A pénz hatalom, amivel bárki képes a saját érdekei mentén alakítani akár egy másik ember történetét. Vajon egy tehetséges, de szerényebb körülmények közül érkező lány labdába rúghat-e az előkelők és gazdagok világában? Vajon észrevesszük, ha mi magunk eszközzé vagy épp célponttá válunk?
Mikor Budapestre kerültem öt évvel ezelőtt, naiv vidéki lányként, a civil szférában dolgoztam, elég pénzes emberek környezetében. Nem bírtam sokáig, pont azért, mert azt éreztem, az alapján ítélnek meg, hogy milyen beosztásban vagyok, mennyit keresek, milyen ruhákat hordok, stb. Egyértelműen lenéző közeg volt, nem volt kérdés, hogy célpont vagyok-e.
Más volt az értékrend, és ezt a falat, úgy gondolom, nem nagyon lehet áttörni. Persze minden nyitottság és józan gondolkodás kérdése is. Én még tanulom az életet olyan szempontból, hogy ne kergessek ábrándokat mindenáron.
Tóth Manci, az ártatlan „varronesz” egy véletlen találkozás alkalmával beleszeret a saját sorsánál nagyravágyóbb életet kergető Csacsinszky Paliba. A fiúba, aki akár minden nap az Orfeumban lumpol, csak észrevegye az eszményi nő: Bizonyosné. Hol a határ, amit egy nő megtehet egy férfi megszerzéséért?
Én ilyen szempontból elég konzervatív vagyok, és azt gondolom, nem a nőnek kell megszereznie a férfit... bár lehet, hogy e téren is van még mit tanulnom. :)
A gazdag és érett végzet asszonyának imponál a fiú szerelme. A játék akkor válik igazán édessé számára, amikor a fiút elcsábíthatja az édes Manci karjaiból. Az előadás végén kétség kívül, minden alkalommal kicsit meghalsz. Mennyi idő, hogy „visszatérj” és újra Zsófiként tudj tekinteni a férfiakra vagy egyáltalán csak létezni?
Nagyon hasonlóan tekintek a férfiakra, mint Manci, és azt hiszem, a férfiak is hasonlóan tekintenek rám, mint őrá. Azért is ajándék ez a szerep, mert tükröt tart, sok párhuzamot találok Manci és Zsófi szerelmi életében. Akármennyi csalódás után is képes vagyok felállni, aztán elveszíteni az eszem, ha úgy van. Akkor is, ha sejthető, hogy ismét csalódás lesz a vége. Azt gondolom, hogy igen, a vonat elment, de az ember valahogy majd ezt is túl fogja élni. Az élet megy tovább.
Az örök szerelem meséjét az 1980-as évek kultikus underground számai kísérik, így Szép Ernő klasszikusa időtlen történetté avanzsál, szereplői akár lehetnének az újságok hasábjairól ismert gazdagok és szépek, vagy az általuk eltiport áldozatok.
További információ és jegyvásárlás ide kattintva>>>