Minden este más és más lesz: szeptember végén és október elején hét egyedi produkciót láthat az Erkel Színház közönsége az improvizatív vizuális elemeknek köszönhetően. Zászkaliczky Ágnes festő- és orgonaművész, Könnyű Attila forgatókönyvíró és Bogányi Tibor karmester koncepciója a szerző eredeti összművészeti elképzelését ötvözi a mai legmodernebb látványtechnikával.
A vetítés több szempontból is rendhagyó.
Egyrészt helyben vezérelt, így nem határozza meg a zene tempóját, hanem szabad kezet enged a karmesternek, kiszolgálja az élő zenét. Másrészt Zászkaliczky Ágnes saját festményei adják az alapját, a váltásokat pedig maga a zenei végzettséggel is rendelkező művésznő hozza szinkronba Bogányi Tibor intéseivel. Harmadrészt pedig ezek a mágikus képek nem illusztrálni hivatottak a zenét, hanem elmélyíteni a szöveg értelmét. A zene által meghatározott pontokon túl a festőnőnek lesznek rögtönzött váltásai is, ezek teszik megismételhetetlenné az előadásokat.
A vetítések megtervezését a Freelusion művészeti vezetője, Papp Tímea végezte, aki a szólisták, a főszereplővé előlépő 120 fős énekkar (karigazgató Csiki Gábor, gyermekkar vezető Hajzer Nikolett) és a táncosok vetítéssel harmonizáló koreográfiájáért is felelős. A produkcióban a Magyar Nemzeti Balett három-három táncosa vesz részt: Popova Aleszja/Gyarmati Zsófia, Oláh Zoltán/Szegő András és Bajári Levente/Vila M. Ricardo.
Az énekes szólókat Miklósa Erika/Rácz Rita, Horváth István és Szegedi Csaba/Haja Zsolt adják elő. A színpadi művészek vetítési felületként is alkalmazott ruháját Szelei Mónika tervezte, az Opera Zenekart Bogányi Tibor vezényli. A Carmina Buranát minden este előhang vezeti fel a Bordó Sárkány Régizene Rend, valamint Nagy Dániel Viktor/Vecsei H. Miklós közreműködésével. A mintegy 15 perces műsor a középkor hangulatát kívánja feleleveníteni a korszak hangszereinek és zenei világának segítségével.