Tánc

100 évesen is aktív a világ egyik legöregebb táncosnője

2016.01.18. 06:11
Ajánlom
Az ausztrál Eileen Kramer a legidősebb művészek egyike: túl a századik életévén is aktívan koreografál és táncol. És még hogy! Az idős, kecses, sugárzó hölgyet elnézve bizonyossá válik: az igazi szépség múlhatatlan, az emberi test csodákra képes.

Kramer 1914-ben született Ausztráliában, Sydney külvárosában. Operaénekesnek készült egészen addig a pillanatig, amíg meg nem látta a bécsi Bodenwieser kortárs tánctársulat performanszát, és a műfaj el nem rabolta a szívét. Nem telt bele sok idő, és már a Demon Machine című koreográfiáról híres Gertrud Bodenwieser keze alatt táncolt az úttörő művész első ausztráliai tánctársulatában.

Kramer így festett 30 évesen: 

Eileen Kramer 30 évesen Forrás Facebook Inspiring Eileen

Eileen Kramer 30 évesen Forrás Facebook Inspiring Eileen (Fotó/Forrás: Facebook/Inspiring Eileen)

Míg ebben a videóban 100 évesen látható tánc közben: 

Eileen Kramer változatos helyszíneken töltötte életét, élt New Yorkban, Indiában, Párizsban, Londonban és Nyugat-Virginiában is. Honvágya miatt még 99 évesen tért haza Ausztráliába, ahol 2015 februárjában meghívták a Bundanon Trust művészeti központba, hogy részt vegyen egy kortárs táncprodukció létrehozásában. Annak ellenére, hogy fél szemére már vak, ő állította színpadra az egész darabot, és ő tervezte a kosztümöket is. Itt megnézheti munka közben:

Mindezek után nem marad más hátra, mintsem jó egészséget kívánjunk neki 2016-ra is!

Magyarországon is volt példa emberfeletti erővel és tartással rendelkező, idős táncosnőre, aki előtt megemelhetjük a kalapunk. Fahidi Éva, a 90 éves Auschwitz-Birkenau-túlélő  egy fiatal táncosnővel duettben táncolta el az életét a Vígszínház színpadán 2015 októberében. A produkcióról itt tudhat meg többet.  

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

10 érdekesség a ma 75 éves Marton Éváról

Június 18-án ünnepli hetvenötödik születésnapját Marton Éva Kossuth-díjas operaénekes, a Magyar Szent István-rend birtokosa, a Corvin-lánc kitüntetettje, a nemzet művésze.
Zenés színház

DaCapo: lehet kétszer is érdekes ugyanaz a produkció?

Ismerik azt a keserédes érzést, amikor felvirrad egy várva várt esemény utolsó napja? Ezzel ébredtünk ma Miskolcon immár túl operabáron, régi keresztény hagyományokat idéző felvonuláson, és a RockGiovanni második előadásán is.
Zenés színház

Spontán, közös énekléssel zárult a miskolci operafesztivál

Dupla gálakoncerttel, utcabállal, remek hangulatban ért véget tegnap este a 18. Bartók Plusz. A friss Kossuth-díjas Sümegi Eszter még meg is énekeltette a Miskolci Nemzeti Színház közönségét.
Vizuál

Makulátlan pálya - a színész, akinek minden filmjét Oscarra jelölték

Marlon Brando? Daniel Day-Lewis? Esetleg Jack Nicholson? Valószínűleg ők ugranak be először, ha minden idők legjobb színészére gondolunk. Pedig a legtökéletesebb filmográfiája valószínűleg John Cazale-nak volt - ehhez azonban sajnos korai halála is hozzájárult.
Vizuál

Száz év magyar plakátjai a Magyar Nemzeti Múzeumban

Sör és vetőmag plakátok, színházi és politikai hirdetések is megtalálhatóak a Tolongó idők című időszaki kiállításon.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.