Orbán

Premier: Töredék/A belső pokol/Kakas

2011.04.14. 09:00

Programkereső

Premier a Badora Társulattól, a Szegedi Kortárs Balett budapesti bemutatója és egy, a fővárosban már sikerrel szerepelt produkció Rolling Stones-zenére a Győri Balettől.

A Töredék Gustavo Ramirez Sansano koreográfiája, és a társadalom három alappillérével foglalkozik: a párkapcsolattal, a családdal és a barátokkal. Veszteségeink egyre inkább halmozódnak, az egyszerű élet folyton megújul, mi pedig belekapaszkodunk kapcsolatainkba, hogy tartozzunk valamihez vagy valakihez, és azért, hogy megerősítsük az identitásunkat.

Töredék - Badora Társulat
Töredék - Badora Társulat

Badora Társulat: Töredék, Szegedi Kortárs Balett: A belső pokol, Győri Balett: Kakas

2011. április 21. 19:00 Művészetek Palotája - Fesztivál Színház Budapest Táncfesztivál

Badora Társulat
BEMUTATÓ
Töredék

Mit teszel akkor, amikor a számodra fontos emberek több száz, vagy több ezer mérföldre vannak tőled? Mi történik, amikor életedet két távoli pont között kell megosztanod; és amikor a földrajzi távlatokban folytatott gondolkodásod lassan az egész világot felöleli?
Melyik pillanatban kezdenek az emberek és helyek összefolyni mögöttünk? Megérkezünk, megalapozzuk az életünket, és kiépítjük magunk körül a mikrokozmoszt. Újra és újra ugyanazt az utat járjuk be; megpróbáljuk megtartani az egyensúlyt azon dolgok között, amelyeket elveszítünk, nem látunk, nem tudunk megérinteni, megszagolni, hallani, érezni, és amelyek minden új helyen feltárulnak előttünk. Mindnyájunknak szükségünk van rá, hogy tartozzunk valahová, megismerjük magunkat más embereken keresztül, bízzunk, és megosszuk másokkal mindennapi életünk egy darabját, még akkor is, ha ez a darab nagyon kicsi
Veszteségeink egyre inkább halmozódnak. Az egyszerű élet folyton megújul. Eggyel kevesebb nap van hátra, eggyel több telt el. Hogyan tarthatnánk távol magunktól mindezen dolgokat? A Lo que no se ve megpróbál megoldást találni ezekre a kérdésekre. Ebből a célból a társadalom három alappillérével foglalkozik: a párkapcsolattal, a családdal és a barátokkal. Belekapaszkodunk ezekbe a kapcsolatokba, hogy tartozzunk valamihez, vagy valakihez, és azért, hogy megerősítsük az identitásunkat.

Kor.: Gustavo Ramirez Sansano

Szegedi Kortárs Balett
BUDAPESTI BEMUTATÓ
A belső pokol

„A bűn és a pokol és a kárhozat misztériuma. Át kell menni rajta, mint a halálon. Jaj annak, aki a sötétség borzalmas titka elől menekül. Magadra kell venned." (Hamvas Béla)
Sokszor hallhattuk, hogy a pokol meg a mennyország az valahol a túlvilágon van, egy ismeretlen helyen. Mennyország valahol a fellegekben, a pokol pedig valahol egy titkos föld alatti barlangban. Lehet. De mindkettő itt van bennünk is, és átéljük mindennapjainkban. Mondhatnám azt is, hogy minden ember önmaga alakítja ki a saját mennyországát és a saját poklát, és akár visszafelé is igaz lehet. A bennünk lévő pokol és a bennünk lévő mennyország harca alakít minket.
A pokol éppen olyan közel van az emberhez, mint az Isten országa. A pokol hétköznapi tudatállapotaink sajátja. A pokol a mindennapok káprázatában, az emberi gondolkodásban keresendő. A pokol nem száműzhető a tudatból. Ha mégis megpróbálják, mint azt az egyház által irányított európai civilizáció tette, akkor annak beláthatatlan következményei vannak. Európa keresztény története a pokol jelenlétének a története a világban. A tudattalanba fojtott pokol kivetítődve jelenik meg mindennapjainkban. Erről szól a keresztény civilizáció, mely nem volt hajlandó tudomást venni a tudat sötét oldaláról.
A megoldás az alapos megismerés.
- Nagyi, hol van a mennyország?
- A Mennyország? Az legbelül van - s a szívemre tette a kezét.
- S a pokol?- suttogtam félve.
- Az is ott van! - mosolygott rám Nagyi.
- S Isten? Ő hol van?
- Isten is benned van.
- Akkor nem tud elvinni az ördög?
- .....
Aki dudás akar lenni, pokolra kell annak menni, ott kell annak megtanulni, hogyan kell a dudát fújni. (Népdal részlet)

Zene: Liszt Ferenc
Fény: Stadler Ferenc
Koreográfia: Juronics Tamás

Győri Balett
The Rolling Stones-Christopher Bruce: Kakas

A hatvanas évek és a hetvenes évek elejének stílusával, szellemiségével megfűszerezett, testbeszédre épülő Kakas vitalitásával tűnik ki. A Rolling Stones legismertebb slágereinek magával ragadó ritmusa és a friss szemléletű koreográfia inspirálni fogja a nézőt.
Koreográfia: Christopher Bruce

Rolling Stones-Christopher Bruce: A kakas - Győri Balett
Zene: Rolling Stones
Kor.: Christopher Bruce