Polina Szemojonova
A moszkvai születésű balett-táncosnő, aki korábban a Berlini Állami Operaház prímabalerinája volt, 2012 szeptemberétől az American Ballet Theatre táncosának igazolt.
Szemjonova Moszkvában a Bolsoj Balett Iskola növendékeként számos díjat nyert a legnívósabb balettversenyeken. Aranyérmet kapott a Moszkvai Nemzetközi Balettversenyen 2001-ben, első helyen végzett a Vaganova-Prix Balettversenyen Szentpéterváron 2002-ben és Junior Díjat a Nagoya Nemzetközi Balettversenyen 2002-ben, Japánban.
Miután 2002-ben befejezte tanulmányait, Vlagyimir Malakov balett-táncos meghívására Szemjonova a Berlini Állami Operaháznál vállalt szerepet, mint prímabalerina. Jelenleg az egyik legfiatalabb prímabalerinának számító Szemjonova, aki korábban a Staatsballet Berlin táncosa volt, a múlt évad végén úgy döntött, hogy ősztől az American Ballet Theatre-nél folytatja karrierjét, ahol a 2013-as évadban olyan darabokban lép színpadra, mint az Anyegin, a Don Quijote, a Rómeó és Júlia és a Hattyúk tava.
Tamara Rojo
A spanyol származású balerina 2012 őszén lett az English National Ballet művészeti igazgatója.
1996-ban hagyta el Spanyolországot és szerződött a Skót Királyi Baletthez, az egyéves kitérő után az English National Ballet (Angol Nemzeti Balett ) együttesének tagja lett, majd három év után a londoni Királyi Balettnél folytatta pályáját, ahol első fellépése a Giselle-ben volt. Azóta eltáncolta a klasszikus és a modern repertoár nagy szerepeit, Richardo Cue koreográfus pedig kifejezetten neki koreografálta a Hófehérke címszerepét. Teljesítményét díjazták az olasz és a londoni színikritikusok, Olivier-díjjal tüntették ki, de vehetett át elismerét Madrid városától és János Károly spanyol királytól is.
A táncosnő a rangos poszt átvételekor úgy nyilatkozott, hogy tervei szerint nem mond búcsút végleg a színpadnak, néhány szerepben láthatja őt a közönség. A hírek szerint Tamara Rojo koncepciózusan készült a pozícióváltásra, így a brit táncszakírók nem lepődtek meg a kinevezésen. A táncosnő a Kanadai Nemzeti Balettnél töltött el egy hónapot a társulat vezetője mellett, de gyakori vendég volt a menedzselést és az irányítást illető kérdéseivel a Covent Garden-i együttes adminisztratív és művészeti vezetőinek irodáiban is. 2011-ben a Királyi Balett vezetőjének távozásakor már felmerült a neve lehetséges utódként.
Szvetlana Zakharova
Az 1979-es születésű ukrán Zakharova a Bolsoj Balett és a Scala balett-társulatának prímabalerinája, az egyik legünnepeltebb balett-táncosnő a világon.
A közönség előtt a Marinszkij Balettel 1996-ban mutatkozott be a Bahcsiszeráji szökőkútban Maria szerepében. 2003-ban szerződött a Bolsoj társulatához. Jelenleg a legnagyobb együttesekkel turnézik a világban, kiváló technikai képzettsége miatt generációja egyik legkiemelkedőbb táncosnőjeként tartják számon. 2005-ben Benois de la Danse-díjal tüntették ki.
Natalia Osipova
A 27 éves orosz prímabalerina a szentpétervári Mihajlovszkij Színház tagja, korábban a Bolsoj táncosa, melyet a művészi szabadság iránti vágya miatt hagyott ott férjével, a Bolsoj egykori sztár balett-táncosával, Ivan Vasziljevvel együtt.
1996 és 2004 között a Moszkvai Balett Akadémián tanult, utolsó évében már a Bolsoj balettkarában táncolt. 2005-ben Kitri szerepében lépett fel a Don Quijote-ba. Számos főszerep után 2011 decenberében Oszipova és férje, Ival Vasziljev felmondott a moszkvai Nagyszínházban, és vélhetően a gyümölcsmágnás, Vlagyimir Kehman üzleti csábításának engedve a szentpétervári Mihajlovszkij színházba szerződött.
A hír sokkolta rajongóikat, hiszen mindkét táncos a Nagyszínházban kezdte karrierjét és azóta minden szerepálmot eltáncolhattak. Ők alkották a Bolsojban a Giselle, a Don Giovanni, a Bajadér híres duettjeit. A balett világában hallatlan esetnek számít, ha valaki önszántából távozik a Bolsojból, főleg akkor, ha nem is egy nagynevű nyugati társulat, hanem egy kevésbé ismert orosz színház kedvéért teszi ezt.
Paloma Herrera
Az argetín születésű táncosnő az American Ballet Theatre egyik vezető táncosa, a New York-i bevándorló lakosság tagjaként az emigránsok ügyének köztiszteletben álló támogatója.
Buenos Airesben született, hétévesen kezdett balettet tanulni. Rövid idő alatt Dél-Amerika egyik legnagyobb tehetségeként kezdték emlegetni, mialatt számos balettversenyt nyert meg. Buenos Airesben Cupido szerepét táncolta el a Don Quijote-ban, majd Natalia Makarovától meghívást kapott az English National Ballet-hoz Londonba, ahol folytatta tanulmányait. Ezután a New York-i American Ballet iskolájába ment, ahol 1991-ben lett a balettkar tagja, 1993-ban szólistának, 1995-ben első magántáncosnőnek választották.