Vámos György szerint a néző figyelmének fenntartása érdekében még a legjobb koreográfiákat is időről időre meg kell szakítani cselekménnyel, ezért az új darabban Puck alakja megkettőzve fog szerepelni, így téve az előadást minden eddiginél eseménydúsabbá. Az alkotó hozzátette, hogy a produkció nem a reneszánsz korban, és nem is napjainkban játszódik majd, hanem az ötvenes évek világában.
A koreográfus elmondta, hogy ezúttal nem egy vegytiszta balettet álmodott a színpadra, hanem a legkülönbözőbb színházi megoldásokat segítségül hívva igyekszik majd bevezetni közönségét a darab feszültségekkel teli világába. A mozdulatok egyszerre vonultatják fel a klasszikus és a modern tánc eszköztárát, és bár Mendelssohn a zene romantikus, a történet ebben az olvasatban inkább egy kegyetlen játék lesz: nem mese, hanem annak kényszerű felismerése, hogy a szerelem sokszor hazug és működésképtelen, mind az istenek, mind a gazdagok, mind a szegények körében. Vámos sajátos Shakespeare értelmezéseit a neves irodalomtörténész, Jan Kott szövegei segítették.
Az eredeti bemutató a Veronai Fesztiválra készült, egy váratlan programmódosítás következtében azonban a premier csúszott, és csak Baselben valósulhatott meg. Az alkotó, aki 1972-óta dolgozik a világ számos színházában, korábban több Shakespeare darabból is készített már koreográfiát. A 2001-ben alkotott Rómeó és Júliát legutoljára idén június közepén állították színpadra az ausztráliai Perthben.
A jelenlegi győri próbák Vámos György alkotó társának és asszisztensének, a világhírű prima ballerina Joyce Cuoconak a közreműködésével zajlanak.