Tánc

Egy ősi jegesmedve is megjelenik a Recirquel legújabb előadásában

2020.10.15. 15:35
Ajánlom
A Solus Amor időtlen térben kutatja a szeretet rétegeit. A monumentális légi balettben egy hatalmas jegesmedve-báb is feltűnik, ami a West Enden nagy sikerrel játszott War Horse című produkció élethű lóbábjait is készítő bábtervező, Janni Younge munkája.

Október 15-én a CAFe Budapesten debütál a Recirquel legújabb produkciója, a Solus Amor. A Vági Bence rendezte előadás az emberi lét különféle dimenzióit kutató trilógia záródarabja, amely a társulat által megteremtett műfaj, a cirque danse nyelvén szólal meg. A kortárs táncot a cirkuszművészettel egyesítő produkció az egyetlen és ősi, időn és téren átívelő, mindannyiunkat összekötő energiát idézi meg. Világhírű dél-afrikai bábtervezők kifejezetten ehhez a produkcióhoz készített munkája,

a különleges díszletek és az egyedileg komponált zene egyszerre ejtenek ámulatba és teszik lehetővé a néző számára a teljes elmélyülést.

A két test és egy lélek egyesüléséről szóló, 2015-ben bemutatott Non Solus, majd a föld és az emberiség kapcsolatát megjelenítő, 2018-ban debütált My Land után új produkcióval jelentkezik a Recirquel. A Solus Amor című előadás a megelőző kettő szerves folytatása, az emberi lét különféle dimenzióit kutató trilógia záródarabja, amely a szeretet mibenlétét helyezi fókuszba. A három előadást a közös vezérmotívumon túl még szorosabban köti össze a társulat sok éves alkotói-művészeti folyamata során megteremtett műfaj, a cirkuszművészetet a modern tánccal ötvöző cirque danse.

A képre kattintva galéria nyílik:

Az e törekvés jegyében született, Vági Bence művészeti vezető rendezte Solus Amor egy monumentális légi táncelőadás. Miközben az akrobatika a káprázatot és az ámulatba ejtést szolgálja, a tánc lehetőséget ad az önkifejezésre, a finomabb jelentésárnyalatok közvetítésére és a történetmesélésre. A Solus Amor nem is egyetlen történetet mond el, hanem többféle közelítésben azt vizsgálja, mennyire fontos az ember számára a bolygónkon jelen lévő szeretet? A produkció feleleveníti a szeretet különféle rétegeit, a szerelem és a gyűlölet változatait, de mindenekelőtt azt az egyetlen és ősi hajtóerőt kutatja, mely időtől és tértől függetlenül mindannyiunkat összeköt.

Ezt az időtlenséget fejezi ki a színpadi tér is: a szereplőkkel együtt természeti esszenciaként öleli körül a közönséget, ősi imához hasonlóan vonzza magába a nézőt.

A szimbolikus, többféle jelentést hordozó díszlet Klimó Péter munkája: a Solus Amor tere egyszerre elvont és konkrét – a néző mintha egy kövekből épített csarnok, vagy hatalmas ódon katedrális oszlopai között járna. A háttérben folyamatosan mozgó, alakuló, organikusan lebegő függöny látható – egy különleges, éghetetlen, több mint százezezer kis szalagból álló anyag –, amely hol a víz alatti világ varázslatát, hol egy amorf, lélegző élőlény mozgását imitálja. A különleges függönyt Klimó Péter, Vági Bence és Vladár Péter tervezték.

A légiesség érzését a díszleten túl a különféle cirkuszi levegőzsáner-számok – gurtni, lebegő kínai rúd, magas drót – teszik teljessé. A produkcióban az artisták és táncosok magasba emeléséhez egy speciális, egyszerre öt motort működtető, Vladár Tamás műszaki vezető irányításával kialakított reptető-technikát használnak, ezáltal a néző úgy érezheti: repülni olyan könnyű, mint amikor álmodik róla.

A produkció egyik különleges eleme a természetet szimbolizáló hatalmas, ősi jegesmedve-báb is, amelynek a valódit tökéletesen imitáló mozgásait táncosok irányítják. A medve a londoni West Enden nagy sikerrel játszott War Horse című produkció élethű lóbábjait is készítő, nemzetközi hírű dél-afrikai bábtervező, Janni Younge munkája.

A látvány és a világszínvonalú trükkök mellett a Recirquel produkcióiban, így a Solus Amorban is meghatározó szerepet játszik a zene.

A Szirtes Edina Mókus zeneszerző és Terjék Fiddler Gábor sound designer által kidolgozott hangzásvilágban a „szeretetmise” tételeit elektronikus zenei betoldások egészítik ki. A jelmezeket Kasza Emese tervezte, a lighting design Lenzsér Attila és Pető József munkája. A cirkuszt és a táncot egyesítő jelenetek koreográfiájában Illés Renátó levegőakrobata-koreográfus és Zsíros Gábor kreatív munkatárs segítették Vági Bence rendező-koreográfus munkáját.

A Solus Amor október 15-én mutatkozik be a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválon. A produkció a premierelőadásokat követően október végén, novemberben és decemberben is látható lesz a Müpa Fesztivál színházában.

További információ és jegyvásárlás ide kattintva>>>

Létezik-e egyáltalán magaskultúra és popkultúra? – Csepelyi Adrienn és Vági Bence a Kult50-ben

Kapcsolódó

Létezik-e egyáltalán magaskultúra és popkultúra? – Csepelyi Adrienn és Vági Bence a Kult50-ben

Csepelyi Adrienn újságíró és Vági Bence, a Recirquel alapítója beszélgetnek a Kult50 kamerái előtt brandről, bohócokról, színházról és persze fociról is.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Elhunyt Böröndi Tamás, a Vidám Színpad igazgatója

Az ismert és sokak által szeretett színész, színházigazgató 65 éves volt.
Színház

„Csönd, zokogás, fájdalom” – Böröndi Tamásra emlékezik Bodrogi Gyula

Rövid, versnek is beillő nekrológot közölt kollégájáról a Kossuth-díjas, Nemzet Művésze címmel kitüntetett Bodrogi Gyula. Az éjjel elhunyt Böröndi Tamásra emlékezik,
Színház

Koronavírusban halt meg Böröndi Tamás

A Vidám Színpad 65 éves igazgatójának nem volt alapbetegsége - tudta meg a Blikk.
Klasszikus

Karmester negyven év alatt – interjú Rajna Martinnal

Úgy véli, ilyen nincsen: karmester negyven alatt. Ő ennél még fiatalabb, viszont egyre gyakrabban halljuk a nevét. Rajna Martin a legfiatalabb dirigens volt, aki Junior Príma-díjat kapott, számos hazai zenekarral dolgozott már együtt. Azt mondja, ehhez a szakmához nem lehet eleget tudni, és éppen ez benne a jó.
Színház

Pizsamaparti a Játékszínben

A SzínházTV ezúttal a Játékszínből jelentkezik egy eszeveszett bohózattal. A Hatan pizsamában fordulatok, félreértések, átverések, csúsztatások és füllentések sorozata két felvonásban, Gálvölgyi János rendezésében.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Tánc interjú

A tánc önkifejezés, a cirkusz káprázat – Interjú Vági Bencével

Záró részéhez érkezett a Recirquel Újcirkusz Társulat trilógiája. A Solus Amor, ami a Non Solus és My Land méltó folytatása, a „cirque danse” nyelvén megszólaló monumentális légi táncelőadás. Vági Bence művészeti vezetővel, a produkció rendező-koreográfusával beszélgettünk az előadásokról, sikerekről és a következő időszak lehetőségeiről.
Tánc hír

A Nemzeti Táncszínház betáncol az otthonokba

Elindult a Nemzeti Táncszínház stream-sorozata, a TáncszínházON. A minden kedden és csütörtökön közvetített felnőtt, illetve a szombati gyerekelőadásokat bárki ingyenesen megtekintheti.
Tánc hír

Fiatal zeneszerzők műveire készít táncjátékot Kulcsár Noémi

A fiatal zeneszerzőkből álló STUDIO 5 hatodik estjére készül, ami november 9-én a Zeneakadémia Solti termében lesz látható. A Bella Máté, Virág András Gábor, Szentpáli Roland, Kutrik Bence és Solti Árpád alkotta formáció ezúttal a mozdulatok nyelvén szeretné közelebb hozni a kortárs zenét a nagyközönséghez.
Tánc interjú

Az iszonyat balladájától Vasarelyig – 60 éves a Pécsi Balett

Hatvanadik jubileumi évadát kezdte meg 2020 szeptemberében a Pécsi Balett. Az ország első európai hírű, modern balettegyüttese a Pécsi Nemzeti Színház balett-tagozataként 1960-ban létesült Eck Imre Kossuth- és Liszt –díjas, érdemes és kiváló művész vezetésével, aki túllépve a klasszikus balettek mesevilágán, a színpadra helyezte a kor emberi problémáit, érzelmeit, morális kétségeit, aktuális tartalmait sajátos, modern mozgásvilágában. Az alapításról, az önállósodásról, a nézőbarát repertoárról és az új utak kereséséről Uhrik Dóra ügyvezető beszélt Péli Nagy Katának.
Tánc hír

Philip Glass zenéjére táncolnak a Feledi Project táncosai

Feledi János Philip Glass Metamorfózis című, zongorára írt művére készített koreográfiát. A társadalmunk, létünk átváltozásáról szóló produkció november 3-tól látható a Nemzeti Táncszínházban.