John Maxwell Coetzee Szégyen című regényének színpadi adaptációját négy alkalommal láthatja a francia közönség február 20. és 23. között a strasbourgi Maillon színházban, ahová Bernard Fleury igazgató hívta meg a társulatot.
Kritikusunk írja az előadásról: "Mundruczó Kornél rendezését nézve azonban a magyar nézőnek eszébe sem jut Dél-Afrika, hanem folyamatosan saját történelmünk, közelmúltunk és jelenünk eseményei villannak be. A rendszerváltás évei és nem várt következményei, az azt megelőző évtizedek kibeszéletlensége, az azóta is gyűlő - vélt vagy valós - sérelmek, a szegénység, a közelmúlt gyilkosságai, a rasszizmus, a homo- és xenofóbia, a tüntetések és az ellentüntetések, a jó- vagy rosszakaratú kívülállók dilettáns belepofázása - ami minden esetben csak olaj a tűzre -, s ami a legszomorúbb: a legfiatalabbak radikalizálódása, a bonyolult, nem vegytisztán fekete vagy fehér kérdésekre adott kizárólag fekete vagy fehér politikusi válaszok. Az a mélyen gyökerező torz gyűlölet, ami előtt sokan - de nem elegen - értetlenül állunk."
A Demencia című előadásnak a drezdai Hellerau - European Center for the Arts ad otthont február 28-án, majd március 9-10-11-én a berlini Hebbel am Uferben (HAU) lép fel a társulat a Leaving is not an option - Menni vagy maradni? Kortárs Magyar Művészeti Fesztivál keretében.
Az egyhetes programsorozat zárónapján Mundruczó Kornél rendező, valamint Wessely Anna és Mélyi József művészettörténészek beszélgetnek az aktuális magyar kultúrpolitikai kérdésekről.