Hogyan jelennek meg felnőtt életünkben, és határoznak meg minket a gyerekkori traumák és sérelmek? – teszi fel a kérdést a Darázs című előadás, amely azzal a szándékkal született, hogy egy kibeszéletlen problémát járjon körül a színház eszközeivel. Az izgalmas, fordulatokkal teli, megrázó, ugyanakkor a humort sem nélkülöző produkció gondolkodásra készteti a nézőt, és
úgy szórakoztat, hogy közben mélységeiben járja körül a témát.
Az előadás elsősorban a fiatalok környezetében élőket célozza meg, de műfaji sajátosságaiból adódóan alkalmas arra, hogy az érintett korosztály számára is élvezetes és befogadható.
A darab címében szereplő darázs egy speciális alcsaládra utal, amely olyan erős idegmérget juttat áldozata szervezetébe, hogy az percekre lebénul, ráadásul még egy ember számára is óriási, már-már elviselhetetlen fájdalmat okoz. Pont, mint a gyerekkorban elszenvedett traumák, melyek az előadás szereplőinek életére is hatással vannak. Sodró Eliza és Kiss-Végh Emőke két lány történetét tárja a nézők elé Ördög Tamás rendezésében, akiknek személyiségét olyan mértékben befolyásolják a fiatalkori élmények, hogy történetük egy gyilkosságban csúcsosodik ki.
A produkciót a Fidelio tavaly beemelte azok közé a fontos társadalmi ügyeket tematizáló projektek közé, amelyek kommunikációját egy éven keresztül segíti.
„Szerintem mindkettőben azonos mennyiségű sötétség van” – mondta el korábban lapunknak Sodró Eliza, kiemelve, hogy pont attól izgalmas színészileg egy figura, hogy vannak mélységei.
A jóságot egyébként is sokkal nehezebb megfogni
– tette hozzá Kiss-Végh Emőke.

Kapcsolódó
Pihe-puha babaszoba, nyers hús és brutalitás – Interjú Kiss-Végh Emőkével és Sodró Elizával
Mennyire határozzák meg az életünket azok a sebek, amelyeket tizenévesként szerzünk? – egyebek mellett erre keresi a választ a Darázs című krimi. Az előadásban látható két színművésszel beszélgettünk a bullying jelenségéről, a karakterekben rejlő sötétség szépségeiről, a független színházak helyzetéről, valamint arról, kedvesnek kell-e lennünk egymással.
Morgan Lloyd Malcom drámáját Bognár Péter fordítása nyomán Bíró Bence dolgozta át.
A január 17-i előadást a Darázs témáját feldolgozó beszélgetés követi. A résztvevők Szlankó Viola, az UNICEF gyermekvédelmi igazgatója, valamint Peller Anna színésznő, aki fontosnak tartja a társadalmi felelősségvállalást. A beszélgetés moderátora: Sodró Eliza.
Az előadásról bővebb információ ide kattintva.
Fejléckép: Kiss-Végh Emőke a Darázs című előadásban (Fotó/Forrás: Gordon Eszter / Delta Produkció)