Az előadások mindegyike telt házas volt és a szakmai beszélgetések is komoly érdeklődés mellett zajlottak - összegezte a fesztivált Vidnyánszky Attila, a Csokonai Színház igazgatója. Szavai szerint a Debreceni Színházi Kerekasztal (DESZKA) elnevezésű, főleg felolvasó esteket magába foglaló esemény kinőtte magát, miután a Csokonai Színház felkarolta azt és beillesztette a teátrum programjába.
A kortárs magyar drámák fesztiválja 2011-ben 19 előadással érte el a csúcspontját, de az idei 10 darabot sem szabad lebecsülni, tekintettel arra, hogy egyre kevesebb új mű születik - hangoztatta. A Nemzeti Színház kinevezett igazgatójának csak amiatt van hiányérzete, hogy nem sikerült az elmúlt években nemzetközi fesztivállá emelniük a DESZKÁ-t, de véleménye szerint ennek elérése az új vezetés számára lehetőség és kitörési pont. "Idén szó volt egy észt társulat fellépéséről, de végül nem sikerült megszervezni az eljövetelüket" - mondta.
A február 28. és március 4. között zajlott fesztivál szakmai programjai a posztmodern stílus, Weöres Sándor életműve és a gyermekek színházzal való kapcsolata köré épültek fel. A hazai és határon túli magyar társulatok fellépése közül a direktor nem kívánt egyet sem kiemelni. Az előadások népszerűségét érzékeltetve közölte: szombaton az utolsó pillanatban dőlt el, hogy Pintér Béla és Társulatának előadását a Csokonai Színház nagyszínpadán tartják, a közönség pedig pár óra alatt elkapkodta az így elérhetővé vált további háromszáz jegyet.
Március 1-én, a DESZKA Fesztiválon volt az ősbemutatója Tóth-Máthé Miklós komédiájának, <i>A rögöcsei csodá</i>nak, Árkosi Árpád rendezésében. Pár évvel korábban a debreceni szerző monodrámáját, az <i>Én, Károli Gáspár</i>t ugyancsak Árkosi Árpád állította színre Kóti Árpád főszereplésével.
Vidnyánszky Attila hangsúlyozta: a Nemzetiben is alapkérdésnek fogja tekinteni a kortárs magyar drámák ügyét, véleménye szerint évi két-három ősbemutató "elérhető, megoldható feladat és cél."