Tánc

22. alkalommal startol a Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál

2013.10.08. 10:06
Ajánlom
2013. október 11–20. között 22. alkalommal rendezi meg a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ a Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivált. Az idei eseményen továbbra is a kortárs és progresszív művészeti szegmens mutatkozik be, a maga műfaji sokszínűségével. 2013-ban is folytatódik a kávéházak, „kult-kocsmák” helyszínként történő bevonása, ahol a tavalyi koncepcióhoz hasonlóan jazzkoncertek, kortárs tánc előadások, slam poetry estek, illetve új cirkuszi programok kerülnek megrendezésre. A színházi produkciók között található a nagyszebeni Radu Stanca Nemzeti Színház előadása, a Mester és Margarita Balázs Zoltán rendezésében a Nemzeti Színházban, és Mundruczó Kornél, valamint Wéber Kata Demencia című darabjának ősbemutatója a Trafóban. A fellépők között találjuk az Ensemble Modern, a Kroumata, és a The Brandt Brauer Frick Ensemble együtteseket, Nagy Józsefet és Szelevényi Ákost. Az események közül pedig meghatározó lesz a Monodráma Fesztivál, az ECM Fesztivál, a Kortárs Galériák Éjszakája és a Jazzmaraton.

A Café Budapest eseménysorozat a kortárs művészetek tárházát hozza el az érdeklődőknek a magyar kulturális élet olyan meghatározó helyszínein, mint a Budapest Music Center, a Bárka Színház, a Budapest Jazz Club, a Magyar Nemzeti Galéria, a Nemzeti Színház és a Trafó- Kortárs Művészetek Háza. A café budapEST sorozat helyszíneként közreműködő kávéházak, avagy „kult-kocsmák" az egyik legfontosabb pillérei a fesztiválnak; köztük megtalálható a Téli Kertem, a Szatyor Bár, a Gozsdu Manó Klub, a Kirakat Bisztro, a Kolor Bár, a Mika Tivadar Mulató, a Kazimír Bisztró, a Fogasház, a Púder Bárszínház, valamint a Gödör Klub.

A fesztivál kiemelkedő eseménye a nagyszebeni Radu Stanca Nemzeti Színház és a budapesti Maladype Színház koprodukciójában frissen bemutatott Mester és Margarita a Bulgakov-regény rendhagyó adaptációjának magyarországi bemutatója. Az egymás mellett futó szimbolikus, allegorikus és mágikus történetszálakat Balázs Zoltán rendezői koncepciójában DNS-spirálhoz hasonlóan fonja egymásba. A The Brandt Brauer Frick Ensemble koncertje a magával ragadó és impulzív, klasszikus hangszerekre komponált, természetes akusztikájú muzsikájával a kortárs minimalizmus, a dance-techno és a jazz izgalmas ötvözete.

A Monodráma Fesztiválon október 11-16. között három külföldi vendégjáték és három hazai produkció vesz részt. A ljubljanai Glej Színházból Jure Noval osztja meg dilemmáit a boldogságról. A moszkvai Praktyika Színház Viktor Rizsakov rendezésében a nőszerepek metamorfózisáról mesél. A kijevi DAH Színház - Vladiszláv Troickij víziójában - egy meglepő Dosztojevszkij-parafrázist mutat be. A hazai színészetet pedig Ötvös András, Spolarics Andrea és Varga Olga képviseli.

Az Edition of Contemporary Music (ECM) Fesztivál október 16-19. között a Café Budapest különleges kortárszenei eseménysorozata, amelynek során lehetőség nyílik többek között az Elina Duni Kvartettel, a Quercus Trióval, Boros Zsófiával és a Susanne Abbuehl Kvartettel találkozni az Opus Jazz Club-ban és a Budapest Music Centerben.

A Kortárs Galériák Éjszakájához október 17-én 18-24 óra között több mint 20 neves kiállító csatlakozik; az esemény során az érdeklődők betekinthetnek a kortárs galériák világába, részt vehetnek kiállítás-megnyitókon, találkozhatnak művészekkel és számos újdonsággal gazdagodhat a vizuális világuk.

A Jazzmaraton programján október 18-án és 19-én a Ninagram, Luiza Zan, Barabás Lőrinc, a Pálinkaálom, a Borbély Műhely és a Tóth Vera-Éles Gábor páros mutatja meg, mit is értünk improvizatív jazz alatt.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

10 érdekesség a ma 75 éves Marton Éváról

Június 18-án ünnepli hetvenötödik születésnapját Marton Éva Kossuth-díjas operaénekes, a Magyar Szent István-rend birtokosa, a Corvin-lánc kitüntetettje, a nemzet művésze.
Vizuál

Frida Kahlo személyes tárgyai a Victoria és Albert Múzeumban

A Frida Kahlo: Making Her Self Up (Hogyan építette fel magát Frida Kahlo) című kiállítás több mint 200 tárgyat mutat be a művész mexikóvárosi szülőházából, a Kék Házból, ahol 1954-ben, 47 éves korában meghalt. Festményei július elején Budapestre érkeznek.
Zenés színház

Spontán, közös énekléssel zárult a miskolci operafesztivál

Dupla gálakoncerttel, utcabállal, remek hangulatban ért véget tegnap este a 18. Bartók Plusz. A friss Kossuth-díjas Sümegi Eszter még meg is énekeltette a Miskolci Nemzeti Színház közönségét.
Vizuál

Makulátlan pálya - a színész, akinek minden filmjét Oscarra jelölték

Marlon Brando? Daniel Day-Lewis? Esetleg Jack Nicholson? Valószínűleg ők ugranak be először, ha minden idők legjobb színészére gondolunk. Pedig a legtökéletesebb filmográfiája valószínűleg John Cazale-nak volt - ehhez azonban sajnos korai halála is hozzájárult.
Zenés színház

DaCapo: lehet kétszer is érdekes ugyanaz a produkció?

Ismerik azt a keserédes érzést, amikor felvirrad egy várva várt esemény utolsó napja? Ezzel ébredtünk ma Miskolcon immár túl operabáron, régi keresztény hagyományokat idéző felvonuláson, és a RockGiovanni második előadásán is.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.