Sík Milán balettművész, címzetes magántáncos már több mint egy évtizede a Budapesti Operettszínház társulatának tagja. A kiemelkedően tehetséges művész a Magyar Táncművészeti Egyetemen végzett klasszikus balett szakon, majd rögtön a Nagymező utcai teátrumhoz szerződött. Sokoldalúságát és színpadi atmoszférateremtő képességét bizonyítja, hogy a legkülönfélébb szerepekben láthatja a nagyközönség az Operettszínház számos előadásában.
Elég, ha csak a Diótörő című mesebalettben Drosszelmeier karakterére, vagy éppen ugyanebben az előadásban az Egérkirályra gondolunk. Korábban eltáncolta Diótörő herceget is, de Milán úgy véli, hogy ifj. Harangozó Gyula – az előadás rendező-koreográfusa – éles szemmel választotta ki a feladatra:
Drosszelmeier igazi karakterszerep. Lényegében ceremóniamester és bevallom őszintén közelebb is áll a szívemhez, mint a herceg karaktere.
Milán korábban elmondta, hogy „természetesen” minden fiatal férfi táncos álma a Diótörő valamelyik főszerepe. Szerinte a herceg igazi klasszikus feladat, letisztult balettmozdulatokra épül, és a lényeg ezeknek a szép kidolgozása. A tánc tekintetében összetettebb, mint Drosszelmeier, hiszen több az emelés, ráadásul rendkívül fontos az összhang is a női partnerrel. Ügyelni kell arra is, hogy állandó párokban dolgozzanak, egy pas de deux-ben nem lehet csak úgy kicserélni a partnert, mert egészen aprólékosan begyakorolt mozdulatsorról van szó.„Drosszelmeier szerepének játékossága viszont közelebb áll hozzám”– vallja.
A Hegedűs a háztetőn című musicalben Náhum, a koldus szerepében tűnik fel, a Hamupipőke című családi operettmusicalben pedig Jónás, a kandúr bőrébe bújva a címszereplő legjobb barátját alakítja. Szaffi cicával együtt végigkíséri az árva lány sorsának alakulását, és bizony gyakran ellopják a show-t szeretetreméltó fellépésükkel.
A képfaragó című kortárs táncjátékban is színpadra lépett az évadban, ez utóbbi előadást közel öt éve játssza a színház töretlen sikerrel. A darab klasszikus elemekkel színesített, mégis modern, igazán „mai” balettelőadás, melynek középpontjában az alkotás, a válság, az újjászületés és persze a szerelem áll. Milán főszereplőként kiemelkedő alakítást nyújt, és igazán magával ragadja a közönséget. Kritikusai mondták róla, hogy
az érzelmileg igencsak megterhelő produkcióban rendkívüli érzékenységgel és alázattal formálja meg a Képfaragó karakterét, ezzel is bizonyítva, hogy a legnehezebb színpadi feladatokban is megállja a helyét.
Visszatérve a Diótörőre, Milán mindenkor lelkesen beszél a gyermek közönségről, arról, miben mások, hogyan figyelnek, és hogyan oldódnak fel egyre jobban abban a különleges atmoszférában, amit az Operettszínház jelent. Nem csoda, hiszen édesapaként nap mint nap átélheti ezt a varázslatos élményt. A kivételes tehetségű balettművész munkásságát több ízben is elismerte már a szakma: 2018-ban és 2024-ben az év legjobb férfi táncművészévé választották.
Támogatott tartalom.
Fejléckép: Sík Milán a Hófehérke című előadásban (Fotó/Forrás: Csillag Pál / Budapesti Operettszínház)