Az idén megújult Thealter egyik legfontosabb kitűzött célja az volt, hogy a közönséget minél nagyobb számban szólítsa meg. Közel háromezren váltottak jegyet a fesztivál előadásaira, ami 70 százalékkal több, mint tavaly, a fesztivál költségvetésének 8-10 százalékát jelentő jegybevétel pedig a duplájára nőtt. Nagy érdeklődés kísérte a TÁP Színház-Katona József Színház előadását, a Kosztolányi Dezső Színház-MASZK Egyesület közös produkcióit, a szlovén Via Negativa, a bolgár Ivo Dimcsev, valamint Tanya Kabarova és Yael Karavan bemutatóját. Ahogyan az várható volt, a legnépszerűbb programnak Pintér Béla és Társulatának két előadása bizonyult.
A szervezők feladatuknak tekintik, hogy lehetőséget és teret adjanak a már befutott, egyértelműen sikerre ítélt alkotók mellett a fiataloknak, a pályakezdőknek is. A Thealter mindig a kísérletezés terepe is volt, ezt az egyensúlyt szeretnék megtartani a jövőben is, akkor is, ha nem minden kísérlet egyértelmű közönség- vagy szakmai siker. Fontos, hogy a fesztiválnak saját, ide készülő, itt bemutatott produkciói is legyenek, és úgy gondoljuk, az is kifejezetten jót tesz a szakmai és a közönséggel való párbeszédnek, és tanulságos lehet a magyar alkotóknak is, ha a hazai színházi életben szokatlan munkamódszerrel létrehozott, színpadi megvalósításában provokatív, a nézőtéren ülőket megosztó előadásokat is bemutatunk. A jövőben szeretnék még inkább "belakni" Szegedet: nem csak a különleges, már elkészült előadásoknak keresve meg a megfelelő, egyszeri alkalomra színházzá alakított tereket, hanem - a közel évtizede tartó Csillag börtön-beli vendégszereplések és az idei helyspecifikus projekt célkitűzéseit is szem előtt tartva - egyre inkább "helybe" is vinni az előadásokat, közvetlenül is megszólítva kisebb-nagyobb közösségeket.