létrehozásának körülményeiről beszélgettünk.
Színház magazin

Kulka János: Tényleg más lettem

A közelmúltban hosszú idő után először lépett egyedüli szereplőként színpadra Kulka János. A Halál Velencében című előadást a Jurányi Házban mutatták be, a színművészt ennek apropóján kérdezte az RTL.