A legjobb rendezés kategória jelöltjei:
1. Fényevők
Bíztató, ha egy előadás több fontos kategóriában is jelölést kap. Így van ez Ascher Tamás rendezése esetében is, amelyet a kritikusok a legjobb előadás mellett a legjobb rendezés kategóriájában is jelöltek, Jordán Adél pedig ezen produkcióban nyújtott alakításáért a legjobb női mellékszereplők között versenyez.
Stuber Andrea írja az előadásról: "A bemutatót Ascher Tamás rendezte, ami összetéveszthetetlenül és jólesően meg is látszik rajta. A hosszabb emlékezetű nézők tudatába alighanem a minden mindennel összefügg jegyében épül majd be. Nem véletlen, hogy Ascher és Zsámbéki Gábor régebben Csehovokat vittek színre itt, mostanában meg inkább Gorkijokat. (Gorkij keserűbb, dühösebb, és tágabb szeletét mutatja meg a társadalomnak.) Ahogy magában az alapműben ott bujkál Csehov, úgy a Fényevők-előadásban is mintha felsejlenének Ascher Csehov-rendezései. Érződik, hogy talán rá is lehetne teríteni erre a drámára valamely Csehov-darab szereplőhálózatát - mint afféle pauszpapírt -, s tisztán látszanának vonalak, pontok egyezései. "
2. Hamlet
"...ha valaki úgy érzi, hogy elő szeretné venni a Hamletet, mert érdekli a színdarab, akkor őbenne [Polgár Csabában - a szerk.] egy lehetséges Hamletet talál. És miután a társulatban nagyon jól kiosztható a többi szerep is, nem haboztunk merészet húzni" - mondta el a Fideliónak Mácsai Pál Bagossy László rendezése kapcsán. Az Örkény Színház direktora valamire ráérezhetett, hiszen az előadás ott szerepel a legjobb rendezések között, a címszerepet alakító Polgár Csabát pedig a legjobb alakítás díjára jelölték.
Frauenhoffer György írja kritikájában: "...van itt minden: alkotmánytól öklendező címszereplő, színházban bóbiskoló államférfi, a hatalom körül zsizsegő szervilis csipetcsapat, satöbbi. Bagossy Hamlet-rendezése mindezek ellenére sem válik politikai röpirattá, nem a botegyszerű kikacsintásokra hajaz, csupán néhány erősebb - meglehetősen pontos és ismerős - vonással hátteret teremt a hatalmi játszmáknak. (...) Bagossy László minden keserű aktualitás ellenére is vígjátékot rendezett, aminek hátterében épp egy nemzet süllyed el."
3. Stuart Mária
Gáspár Ildikó első nagyszínpadi rendezése (az összes rendezői munka sorában így is csupán a harmadik!) kiérdemelte a kritikusok elismerését. Az Örkény Színház uralja tehát a kategória harmadik jelölését is a Stuart Máriával, nem meglepő módon, hiszen jól átgondolt, precíz, erős alakításokkal tarkított produkció született.
Kritikusunk írja az előadásról: "»A történelmet a győztesek írják. A remekműveket a vesztesek ihletik« - áll az előadás színlapján, tömören összefoglalva Schiller darabjának legproblematikusabb pontját: hiába a két mesterien felépített és ellenpontozott nőalak, a néző szimpátiája mégiscsak óhatatlanul az áldozaté lesz. Gáspár Ildikó rendezése minden elemében ezt a fajta részlehajlást igyekszik megbontani. Hámori Gabriella és Szandtner Anna alakításában két tökéletesen egyenrangú uralkodót látunk, nemcsak az eszközeik azonosak, amivel a hatalom irányába kapkodnak, hanem külső jegyeik is: feszesen kontyba kötött hajuk, szorosan meghúzott fűzőjük, fekete jelmezük, csuklónál betűrt kendőjük - mintha csak egymás tükörképei lennének."
Ön szerint ki a legjobb? Szavazzon!