Nagy Albert gyomai származásúként 1972-ben vette át a Szeged Táncegyüttes vezetését, amit nagyon hamar az ország legjobb együttesei közé emelt. Saját hitvallása szerint is a Tímár-iskolához tartozott, őt követte koreográfusként és gyűjtőként egyaránt. A Harangozó Gyula-díjas koreográfusnak emblematikus gyűjtései születtek az évek során, ezekből építkezik a tiszteletére készült Apák és fiak – Táncelőadás Nagy Albert gyűjtései nyomán című produkció, mely a tervek szerint egy neves néptáncgyűjtőket bemutató sorozat kezdőállomása.
A Duna Művészegyüttes előadása az apák és fiak közötti szellemi kapcsolaton keresztül a hagyományról, az átörökítésről és az átvételéről kíván szólni.
Természetesen Szeged környékének leghíresebb gyűjtéseit is láthatja a közönség: a szegvári, baksi, hódmezővásárhelyi és kiskundorozsmai cigányság táncait, és Kardos István apádfalvi vőfély táncait,
de Békés vármegyéből eleki, méhkeréki, kétegyházi, a Mezőségről széki, Kalotaszegről nádasdaróci és inaktelki, a Küküllő-mentéről pedig lőrincrévéi táncokat is bemutatnak a produkcióban, amelyben Kölcsey Ferenc Parainesis Kölcsey Kálmánhoz című művéből is idéznek részleteket Rubold Ödön Jászai Mari-díjas színművész, érdemes művész tolmácsolásában, táncosként pedig közreműködik Pálvölgyi Kristóf.
Szeptember 10-én a Duna Művészegyüttes Apák és fiak című előadása két felvonásban látható a Szegedi Nemzeti Színházban, melynek első felvonásában azok az együttesek lépnek fel, amelyekkel Nagy Albert koreográfusként és együttesvezetőként hosszú évekig dolgozott. Közreműködik a gyomaendrődi Körösmenti Táncegyüttes (együttesvezető: Weigert László), az Üllési Fonó Táncegyüttes (együttesvezető: Nagy Róbert), a Sebes-Körös menti Pacsirták Néptáncegyüttes Románia (együttesvezető: Szoboszlai-Gáspár Edit) valamint a Szeged Táncegyüttes (együttesvezető: Gombos András).
Részletek és jegyvásárlás a Szegedi Nemzeti Színház oldalán érhető el. >>>
Támogatott tartalom.
Fejléckép: Az Apák és fiak című előadás jelenete (forrás: Duna Művészegyüttes)