A legjobb férfi főszereplő kategória jelöltjei:
1. Fodor Tamás
Fodor Tamást egész évben ünnepeljük. Nyáron elnyerte a POSzT legjobb férfi alakításért járó díját az I. Erzsébet fő(és cím?)szerepében, idén pedig a kritikusok is a legjobbak közé emelték ugyanezen alakításáért. A kiváló színészi játék egy elismerésre méltó pálya megkoronázása, amit a Kritikus Céh az idei életműdíjjal jutalmazott.
Tompa Andrea írja laudációjában: "A fiatalok főleg színészként ismerhetik. Legutóbb őszülő szakállas nőként pompázott I. Erzsébet, a sértett szűz királynő szerepében egy független előadásban. Igazi bohóc, a keményebb fajtából, aki bántóan tud lovai közé csördíteni."
A Fideliónak adott interjúban Fodor Tamás így vall a szerepről: "...a színház képes a fonákjáról nézni a világot. Ez a kettősség jellemzi az I. Erzsébetet, amelyben egy fiktív társulat eljátssza egy politikai kaland végét, amikor egy másik uralkodó, Jakab veszi át a hatalmat. Erzsébet pávatáncot jár, amelyben a saját politikai családjának és az aktuális világpolitikai helyzetnek is képes megfelelni. Érdekes feladat egy színész számára egy ilyesfajta kvázi reálpolitikus bőrébe bújni, megkeresni magában, hogy ő mit tenne hasonló helyzetben."
2. Hegedűs D. Géza
A szputnyikos és víges csapat által jegyzett Revizorban látott remek alakítások közül kiemelkedik Hegedűs D. Géza végletekig korrupt, a családon belüli testi fenyítést előszeretettel alkalmazó polgármestere (emlékszünk még a vak komondorra?). A legjobb férfi főszerepre jelölt színész az előző évad egy másik fontos előadásában, Az álomkommandóban is említésre méltó játékot nyújt, és az előttünk álló évad is csupa ígéretes feladatokat tartogat a számára, mint például az éppen készülő Kvartett Öregje, vagy a Julius Caesar címszerepe.
Stuber Andrea írja A revizorról: "Mindazonáltal az előadás színészi nehézsúlyát a Polgármestert játszó Hegedűs D Géza teremti meg. Alakításában minden benne van: komiko-tragiko-hisztoriko. Megbűnhődött múlt, jelen, jövendő."
3. Polgár Csaba
Polgár Csaba megérett a Hamletre. Így gondolta az előző évad elején az Örkény Színházat vezető Mácsai Pál és a legjobb rendezésre is jelölt előadást jegyző Bagossy László, Polgár pedig bebizonyította, valóban megérkezett a szerepre - amit a kritikusok is így gondoltak.
Polgár Csaba a Fideliónak adott interjúban Hamlet karakteréről elmondta: "Érdekes, hogy valahogy mindig kicsúszik ez a szerep az ember kezei közül. Számos irányban el lehet indulni vele. Rögtön itt van az őrület-problematika, hogy vajon tényleg beleőrül-e az apja által rápakolt feladatba, hogy bosszút kell állnia érte. Arról van-e szó, hogy van benne valamiféle gát, hogy embert öljön, vagy az egész egyszerűen csak időhúzás, nyafogás, vagy arról van-e szó, hogy egyszerűen nem tud azonosulni ezzel a szereppel?"
Frauenhoffer György írja kritikájában: "Hamlet válsága régen nem volt ennyire világos és egyértelmű - ahogyan rég nem volt ennyire könnyed és erős maga Polgár Csaba sem (legutóbb talán épp a másik színészt próbáló feladatában, a Peer Gyntben. Úgy látszik, a nagy formátumok állnak neki igazán jól)."
Ön szerint ki a legjobb? Szavazzon!