Tánc

Breakdance, nagyon másképp

2014.09.06. 11:17
Ajánlom
Íme Rauf Yasif, alias "RubberLegz”. Egy német születésű kurd táncos, aki egészen különleges crossover műfajt képvisel a jóga, a breakdance és az akrobatika határmezsgyéjén egyensúlyozva. VIDEÓ

RubberLegz képeit nézegetve nem jelent bonyolult feladványt, honnan jön a művésznév, amivel az interneten elhíresült. A profi breaktáncos lábait lehetetlen pozícókba képes kifacsarni tánc közben, az emberi test határait feszegetve, ami így egy egészen egyedi stílust eredményez. RubberLegz az akrobatika, a jóga és a breakdance elemeit ötvözi táncában. Extra hajlékonyságát mostanában az Instagramon közzétett fotóival is bizonyítja. Íme egy kis ízelítő a fotótémának sem utolsó táncperformanszokból.

Yasif egy kurd néptánctanár fia, aki kezdetben tradicionális kurd néptánccal lépett fel, lázadó korszakában azonban beleszeretett a breaktáncba: 1998-ban csatlakozott a szülővárosában működő csapathoz, később azonban rájött, hogy a műfajnak létezhet egy olyan líraibb vonulata is, amibe a dinamikus elemek mellett a hajlékonyságot bizonyító pozíciók is beleférnek.

A saját útja mellett kitartani nem volt egyszerű: évekig ellenszenvbe ütközött bekategorizálhatatlan stílusa miatt. 2007-ben azonban bekerült egy kortárstánc produkcióba, ahol első ízben dolgozhatott együtt kortárstánc művészekkel és cirkuszi artistákkal. Több mint hatperces szólójában elmesélte egész addigi élettörténetét, amivel egészen elkápráztatta a húsz, harminc másodperces breaktáncos mutatványokhoz szokott közönséget.

Ezzel a produkcióval akkora megerősítést kapott, hogy azóta életformájává vált saját stílusának tökéletesítése. Mozgásával arra is szeretné felhívni a világ figyelmét, hogy a breakdance jóval több, mint egy őrült mozgásforma: nemcsak erőfitogtatásra, de drámai, expresszív tartalmak kifejezésére is alkalmas. Ma már, huszonnyolc évesen világszerte ismert és elismert breakdance művész. Most éppen a Flying Steps elnevezésű berlini formációval turnézik, egyébként pedig workshopokat tart és táncversenyeken zsűrizik szerte a világban.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc magazin

Történelmi pillanat: piacra dobták az első pár barna spicc-cipőt

Szimbolikus jelentőségű, hogy a táncos test meghosszabbítását jelképező spicc cipők immár barna színben is kaphatók, vagyis az afroamerikai táncosoknak nem kell többé színezniük a fehér, rózsaszín, vagy „testszínű” lábbeliket.
Tánc ajánló

Spanyol vendégkoreogárfus darabja debütál a Győri Balettnél

Sötét, csönd címmel mutatja be a társulat november 10-én Győrben, november 21-én pedig a Müpában a spanyol Angel Rodrígez kétfelvonásos balettjét az első világháború végének 100. évfordulója alkalmából.
Tánc interjú

Földön és pokolban - Interjú Feledi Jánossal

Feledi János élőzenés Orfeusz balettje hangos sikert aratott a CAFé Budapest fesztiválon. Erről, valamint a Közép Európa Táncszínházról és készülő, Hullámok című előadásáról is beszélgettünk.
Tánc magazin

Falakon innen és túl – A Frenák Pál Társulat próbáján jártunk

Egy előadás próbáján kívülállóként jelen lenni majdnem olyan intim helyzet, mint egy szülőszobában figyelni, ahogy egy anya igyekszik életet adni gyermekének. A Frenák Pál Társulat W_all című új előadását ráadásul minden táncos a gyermekének tekinti.
Tánc kult50

„Lehet a tánc nyelvén történeteket mesélni”

Vonzza a figyelmet hihetetlenül erős kisugárzása és karizmája, no meg nem mindennapi megjelenése: 190-es magassága, uralkodói testtartása. A Kult50 portréja Juronics Tamásról.