A pandémia okozta elszigetelődés akarva-akaratlanul is nyomot hagy az életünkön. Kapcsolatainkat, mindennapi teendőinket az online térbe helyeztük át, és miközben feszülten várjuk, hogy az élet visszatérjen a normális kerékvágásba, alkalmazkodnunk kell az új helyzethez.
A színház is átalakulóban van, a megszokott formák felbomlottak. Ezt a megváltozott helyzetet használja ki Tóth Krisztina is a Denevérben, amely egy két színészre és egy vetítővászonra írt „bűncselekmény”.
Az alkotógárda – Cseicsner Otília dramaturg, Melkvi Bea színésznő és Dicső Dániel rendező – egy olyan darabot szeretett volna színre vinni, amely alkalmazkodik a jelen körülményeihez, több platformon is előadható, illetve a későbbiekben élő színházi keretek között is játszható lesz.
Az előadás középpontjában egy öltözőből nyomtalanul eltűnő gumidenevér áll. A felkutatására detektívvé avanzsáló szülők rögtön gyanakodni kezdenek a másikra, konfliktusaikból pedig egy ízig-vérig közép-európai abszurd dráma kerekedik ki. A darab során a nézők nemcsak a főszereplő képzeletébe és emlékeibe nyerhetnek betekintést, hanem megismerhetik az egymás iránti figyelem és felelősség hiánya miatt szenvedő, esendő anyát is.
A május 12- i premieren a szereplőket Melkvi Bea és Karalyos Gábor kelti életre, a látványért a kaposvári Rippl-Rónai Művészeti Intézet három végzős hallgatója, Kiss Donatella, Nyári Virág és Urbancsek Adél felel majd. A zenét Bolcsó Bálint és Márkos Albert jegyzi.
A Kaszásdűlői Kulturális Központból közvetített előadásra az alábbi oldalon lehet jegyet váltani.
Fejléckép: jelenet a Denevérből (fotó: Dicső Dorka)