A kancellár a műsorban, amit a műsorvezető, Velkovics Vilmos azzal a felütéssel indított, hogy a kérdéseit a „szélsőségesen kormányellenes HVG” értesüléseire alapozza, az épületek állapotát tekintve megdöbbentő körülményekről és színvonaltalan belső állapotokról számolt be. Ennek normalizálását tekinti a megújulás első lépésének.
„A megújulást azzal kell kezdeni, hogy mindenképpen olyan feltételeket kell teremteni az oktatásnak, amibe egy ember – egy szülő akár – szívesen beengedi a gyermekét” – mondta, hozzátéve, hogy ha az ő gyereke szeretett volna ide jelentkezni, akkor biztos, hogy lebeszéli.
Nem cáfolta a Vas utcai épület egyházi kézbe kerülését (mint mondta: a környék és az ő érdekük is, hogy az épület társadalmilag fontos szerepet kapjon) azt azonban igen, hogy lenulláznák a hallgatók kreditjeit.
Arra ugyanis, hogy levizsgázhasson, bepótolhassa az elmaradt órákat és megszerezze a megfelelő krediteket, február 19-ig mindenkinek lehetősége van.
Az oktatók is folytathatják a megkezdett munkát, immár sokkal jobb körülmények között. Ha erre a hallgatók érdekeit figyelmen kívül hagyva nemet mondanak, akkor a kuratórium mindent megtesz annak érdekében, hogy az oktatás színvonalát megőrizve, de új emberekkel helyettesítsék a távozó tanárokat.
„Nehezen érthető, ha ezekre az új körülményekre bárki nemet mond. Akkor nemet mond Sinkovits Imrére, nemet mond Zsigmond Vilmosra vagy éppen Németh Antalra.”
Szarka Gábor emellett több kérdést is megválaszolatlanul hagyott, többek között az új oktatókra vonatkozót (ami azért is érdekes, mert a vele szemben ülő Velkovics szombat délben, a 444 cikkének megjelenése után elismerte, hogy ő is az új tanárok között van), de a kancellár azt sem árulta el, hogy hol lesz az állítása szerint felszereltségében és elhelyezkedésében is kiváló új kollégiumi épület. A bírósági határozat ellenére tartja magát ahhoz, hogy a kuratórium a blokád utáni időszakban megszüntette az oktatási tevékenységet, és az elmaradt órákat az érvényes félévhez pótolni kell.
Fejléckép: Szarka Gábor a Vas utcánál (fotó: Várhegyi András / Fidelio)