Tánc

Egy ősi jegesmedve is megjelenik a Recirquel legújabb előadásában

2020.10.15. 15:35
Ajánlom
A Solus Amor időtlen térben kutatja a szeretet rétegeit. A monumentális légi balettben egy hatalmas jegesmedve-báb is feltűnik, ami a West Enden nagy sikerrel játszott War Horse című produkció élethű lóbábjait is készítő bábtervező, Janni Younge munkája.

Október 15-én a CAFe Budapesten debütál a Recirquel legújabb produkciója, a Solus Amor. A Vági Bence rendezte előadás az emberi lét különféle dimenzióit kutató trilógia záródarabja, amely a társulat által megteremtett műfaj, a cirque danse nyelvén szólal meg. A kortárs táncot a cirkuszművészettel egyesítő produkció az egyetlen és ősi, időn és téren átívelő, mindannyiunkat összekötő energiát idézi meg. Világhírű dél-afrikai bábtervezők kifejezetten ehhez a produkcióhoz készített munkája,

a különleges díszletek és az egyedileg komponált zene egyszerre ejtenek ámulatba és teszik lehetővé a néző számára a teljes elmélyülést.

A két test és egy lélek egyesüléséről szóló, 2015-ben bemutatott Non Solus, majd a föld és az emberiség kapcsolatát megjelenítő, 2018-ban debütált My Land után új produkcióval jelentkezik a Recirquel. A Solus Amor című előadás a megelőző kettő szerves folytatása, az emberi lét különféle dimenzióit kutató trilógia záródarabja, amely a szeretet mibenlétét helyezi fókuszba. A három előadást a közös vezérmotívumon túl még szorosabban köti össze a társulat sok éves alkotói-művészeti folyamata során megteremtett műfaj, a cirkuszművészetet a modern tánccal ötvöző cirque danse.

A képre kattintva galéria nyílik:

Az e törekvés jegyében született, Vági Bence művészeti vezető rendezte Solus Amor egy monumentális légi táncelőadás. Miközben az akrobatika a káprázatot és az ámulatba ejtést szolgálja, a tánc lehetőséget ad az önkifejezésre, a finomabb jelentésárnyalatok közvetítésére és a történetmesélésre. A Solus Amor nem is egyetlen történetet mond el, hanem többféle közelítésben azt vizsgálja, mennyire fontos az ember számára a bolygónkon jelen lévő szeretet? A produkció feleleveníti a szeretet különféle rétegeit, a szerelem és a gyűlölet változatait, de mindenekelőtt azt az egyetlen és ősi hajtóerőt kutatja, mely időtől és tértől függetlenül mindannyiunkat összeköt.

Ezt az időtlenséget fejezi ki a színpadi tér is: a szereplőkkel együtt természeti esszenciaként öleli körül a közönséget, ősi imához hasonlóan vonzza magába a nézőt.

A szimbolikus, többféle jelentést hordozó díszlet Klimó Péter munkája: a Solus Amor tere egyszerre elvont és konkrét – a néző mintha egy kövekből épített csarnok, vagy hatalmas ódon katedrális oszlopai között járna. A háttérben folyamatosan mozgó, alakuló, organikusan lebegő függöny látható – egy különleges, éghetetlen, több mint százezezer kis szalagból álló anyag –, amely hol a víz alatti világ varázslatát, hol egy amorf, lélegző élőlény mozgását imitálja. A különleges függönyt Klimó Péter, Vági Bence és Vladár Péter tervezték.

A légiesség érzését a díszleten túl a különféle cirkuszi levegőzsáner-számok – gurtni, lebegő kínai rúd, magas drót – teszik teljessé. A produkcióban az artisták és táncosok magasba emeléséhez egy speciális, egyszerre öt motort működtető, Vladár Tamás műszaki vezető irányításával kialakított reptető-technikát használnak, ezáltal a néző úgy érezheti: repülni olyan könnyű, mint amikor álmodik róla.

A produkció egyik különleges eleme a természetet szimbolizáló hatalmas, ősi jegesmedve-báb is, amelynek a valódit tökéletesen imitáló mozgásait táncosok irányítják. A medve a londoni West Enden nagy sikerrel játszott War Horse című produkció élethű lóbábjait is készítő, nemzetközi hírű dél-afrikai bábtervező, Janni Younge munkája.

A látvány és a világszínvonalú trükkök mellett a Recirquel produkcióiban, így a Solus Amorban is meghatározó szerepet játszik a zene.

A Szirtes Edina Mókus zeneszerző és Terjék Fiddler Gábor sound designer által kidolgozott hangzásvilágban a „szeretetmise” tételeit elektronikus zenei betoldások egészítik ki. A jelmezeket Kasza Emese tervezte, a lighting design Lenzsér Attila és Pető József munkája. A cirkuszt és a táncot egyesítő jelenetek koreográfiájában Illés Renátó levegőakrobata-koreográfus és Zsíros Gábor kreatív munkatárs segítették Vági Bence rendező-koreográfus munkáját.

A Solus Amor október 15-én mutatkozik be a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválon. A produkció a premierelőadásokat követően október végén, novemberben és decemberben is látható lesz a Müpa Fesztivál színházában.

További információ és jegyvásárlás ide kattintva>>>

Létezik-e egyáltalán magaskultúra és popkultúra? – Csepelyi Adrienn és Vági Bence a Kult50-ben

Kapcsolódó

Létezik-e egyáltalán magaskultúra és popkultúra? – Csepelyi Adrienn és Vági Bence a Kult50-ben

Csepelyi Adrienn újságíró és Vági Bence, a Recirquel alapítója beszélgetnek a Kult50 kamerái előtt brandről, bohócokról, színházról és persze fociról is.

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Színház

A színház volt az én igazi házasságom – Máthé Erzsi 95 éves

A születésnapját ünneplő Máthé Erzsi olykor úgy érzi, annyi figurát játszott már el élete során, hogy sokszor önmagát kell keresnie. Pedig mindegyik alakításában teljes lényével jelen volt. A színésznő néhány éve már a nyilvánosságtól visszavonultan él. Az alábbi interjút tizenöt éve, 2007-ben adta Canjavec Juditnak a Buda Lapjában, a másodközlés a szerző engedélyével történt.
Tánc

Egyed Bea és Bozsányi Liliána győzelmével ért véget a X. Nemzetközi Monotánc Fesztivál

A különleges hangulatú és látványvilágú előadás mellett a nemzetközi táncszakma képviselői is tiszteletüket tették a Bethlen Téri Színházban.
Zenés színház

Kritikaszemle Kurtág György párizsi operabemutatójáról

A Scalában tartott ősbemutató után április 30-án a Párizsi Nemzeti Operában is színre került Kurtág György egyetlen operája, a Beckett nyomán írt A játszma vége. A kritikák remekműként írták le az alkotást.
Klasszikus

Második díjat nyert a Chaos Quartet Bordeaux-ban

A korábban Budapesten is díjazott vonósnégyesnek a Bordeaux-i Nemzetközi Vonósnégyesverseny zsűrije második helyezést, valamint egy különdíjat ítélt meg.
Vizuál

Goya, Tiepolo, Canaletto – Újra láthatóak a Régi Képtár kincsei

Megújult terekben, újrarendezve nyílt meg a Szépművészeti Múzeum Régi Képtárának új állandó kiállítási egysége. Immár hat évszázad európai művészeti irányzatairól és a legfontosabb alkotóiról kaphatunk átfogó képet, a korai gótikától egészen a klasszicizmus korának művészetéig.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Tánc hír

Egyed Bea és Bozsányi Liliána győzelmével ért véget a X. Nemzetközi Monotánc Fesztivál

A különleges hangulatú és látványvilágú előadás mellett a nemzetközi táncszakma képviselői is tiszteletüket tették a Bethlen Téri Színházban.
Tánc hír

A háború kezdete óta először tartottak előadást Lvivben

A Nemzeti Opera május 6-i balettelőadását, a Giselle-t 300 ember láthatta.
Tánc ajánló

Akiknek a házfal is táncparkett – újra Magyarországon a vertikális tánc úttörői

Képzeld el a következőt: teljes nyugalomban sétálsz az utcán a többi emberrel együtt, amikor a semmiből hirtelen megszólal a zene, és az egyik épület oldalán fél tucat artista kötélen leereszkedve táncolni kezd a muzsika ütemére. Valami ilyesmit tesz a BANDALOOP. Érdemes fürkészni a nagyvárosok házfalait!
Tánc ajánló

Kováts Adél és lánya, Kováts Rozália is fellép az ArtMan Egyesület táncestjén

Különleges táncelőadást láthat május 10-én a Trafó közönsége: a két vegyes képességű táncosokból álló alkotócsapat előadása a közreműködők saját élethelyzetére reflektál.
Tánc ajánló

Az emberi útkeresésről: a Feledi Project TestTérKép bemutatója a Nemzeti Táncszínházban

A TestTérKép előadás a párkapcsolat, a közösségi viszonyok és az egyén saját történetét kutatja ezekben a hétköznapi drámákban, ahol nincs semmi, amit más ne élt volna meg, mégis, a történés pillanatában újszerű és felfoghatatlan minden pillanat. A Feledi Project bemutatója május 9-én várja az érdeklődőket.