A legjobb díszlet kategória jelöltjei:
1. Balázs Juli (A revizor)
Több kategória kapcsán dicsértük már a Vígszínház és a Szputnyik közös előadását, A revizort. Bodó Viktor rendezése a megfelelő környezetben tud kibontakozni. Stuber Andrea írja kritikájában: "A nyelvezet széttartó tréfásságánál szellemesebbnek hat az előadás színházi önreflexiója, amelynek jegyében a szereplők olykor megállapításokat tesznek színpadi helyzetükről, műfaji kötöttségeikről, színészi megoldásaikról. Balázs Juli díszlete lehetőséget teremt ilyesfajta játékokra - operettes abgangokra például -, részint a lépcsővel, részint az uszoda üvegbejárata mögött nyíló "hátsó színpadi" térrel. Ez utóbbit meglepő intermezzókra, különös, átfutó jelenésekre lehet igénybe venni. Mint amikor átrohan ott egy műsertés/sertésmű, az emlegetett disznyószagot is illusztrálandó, s szalad utána valaki a böllérkéssel."
Kutszegi Csaba írja a Színház.net hasábjain: "[A]z előadás kezdete előtt is szemlélhető a hatalmas teret képező, impozáns díszletépítmény, amely egy abszurd összevisszasággal kialakított és berendezett fedettuszoda-belsőt jelenít meg. Ebben játszódik le mindkét felvonás. A hatalmas csarnoktérben mindvégig markánsan érzékelhető a tipikus kontraszt: a nagyravágyó ember kisszerűsége."
2. Dragos Buhagiar (Viktor, avagy a gyermekuralom)
Silviu Purcarete rendezésével foglalkoztunk már a kritikusok jelöltjeinek bemutatásának alkalmával: az előadásban látható Albert Csillát jelölték ugyanis a legjobb női mellékszereplő kategóriában. A Kolozsvári Állami Magyar Színház produkciója Roger Vitrac szürrealista drámájából született, amihez az illő díszlet alapvető jelentőségű.
Sebestyén Rita írja a Színházban: "A délután kellemes társasági eseménye mögé exponált rémálomvilágot a díszlet és jelmez - Dragos Buhagiar egyszerre expresszív és kifinomult munkája -, valamint a játékmód egyszerre hozza. A teljes előadás a szinte semmi cselekmény mögé építgeti a tudat (alatti-fölötti) rétegeit, meghökkentő, mégis valamelyest összefűzhető módon."
3. Izsák Lili, Kálmán Eszter (Stuart Mária)
Az örkényes Stuart Mária alkotópárosa két kategóriában is esélyes a kritikusok díjára, a díszlet mellett ugyanis a legjobb jelmez címéért is versenyben vannak. Gáspár Ildikó rendezésének díszlete a lassan hömpölygő cselekményhez illeszkedik, izgalmasan tágítva a színpad terét mind horizontálisan, a hátsó régiókban, mind vertikálisan, a színpad két oldalán, csapóajtók és (ál)liftek elhelyezése révén.
Kritikusunk írja az előadás díszletéről: "Az Örkény egyébként is apró színpadát egy torz perspektívájú, klausztrofobikusan szűk, polgári lakás díszlete tölti ki, kamarajelleget kölcsönözve az előadásnak. A zárt tér minden pillanatában börtönre emlékeztet (a mégoly csodálatos, ám vetített hegyvidéki panoráma ellenére is), függetlenül attól, hogy az események épp az uralkodói trónteremben, vagy épp Mária fogságának helyszínein zajlanak."
Ön szerint ki a legjobb? Szavazzon!