A legígéretesebb pályakezdő kategória jelöltjei:
1. Lovas Rozi
Két éve végzett a Kaposvári Egyetemen Mohácsi János osztályában. A Miskolci Színház A vágy villamosa című előadásában nyújtott alakításáért a Fidelio legjobb harminc év alatti színésznőjének járó különdíját vehette át a tavalyi POSzT-on, idén pedig ugyanebben a kategóriában duplázni tudott a miskolci Tanítónő címszerepéért. Ugyanezért az alakításáért idén a színikritikusok a legjobb női főszereplő díjának jelöltjei közé is beválasztották, nem kérdés tehát: ott kell szerepelnie a legígéretesebb pályakezdők között is.
"...azért csodálatos a színház, mert nincsenek állandó értékek. Hiába tombolt a közönség tegnap, hiába írták meg, hogy remek voltál, az egyáltalán nem biztosíték arra, hogy holnap is így lesz. Pontosan ezért szükséges egy folyamatosan áramló és éberen tartó energia, vagy egy ilyen tónusú állapot, mert abban lehet a színpadra menni. Ha valaki belefekszik a hullámokba, rutinból, régen begyakorolt dolgokból építkezik, az céltalannak tűnik az én szememben" - meséli színészi hozzáállásáról a Fideliónak adott interjúban.
"Pályakezdő kategóriában - az évszámok tanulmányozása nélkül - aligha gondolnánk rá. Másfél tucat szerepet eljátszott már, holott csak két éve kapta meg diplomáját. A tanítónő Tóth Flórája az első főszerepe, melyet nem kevésbé fontos alakításai előztek meg, mint Stella (A vágy villamosa), Kattrin (Kurázsi mama) és Opheila. Lovas Rozi mai érzékenységű tanítónője finom árnyalatokkal kidolgozott portré arról a fiatalról, aki fényes eszmékkel felvértezve a végeláthatatlan bornírtság közegébe csöppen" - írja róla Dömötör Adrienne.
2. Nagy Dániel Viktor
Nagy Dániel Viktor 2013-ban végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetemen Novák Eszter zenés-színész osztályában, azóta szabadúszóként több előadásban nyújtott felejthetetlent. Játszott az Orlai Produkció Római vakációjában, a nemrég bemutatott Happy Endingben, a Tajtékos napok című Ódry színpados előadásban, az Alföldi rendezte Őrült Nők Ketrecében, valamint a Vígszínház számos produkciójában.
"Volt hős és alakított karakterszerepeket. Ha színre lép, érzékelhetően megemelkedik a színpadi energia szintje. Igazi bohóc, akit nem lehet nem észrevenni" - írja róla Papp Timea.
3. Ifj. Vidnyánszky Attila
If. Vidnyánszky Attila még csak negyedéves a Színház- és Filmművészeti Egyetemen Marton László osztályában, de máris a(z egyik) legígéretesebb pályakezdőként tartják számon a kritikusok. Nem véletlenül. Több jól sikerült Ódry színpados előadásban remekelt már, többek között a Diótörőben, a Hamletban, a Három nővér-gyakorlatokban, valamint a Vízkeresztmetszetek című etűdsorozatban is, amelyet Marton László a Vígszínház színpadára is átemelt. Ifj. Vidnyánszky Attila ebben az előadásban a szálakat mozgató bolond szerepét játssza, amely a színikritikusok jelölése szempontjából és a dráma szempontjából is egy központi jelenségű szerep. A Nemzeti Színház igazgatójának fiaként a fiatal alkotó az egyik legfőbb motivációt a saját jogon való érvényesülésben látja: "Igyekszem legfőképpen a saját munkámra összpontosítani. (...) Sokkal többet kell bizonyítanom, sokkal jobban kell dolgoznom azért, hogy kibújjak a név alól" - olvasható a Revizoron megjelent interjúban.
Kállai Katalin így méltatja a fiatal színészt: "Vannak színészek, akik, ha megjelennek a színpadon, övék a főszerep. Játsszanak bármilyen szerepet. Ez nem is színészet. Feszegeti, túllépi a művészet határait. Személyiségjegy. A világban való intenzív létezés. Az önkifejezés leküzdhetetlen bátorsága. Határok nélküli - szabad - kommunikáció. Hullámzó, szögletes, bolondos. Víz... kereszt... bohóc. Vagy amit akartok."
Ön szerint ki a legjobb? Szavazzon!