A hattyú a tisztánlátás, a bölcsesség és a hű szerelem jelképe lett. Az alkímiában a szellemi tisztánlátást jelképezi, a víz és a tűz ellentétének egységét szimbolizálja. Egy olyan ősállapotét, mely a kétneműség jegyeit hordozza, így hím és nőstény formájában egyaránt megjelenhet. A hattyúk tava mese, amit mindenki ismer: a fehér tütüben táncoló hattyúk a klasszikus balett emblematikus jelképei. A valóságban mi van a jelképek és a történet mögött?
A történet tulajdonképpen magáról az életről, a felnőtté válásról, saját döntéseink és érzéseink felvállalásáról szól. Vágyaink olykor élvezetessé teszik az életünket, máskor pedig szenvedést okoznak. Az igazi tiszta vágy az, amikor kiolthatatlan láng ég a szívedben az iránt, hogy maradéktalanul feltárd és megoszthasd másokkal mindazt, ami lényedből fakad. Hattyúk, táncművészek szabályokkal körbevett világán keresztül az emberi elme rejtelmeit látjuk. Milyen hatással lehet valakire, ha kitör a megszokott életéből és felfedezi egy olyan oldalát, melyről korábban nem is gondolta, hogy létezik?
A Nemzeti Táncszínházzal közösen bemutatott előadás új helyszínen, a Marczi Közösségi Térben látható október 20-án. Krausz Alíz (Bozsik Yvette Társulat) és Bajári Levente (Magyar Nemzeti Balett) mellett Balássy Szilvia szerepét Horváth Zita veszi át.
A Feledi Project az őszt november 26-án Prozódia című előadásával folytatja szintén a Marczibányi téren, amit nyáron a Nemzeti Táncszínházzal közösen a "Táncestek a Karmelita Udvarban" szabadtéri programsorozat keretén belül mutattak be a világörökség részét képező Budai Várban. A táncestet Kodály Zoltán zenei világa inspirálta a Trio a lá Kodály izgalmas, modern élőzenei közreműködésével.
Prozódia: a szó jelentése a verstanban azzal foglalkozik, ahogy a természetes beszéd verssé alakul, illetve milyen módon válik ritmikus formákká. A zenében a szöveg és a zene helyes illeszkedésének tana ez, a zene ritmusának és hangsúlyainak helyes alkalmazkodása a szöveg lejtéséhez és hangsúlyozásához. Előadásukban azt keresik, hogy a tánc és Kodály Zoltán zenei világa hogyan alakul egységes világgá különböző életérzések kapcsán.
A Feledi Project létrehozója Feledi János táncművész, koreográfus, rendező. Tanulmányait a Magyar Táncművészeti Főiskola klasszikus balett szakán végezte 2003-ban. Pályáját a Győri Balett tagjaként kezdte, majd négy évig a Budapest Balett szólótáncosaként, koreográfusaként dolgozott. Balettmesteri diplomájának megszerzése után a PR-Evolution Dance Company és a BaDora Dance Company tagja volt. Önálló koreográfiával 2010-ben jelentkezett. Ezek után alakult a Feledi Project.
Jelenleg projekt alapon hozza létre produkcióit. Eddig hat egész estés darabot készített: Idők folyamán (2010), Physpacom-physical space communication (2011), Puccini Le Villi (Lidércek) (2012), Öngyilkos Érzelmek (2013), Hattyú (2014) és Prozódia (2014) címmel, amelyeket folyamatosan játszanak teltházzal a Nemzeti Táncszínházban, Szkéné Színházban és nemzetközi hírnevű hazai fesztiválokon.