Tánc

Az új ExperiDance-darab a győri táncfesztiválon

2015.06.22. 11:01
Ajánlom
Sikert aratott az ExperiDance Leonardo da Vinciről szóló darabja a XI. Magyar Táncfesztiválon Győrben. A produkció először mutatkozott be Budapesten kívül, és nem csak a közönség, de a táncszakma- és a sajtó képviselői is méltatták a darabot.

Június 21-én ért véget a XI. Magyar Táncfesztivál Győrben, amely 1998 óta a fővárosban zajló Budapest Táncfesztivál mellett a hazai táncművészet legnagyobb seregszemléje, felvonultatva az elmúlt egy év legjelentősebb alkotásait, figyelemre méltó újításait. Az idén június 15. és 21. között megrendezett előadássorozaton nem csak a táncrajongók, de a hazai táncélet legnagyobb művészei és szakemberei is a közönség soraiban ültek. A szereplés előválogatáshoz kötött, a 2015-ös találkozóra 60 produkció jelentkezett, ebből azonban csak 24 előadás került be a programfüzetbe.

Az ExperiDance Tánctársulat 2015-ös premier darabját, a Román Sándor koreográfálta Én, Leonardo - A fény születését mutatta be a nagyszínpadon. A táncjátékban Leonardo da Vinci visszatekint saját életútjára és összeütközésbe keveredik fiatalkori önmagával. A mester vívódása közben a nézők betekintést nyernek a világ legnagyobb polihisztorának elméjébe, és a Leonardo életút kevésbé ismert epizódjaiba.

A győri előadás valódi különlegesség volt, mivel az idén április 17-én bemutatott Én, Leonardót először játszották Budapesten és a RaM Colosseumon kívül. Az új helyszín igazi technikai bravúrt igényelt: a látványos színpadi megoldásokat - például az öt repülő drónt és Leonardo festményeinek nagyméretű reprodukcióit - nem egyszerű egy új játszóhelyhez igazítani. Az előadás sikere bebizonyította, hogy a táncjátéknak a RaM Colosseum falain kívül is helye van.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

A 94 éves Kurtág György Mozartot játszik – VIDEÓ

Feleségének, Mártának tett ígéretét teljesíti be azzal, hogy február 19-én előadja Mozart F-dúr szonátáját a BMC-ben.
Zenés színház

Apukák, korhelyek, Alberich, gonosz vagy borvirágos pasik

Nem is igazi basszus, inkább bariton, mondja magáról. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a legjelentősebb operajátszó helyekre hívják. Pünkösdkor például Salzburgba, de az alábbi beszélgetéshez is Párizsba telefonáltunk. Márciusban A Mester és Margarita premierjén láthatjuk színpadon.
Zenés színház

Vitray Tamás Händel-operában lép színpadra

Nem mindennapi operabemutatóval készül idei évadára a Szegedi Szabadtéri. Händel vígoperai jellegű művében, az Agrippinában Mester Viktória és Ludovik Kendi mellett Vitray Tamás is színpadra lép.
Klasszikus

Richter, Ojsztrah és Rosztropovics közös Beethoven-felvétele, ami borzalmasan sikerült

Maga Richter is azt mondta rá, nem hajlandó vállalni, de nem volt mit tenni, az EMI klasszikus zenei supergroup-ot álmodott magának.
Zenés színház

Az operavilág Angelina Jolie-ja az Erkel Színház színpadán

Először lép fel Magyarországon a világhírű grúz szoprán 2020. február 22-én, az Opera ünnepi műsorának sztárvendégeként. Az est programjában, amely több műrészlettel is utal az intézmény aktuális Keresztény Évadának tematikájára, az Opera együttesei és szólistái is közreműködnek.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Tánc hír

Ünnepelt koreográfusok munkái a Budapest Táncfesztiválon

Franciaország, Nagy Britannia és New York neves táncegyüttesei mellett a legnagyobb magyar tánctársulatok is várják az érdeklődőket február 27. és március 11. között.
Tánc gyász

Elhunyt Erdélyi Alice balettművész

Az Operaház egykori magántáncosa 91 éves volt.
Tánc balett

Pénzhiány miatt elmarad a rangos balettverseny

Pénzhiány miatt idén nem rendezik meg a világ egyik legrégibb és legtekintélyesebb balettversenyét, a „balettolimpiát” a bulgáriai Várnában.
Tánc hír

Fiatal táncosoknak hirdet ösztöndíjat a MANK

A Fülöp Viktor táncművészeti ösztöndíj egy éven át tíz fő részére havi bruttó 200 ezer forint összegű támogatást jelent.
Tánc interjú

Birkózó a színházteremben – Interjú Nagy Józseffel

1986 decemberében a Szkénében mutatta be első előadását Nagy József alias „Szkipe”, de A pekingi kacsára Párizs figyelt fel igazán. A világhírű koreográfussal élete meghatározó állomásairól is beszélgettünk: Magyarkanizsa, Budapest, Párizs, majd vissza.