Színház

Rippel Ferenc: „A cirkuszművészet és a néptánc ötvözetét kerestem a pályázatokban" 

2019.07.10. 10:50
Ajánlom
A cirkuszművészet kiemelt műfaj lett idén a STAFÉTA pályázatban, Rippel Ferenc, artistaművész, a pályázatok elbírálására felkért szakmai kuratórium egyik tagja mesélt a cirkuszművészet egyre növekvő elismertségéről és a STAFÉTA pályázat fontosságáról.

A tehetséggondozás támogatása érdekében Budapest Főváros Önkormányzata 2015 őszén hívta életre a STAFÉTA pályázatot. A Budapest Főváros Önkormányzata és az Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkársága együttműködésének köszönhetően idén már 40 millió forint támogatás került felosztásra a STAFÉTA pályázat keretében. Ennek eredményeképpen a 2019/2020-as színházi évadban tíz produkció valósulhat meg, ezúttal a néptánc, a cirkusz, a próza és a kortárs tánc kategóriáiban.

Hogyan találkozott először a STAFÉTA pályázattal?

Fekete Péter a kultúráért felelős államtitkár úr kért fel arra, hogy szakmailag vegyek részt ebben a kihívásban, vagyis a STAFÉTA pályázatban, amelyben a cirkuszművészet kiemelt műfaj lett idén, és ennek a képviselőjeként kerültem be az elbírálók közé. A felkérésnek nagyon szívesen tettem eleget, hiszen az elmúlt harminc évben is arra törekedtem, hogy ezt a művészeti ágat felemeljük, illetve feljebb emeljük, és támogassuk.

Részt vett a pályamunkák két körös elbírálásában kurátorként és konzulensként is.
Milyen szempontok alapján született meg az eredmény?

Konzulensként azért volt nehéz feladatom, mert 115 pályamű érkezett hozzánk, kurátorként pedig azért, mert 31 remek pályázatból kellett kiválasztani a nyerteseket.

Kurátorként és konzulensként is a kiemelt kategóriát szem előtt tartva a cirkuszművészet és a néptánc ötvözetét kerestem a pályázatokban.

Az egyéb kategóriába benyújtott pályamunkáknál is próbáltam fellelni a különlegességet, az újszerűséget, a korszerűséget. Szempont volt az is, hogy egy pályázat ne csak a beadási feltételeknek feleljen meg, hanem jól megfogalmazott üzenettel bírjon, szakszerű és megvalósítható legyen, illetve biztosítva legyen a továbbjátszhatóság lehetősége.

Rippel1-104138.jpg

Rippel Ferenc (Fotó/Forrás: Go100™)

Idén már kiemelt kategóriában lehetett pályázni cirkuszművészeti, illetve a cirkuszművészetet valamely társművészettel kombináló, összekapcsoló produkciókkal. Gondolja, hogy ez a cirkuszművészet egyre növekvő elismertségének a jele?

Abszolút. Idén március 15-én óriási megtiszteltetés ért minket a testvéremmel, Rippel Viktorral, hiszen Magyarország Érdemes Művészei lettünk. Úgy gondolom, ez a díj nem csak nekünk szól, hanem az artistaművészetnek is. Ez az elismerés egyfajta pozitív jövőképet vetít elénk, hiszen a cirkuszművészet már mindenhol ott van, mindenhol tudatosodik, ezt bizonyítja az is, hogy a STAFÉTA pályázat kiemelt kategóriájában van benne.

Úgy érzem, hogy ez egyfajta misszió, amiben a jelenkor is segítséget nyújt.

A cirkusz, mint több évezredes művészeti ág egyre jobban előtérbe kerül, úgy, hogy a többi művészeti ágat nem a háttérbe szorítva, de bekerül a jogos helyére: a színház, a tánc, az ének mellé.

stafeta_fejlec_2019_3-104141.png

Staféta (Fotó/Forrás: Staféta)

Bővebben a Staféta pályázatról ide kattintva>>>

Fejléckép: Rippel Ferenc (Fotó: Go100™)

Forrás: STAFÉTA

Ne kössetek kompromisszumot – üzeni Pass Andrea a fiatal rendezőknek

Kapcsolódó

Ne kössetek kompromisszumot – üzeni Pass Andrea a fiatal rendezőknek

„Előtted az utódod” – szól a STAFÉTA pályázat szlogenje, és hogy ez mit is jelent, erről kérdeztük a STAFÉTA történetének legmeghatározóbb arcát, Pass Andreát.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Keller András: A zenekar a kedvenc hangszerem

Vonósnégyesével, a Keller Quartettel elért világsikerek után Keller András karmesterként építi és irányítja tizenhárom éve a Concerto Budapest Szimfonikus Zenekart. Úgy véli, jobban kellene figyelnünk saját, hazai kincseinkre, a kortárs zenére és egyáltalán – a zenére.
Fidelio Tours

Tudod, hol áll Petőfi, Erkel és Anne Frank fája?

Naponta sétálunk el óriási törzsű, sokat megélt fák mellett, ám szinte sosem gondolunk bele, hogy mennyi történetet, mennyi legendát hordozhatnak magukban. Ha a fák mesélni tudnának, talán többet mondanának, mint a legtöbbet megélt nagyszülők. Most összegyűjtöttünk 8 híres fát, amelyeknek érdemes megismerni a történetét.
Plusz

Fáy Miklós: Férfias erények

Fáy Miklós kritikus ezúttal a Robert Capa Központ új kiállításával, a Zeneakadémia szeptemberi Bartók-hangversenyével, Az öreg halász és a tenger új kiadásával, valamint egy Maria João Pires összkiadással foglalkozik.
Klasszikus

A koronavírus ellen harcol, most koncertet ad a Medikus Zenekar

A koronavírus-járvány kezdete óta először lép színpadra teljes létszámmal a Medikus Zenekar augusztus 18-án a Pesti Vármegyeháza Díszudvarában.
Zenés színház

Csábító francia dallamok a Benczúr Kertben

Három fiatal, de a startvonalon már túl járó művész, madarak kórusától kísért estjét élvezhetik augusztus 16-án a lombok alatt. Offenbachtól Delibes-ig, a zenés színházi irodalom legjavából válogatva tíz népszerű operaária, illetve duett szólal meg Horti Lilla és Lusine Sahakyan előadásában.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Színház hír

Új magyar musical a dunaújvárosi Bartók Színházban

Az Őze Áron vezette Kamaraszínház az egymásra figyelés gesztusát is kifejezi azzal, hogy a „Város Évadát” nyitja meg ősztől. Az új évadban tizenkét bemutatót tartanak.
Színház ajánló

Kortárs magyar drámák mustrája Szentendrén

A Szentendrei Teátrum fogadta be idén a Színházi Dramaturgok Céhe Nyílt Fórum rendezvényt, amelyre augusztus 9-14. között várják az érdeklődőket felolvasószínházi előadásokkal.
Színház magazin

Cenzúra, zaklatások, vallatások – Janovics Jenő és a Kolozsvári Nemzeti Színház

A kolozsvári magyar színjátszás történetének egyik legnehezebb korszaka volt a két világháború közötti időszak, az a 22 év, amikor először kellett kisebbségi színházként – a túlélés legfőbb szempontját szem előtt tartva – megmaradnia. Ezeket az éveket a fennmaradáson túl az a szándék mozgatta, hogy az adott politikai-gazdasági helyzet korlátai között a magyar színjátszás megtalálja a maga és a közönsége számára is megfelelő hangot. Az impériumváltás időszakát Janovics Jenő visszaemlékezései alapján tárjuk föl. Ő igazgatta az akkor Országos Nemzeti Színház nevet viselő kolozsvári színházat, amely Magyarország második nemzeti színháza volt.
Színház ajánló

Csányi Sándor egyszemélyes vígjátéka augusztusban is a MOMKultban!

Augusztus 23-án és 29-én dupla Hogyan értsük félre a nőket? előadással várják a nézőket a MOMkultban, mindkét nap 17.00 és 20.00 órai kezdéssel is megtekinthető Csányi Sándor önálló estje.
Színház hír

Szeptemberben sem tartják meg a POSZT-ot

A szervezők közleménye szerint egy későbbi időpontban rendezik meg a 20. Pécsi Országos Színházi Találkozót.