Azok közül, akik látták, sokan az évtized egyik legfontosabb transgender filmjeként beszélnek a Girl-ről, és az idei Oscar-díjas Egy fantasztikus nőhöz hasonlítják. A belga alkotást az Un Certain regard (Egy bizonyos nézőpont) elnevezésű válogatásban mutatták be, és nemcsak a legjobb elsőfilmes díjat, az Arany Kamera-díjat vihették haza az alkotók, de a kategória legjobb alakításának díját is megkapta a 15 éves főszereplő, Victor Polster.

Kapcsolódó
Örökbefogadásról szóló japán dráma nyerte az Arany Pálmát
A japán Kore-eda Hirokazu Shoplifters című alkotása érdemelte ki szombat este a Cate Blanchett Oscar-díjas ausztrál színésznő vezette zsűritől az Arany Pálmát a 71. cannes-i filmfesztiválon.

Balról jobbra: Lukas Dhont (rendező), Ursula Meier (a díj átadója) és Victor Polster (színész) (Fotó/Forrás: Stephane Cardinale - Corbis / Getty Images Hungary)
A történet egy transznemű tinédzserről szól, aki arról álmodik, hogy világhírű balerina lesz, miközben meg kell küzdenie az iskola és a kamasz élet nyomásával, valamint a vággyal, hogy gyönyörű nővé váljon.
A 16 éves Victor – később Lara – épp nemváltó műtétre vár és hormonkezelés alatt áll, miközben lehetőséget kap az ország egyik legjobb tánciskolájától, hogy más fiatal lányokkal együtt tanuljon.
A film nem fedi fel, hogy a főszereplő titka mennyire ismert osztálytársai előtt, mindenesetre látható olyan jelenet, amelyben férfi nemi szervét próbálja elfedni és olyan is, amelyben hosszú perceken keresztül vizsgálja testét a tükörben, hogy a nőiesedés elkezdődött-e a hormonkezelés hatására. Victor, vagyis Lara végig környezete támogatását élvezi, édesapja is segíti saját identitásának megtalálásában – a szülő-gyerek kapcsolat bemutatása a film egyik leghangsúlyosabb része a szexuális identitás keresésén túl. A film érzékenyen ábrázolja azt a belső feszültséget, amit az egyébként is stresszes balettintézeti környezetben egy ilyen lelki teherrel átél a fiatal főszereplő. A kamera végig testközelből követi a Larát megformáló színész-táncost, Victor Polstert, így szinte tapinthatóvá válik a stressz minden jele, a felfokozott intimitás a beszámolók szerint a nézőt is zavarba hozza. A filmet ősszel mutatják be a francia és belga mozikban, és remélhetőleg hamarosan nálunk is látható lesz. Addig is álljon itt néhány részlet a filmből: