Színház

Végig és együtt

2010.11.18. 09:00
Ajánlom
Réti Adrienn 2009-ben végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, azóta a Bárka Színház tagja. Hét repertoár előadásban játszik, megvolt élete első beugrása, az idei évad pedig rögvest egy díjjal indult: a kétszemélyes Kicsi nyuszi hopp hopp a Vidor Fesztivál legjobb kamaraszínpadi előadása lett. Amúgy pedig, ha rákötnénk egy generátorra, tuti nem lenne áramszünet.

Még nem kérdezték meg tőled ezerszer, úgyhogy most megteszem. Hogyan keveredtél a színház közelébe?

- Sokáig zongorista szerettem volna lenni, bár hegedűvel kezdtem, biztos azért, mert a nővérem hegedülni tanult. Ő azóta hegedűművész lett, én viszont néhány hónap után zokogva mentem haza: én nem akarok hegedülni, és zongorázni akarok! És anyukám azt mondta, hát akkor egyáltalán nem kell hegedülni, mehet a zongora, ha komolyan gondolom és valóban csinálni akarom. Nagyon akartam, jártam gyakorolni a zeneiskolába, aztán vettünk zongorát, jól is ment, csak rájöttem, hogy a zongorázás magányos műfaj. Ülsz, gyakorolsz. Úgyhogy elmentem az iskolai színjátszó körbe. És olyan jó volt együtt! Amikor középiskolát kellett választani, a szüleim könyörögtek, hogy írjak be valami "rendes" iskolát is, végezzek el egy gyors- és gépírót... Ennek ellenére beírtam egy drámatagozatos sulit Debrecenben, egyet Miskolcon, és mindenesetre megnéztem Budapestet is, és rátaláltam a Pesti Barnabásra. Fölvettek és itt ragadtam. A szüleim irtó jó fejek voltak, és megint azt mondták: de akkor csináld! Ezt nagyon megjegyeztem, gyerekkorom óta bennem van, hogy ha valamit elhatározok, azt nem lehet félgőzzel vagy unottan csinálni. Csak igazándiból.

- A színművészetire mikor kerültél be?

- Harmadjára vettek föl. Először kiraktak az első rostán. Azt hiszem, megijedtem. Felvételiztem Kaposvárra is, de az sem sikerült. Másodjára Zsótér Sándornál a harmadik rostáig jutottam, de megint begyávultam. Nem jelenetekkel, hanem monológokkal dolgoztunk, elég elhagyottnak éreztem magam. Harmadjára viszont Marton Lászlónál annyira jó volt a többiekkel!

- "Csináld végig" és "együtt", többedszerre mondod. Úgy tűnik, ez a két dolog nagyon fontos neked.

- Zavarba ejtett, amikor először találkoztam azzal, hogy valaki egyedül próbál. Akkor is, ha ott állok vele szemben. Nagyon megviselt, de aztán elfogadtam, hogy van ilyen is.

- Akkor a Bárka neked tökéletes hely, mert ott tényleg csapatmunka folyik.

- Itt még soha nem találkoztam olyannal, hogy valaki ne figyelne a másikra. Nekem rengeteget segítettek, legutóbb az Igazság című előadás próbáin. Én szeretek„sok" lenni a színpadon, és ennek az előadásnak olyan a stílusa, amibe bele is fér, de mégis nehéz volt megtalálni a helyes arányt.

- Viszonylag sokára kaptál szerződést, de kívülről nagyon egyértelműnek tűnt, hogy itt fogsz kikötni.

- Az Istentelen ifjúságban kaptam az első szerepem. Seress Zoltán eljött megnézni a fáj című vizsgánkat, mert kellett még az előadásba egy fiatal lány, aki sokféle tud lenni. Józan Laci osztálytársam az előadás előtt odasúgta nekem, csak úgy futtában: "Jön a Seress, csajt keres!" Nem mondom, hogy nem lettem halálosan ideges, mert én a Bárkába vágytam, szerettem volna ide szerződni. Pedig nem ismertem senkit, csak azt éreztem, hogy családias. És bekerültem az Istentelen ifjúságba, később a Piafba. És Seress Zoltán egyszer azt mondta, hogy ha van kedvem és szeretek itt lenni, akkor szívesen látnának a társulatban.

- Akkor ez szépen összecsúszott a Kicsi nyuszival, amit azért kezdtetek el Csémy Balázzsal, mert egyikőtöknek sem volt még szerződése.

- Igen, ezért is készült egy évig, mert közben mind a ketten kaptunk szerződést, ő Kecskemétre került. De még akkor kezdtünk bele, amikor lógtunk a levegőben. Azt viszont nem értem, hogy hogyan lehettünk olyan bátrak, hogy csak úgy odamentünk Pelsőczy Rékához, hogy szia, színművészetisek vagyunk és szeretnénk, ha dolgoznál velünk. Azt mondta: "Figyeljetek, nekem semmi időm nincsen, de nagyon jól esik. Oké." És megcsináltuk. Díjra nem is számítottunk, nem reménykedtünk semmiben, mert elég erős volt a mezőny. Aztán két nappal az előadás után elutaztam nyaralni. Épp a tengerparton borozgattunk, és hívott egy ismeretlen szám. Gondoltam, gyorsan elmondom, hogy Barcelonában vagyok, és le is teszem. És beleszólt Tasnádi Csaba. Egy ideig nem is értettem, de aztán leesett, hogy ez nem egy gyors, ledumálós telefon lesz, hanem azt fogja mondani, hogy díjat kaptunk. Ugráltam a tengerparton, hazafelé hat kilométert sétáltunk és nyuszikat rajzoltunk a homokba. Szeretem ezt az előadást. Sokféle lehetek, de egyetlen dolgot kell végigvinni. A De Sade pennájába ugrottam be évad végén, abban is két karakterem van. És várom a Victoryt, szintén beugrás, megtartom a saját szerepemet, de átveszem Parti Nóráét is. És végigcsinálom, a társulattal, együtt.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Boros Misi: „Minden egyes hangra érdemes odafigyelni”

Nyaralásról, fociról, gyakorlásról kérdeztük Boros Misit, beszélgetésünk során a Bogányi Gergellyel közös Arénakoncert is szóba került.
Színház

Keverni nem csak a fakanállal lehet: Marie Curie nem mindennapi élete

Marie Curie története sok szempontból a századforduló és a 20. század története. A radioaktivitás úttörő kutatójának életét feldolgozó monodráma egy egyedülálló tudós történetét meséli el, akinek volt bátorsága szembemenni a hagyományos női szerepkörrel.
Zenés színház

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Vizuál

Drótmese – Nézze meg online a fiatal magyar alkotó díjnyertes animációját!

Pataki Szandra stop motion animációja egy drótszálakból felépített világban játszódik, ahol senki sem vonhatja ki magát az egymásnak feszülő erők hatása alól.
Zenés színház

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Színház premier

2039-ben sem lesz könnyebb az élet

Négy generáció különös sorsát bemutató, kortárs családdráma kerül színpadra a Hatszín Teátrumban, tele bűnökkel, pokollá vált házasságokkal és egy elhallgatott örökséggel. A Majd, ha az eső eláll című előadás premierjét augusztus 10-én tartják.
Színház interjú

Fenyő Iván: „Úgy éreztem, hogy megszűnt az összetartás”

Idén folytatódik a „legendás” Máté-Horvai osztály előadássorozata a Jurányi Házban, amely most Fenyő Iván életével foglalkozik. Őt kérdezte a Jurányi Latte a főiskolás emlékeiről, illetve arról, miért szállt ki az AlkalMáté Trupp-ból, és vajon játszik-e majd a róla szóló előadásban.
Színház lázár kati

Lázár Katinak ítélték a színikritikusok az idei életműdíjat

A Színházi Kritikusok Céhe nyolcadik alkalommal ismer el életműdíjjal a színházművészet bármely területén kiemelkedőt alkotó, 65 év feletti művészt.
Színház Radioaktív

Keverni nem csak a fakanállal lehet: Marie Curie nem mindennapi élete

Marie Curie története sok szempontból a századforduló és a 20. század története. A radioaktivitás úttörő kutatójának életét feldolgozó monodráma egy egyedülálló tudós történetét meséli el, akinek volt bátorsága szembemenni a hagyományos női szerepkörrel.
Színház interjú

Gyerekek tragédiája – valóságos túszdráma, színházi köntösben

2004-ben a beszláni I. számú iskolát terroristák rohanták le, ezernél is több embert ejtve túszul. A holland Carly Wijs Mi és Ők című kamaradarabja ezen elbeszélhetetlen napok emlékéről szól.