Szirtes Tamás 1973-tól a Madách Színház rendezője, 2004 óta pedig a színház igazgatója. Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere azután nevezte ki újabb öt évre (a 2022. február 1-től 2027. január 30-ig terjedő időtartamra), hogy a szakmai bizottság – nyolc tag részvétele mellett – a jelenlegi vezető pályázatát 6 igen szavazattal, 1 nem szavazattal és 1 tartózkodással támogatta. A döntés indoklása szerint Szirtes Tamás a Madách Színház Nonprofit Kft.-ben végzett eddigi eredményes munkáját a javaslattevő bizottság valamennyi tagja részletesen ismeri, azt eredményesnek ítéli. A benyújtott pályázat a kiírás formai és tartalmi követelményeinek megfelelt.
Szirtes Tamás több mint 70 színdarab és számos tévéjáték rendezője. A Madách Színházban számos nagysikerű rendezés fűződik a nevéhez, amelyek között van a Macskák, Az Operaház Fantomja, a Jézus Krisztus Szupersztár, a József és a színes szélesvásznú álomkabát, a Mary Poppins, a Poligamy, a Mamma Mia!, a Les Misérables – A nyomorultak, a Rocksuli, a Once / Egyszer..., a Volt egyszer egy csapat, a Producerek és a Spamalot.
Munkásságát 1981-ben Jászai Mari-díjjal ismerték el, 2006-ban megkapta a színikritikusok díját, 2008-ban Nádasdy Kálmán-díjat vehetett át. 2009-ben Kossuth-díjjal tüntették ki az európai színvonalú zenés színjátszás megteremtése érdekében végzett tevékenységéért, az újszerű és hagyományos rendezői módszereket magas szinten elegyítő művészetéért, valamint művészetpedagógiai munkásságáért.
Lapunknak adott korábbi interjújában elmondta: „Ritkán jönnek létre zseniális mesterművek, de ami a zenés színházban igazi újdonság, az valóban New Yorkban vagy Londonban születik.
Büszke vagyok viszont a Madách Színházra, mi világviszonylatban is nagyon magas színvonalat képviselünk.
(…) A Madách és én személyesen rendre megkapjuk a lehetőséget, hogy non-replika változatban adjunk elő musicaleket, azaz önálló rendezésben, díszletben, jelmezben és koreográfiával. Ez nagyon nagy gesztus. A musicalszerzők nagyon óvatosak, számukra a legfontosabb a születendő előadás minősége. Én prózai rendező vagyok, annak tanultam, és minden rendezésemhez a nagy prózai darabok igényességével látok hozzá. Talán emiatt jelennek meg előadásainkban a musicalek mélyebb rétegei, lélektanilag árnyalt emberi történetek.”
Fejléckép: Szirtes Tamás (fotó: Jardek Szabina / Madách Színház)