- Hogy jött az ötlet, hogy táncjátékként adaptáld Madách Imre legismertebb alkotását?
- Mint mindannyian, én is többféle verzióval, többféle rendezéssel találkoztam életem során. Az általam látott Tragédia előadások ritkán érintettek meg oly mértékben, ahogy a mű olvasott formája. Amennyire telített a mű súlyos gondolatokkal, legalább annyira színes formavilággal és vizualitással is. Ezen lehetőségek míves megoldásait szeretném élménnyé varázsolni nézőink számára.
Hiszem, hogy azon alapgondolatok – melyeket a mű képenként és összefüggéseiben hordoz –, megfogalmazhatóak a tánc absztraháló képességével.
- Összművészeti előadásként jellemezted az Emberi tragédia című darabodat. Mivel lesz több ez, mint egy klasszikus táncelőadás?
- A GG Tánc Eger táncművészeivel Madách mesterművét olyan komplex alkotásban hozzuk létre, ahol a tánc által megteremthető, a vizualitást előtérbe helyező, értelmező formavilágot a drámai csomópontokon kiegészíti a verbalitás, a kimondott szó mágiája – a Gárdonyi Géza Színház színművészeinek közreműködésével.
Egyetemes alkotáshoz egyetemes zenét választottam Johann Sebastian Bach páratlanul gazdag életművéből,
külön figyelmet szentelve annak, hogy milyen hatást gyakorolt Bach muzsikája a világ kortárs és klasszikus előadóira, melyek sokszínűsége kivételes változatossággal teremt külön világot minden szín számára.