Ha a nevét még nem hallottuk volna, annak csak az lehet az oka, hogy Lil Buck, a hip-hop és street dance sztárjaihoz hasonlóan 2014-ben egy Youtube-videóval vált széles körben ismertté, és olyan gyorsan lett a táncvilág kedvence, hogy rácsodálkozni sem maradt időnk. Történt ugyanis, hogy Spike Jonze amerikai színész, filmrendező (többek közt a John Malkovich menet és az Adaptáció című filmek rendezője) mobiljával rögzítette a világhírű csellista, Yo-Yo Ma és Lil Buck közös szabadtéri performanszát, amiben Lil Buck saját koreográfiáját mutatta be Fokin klasszikus Hattyú halálának interpretációjaként. A lenyűgöző érzékenységgel előadott összjáték felvétele vírusként kezdett terjedni a videómegosztón, és azóta Buck élete nagy fordulatot vett. Aki 2015-ben biztos és átütő sikert szeretne elérni a tánc- és reklámszakmában - legyen szó balettről, street dance-ről vagy a kettő keverékéről - az most Lil Buckot akarja megszerezni.
A Memphisben nevelkedett Charles Riley aka Lil Buck tizenkét évesen fedezte fel magának a street dance jookin, másnéven Gangsta walking irányzatát miután nővére mutatott neki pár alaplépést a családi nappaliban. A hobbinak induló táncolást öt évvel később Buck már odáig fejlesztette, hogy egyszerre szerepelt a Memphis Jookin Vol. 1 - a memphisi utcai tánc történetét bemutató - DVD-n és közben balettet is tanulni kezdett a New Ballet Ensemble ösztöndíjával (bár kikötötte, sosem fog a balettban szokásos szűk nadrágot viselni). A balett és a street dance iránt egyformán érdeklődő tizenhét éves, autodidakta táncos már 2005-ben sem a megszokott, egyik vagy másik vonalat képviselte. Nyitott gondolkodása, kísérletező kedve és részletgazdag mozgása mintha egyszerre két pályára is ráállította volna.
2010-ben Los Angelesbe költözött, hogy táncos karrierjét nagy sztárok közelében folytathassa, a sikerszériára pedig nem kellett sokat várnia. 2011-ben Damian Woetzel, a New York City Balett egykori első magántáncosa egy Youtube-on talált freestyle táncvideón keresztül figyelt fel a fiatal tehetségre, és a balettra is fogékony Buckot a híres csellistával, Yo-Yo Mával állította párba, hogy előadják a Saint Saëns Hattyú tételére Buck által megalkotott modern koreográfiát. A szokatlan ötvözetű komolyzenei-street dance performansz nem csak egyszeri sikert hozott: kettősüket legközelebb már a több ezer férőhelyes Pekingi Nemzeti Nagyszínház színpadán mutatták be, háttérben a világhírű zenésszel, előtérben a sportcipőt viselő, folyékony mozgású táncossal. Mindeközben pedig Lil Buck a popszakmában sem tétlenkedett, többek közt a százmilliós nézettségű Super Bowl félidei show-jában Madonnával együtt lépett fel.
Az egyik legnépszerűbb amerikai tánclap, a Dance Magazine 2012-ben már kötelezően ajánlott táncosként szerepeltette éves listáján, amit aztán a Gap márka egy stílusos farmerreklámja követett, valamint egy közös munka a Fekete hattyúból ismert Benjamin Millepied-vel, aki azóta már a Párizsi Opera balettigazgatója. A művészi balettvideót egy még figyelemreméltóbb és a tánc dimenzióit teljesen felforgató, elképesztő pár perces mű körözte le, ezt Jacob Sutton londoni divatfotóssal közösen készítették:
2013 sem telt eseménytelenül, Buck az évet a híres cirkusztársulattal, a Cirque du Soleil Michael Jackson: One előadásával turnézta végig, de mellette maradt ideje arra is, hogy az amerikai férfidivatot diktáló GQ magazin hasábjain pózoljon és a címlapjára inkább balerinákat válogató Dance Magazine borítóján is feltűnjön. A táncos karrierjét videójával elindító Spike Jonze A nő (Her) című 2013-as filmjében is láthatjuk őt röviden felbukkanni. A vele dolgozni akaró hírességek névsorát pedig tudta még fokozni 2014-ben is.
Meredeken felfelé ívelő karrierjét egy TED&Teen koncerenciával folytatta New York-ban, más táncosokkal közreműködve készített még egy látványos Diesel-reklámot Jacob Suttonnel, és a New York City Balett nagyszabású, sztárművészeket közös projektbe helyező összművészeti munkának is egyik főszereplője lett.
A New York-i balett-társulattal korábban már dolgozó, francia multitalentum, JR és a vizualitásáról is ismert, francia kliprendező-zenész Woodkid Lil Buckkal közösen olyat álmodott balettszínpadra, ami már-már tánctörténeti jelentőségű. Magasszintű technikai tudásukat, a vizualitás, a zene és a mozgás iránti rajongásukat egy szuperprodukcióban, a 2014 tavaszán bemutatott Les Bosquets-ban egyesítették. A NYCB projektje még a Vogue divatmagazint is annyira megihlette, hogy májusi számukhoz kapcsolódóan a fiatal táncossal ők is leforgatták saját látványvideójukat.
Amerika legnépszerűbb exporttáncosa 2015 februárjában - szintén ruhákat reklámozva - egy olyan videóban bukkant fel a balettlegenda, Mihail Barisnyikov oldalán, amitől nem csak a táncszeretők ámultak el. Ha Lil Buck csak annyit alkotott volna, amennyit eddig láttunk belőle, a tánc iránti érzékenysége és az eddigi elért sikerei már akkor is bőven túlmutattak volna az összes, utcáról induló hip-hop sztáron. De Lil Buck most még csak 26 éves, szemkápráztató tehetségét még éppen megvillantotta a közönségnek.