Tánc

Éhező balerinák

2012.02.06. 13:32
Ajánlom
A milánói Scala operaház elbocsátotta Maria Francesca Garritano balett-táncost, aki egy könyvben anorexiával vádolta kolléganőit.

A Scala balettkarának minden ötödik táncosnője táplálkozási problémákkal küzd, tíz balett-táncosnőbôl hétnek elmarad a menstruációja a vasfegyelmű diéta miatt - írta La verita, vi prego, sulla danza (Az igazat, kérlek, a táncról), 2010-ben írt könyvében Maria Francesca Garritano. A Scala balettiskolájának egykori növendéke, az operaház balettkarának tagja, majd szólistája a brit sajtónak adott interjúban is megerősítette az anorexiavádakat. Garritano szerint a Scala baletttanárai a balerinákat gyerekkoruktól kezdve terror alatt tartják a plusz kilók ellen. A Scala most lépett. Az operaház a sajtónak eljuttatott közleményben hangsúlyozta, hogy Garritano kijelentései rossz fényt vetettek a színházra és balettiskolájára véget vetve a munkaadó és a balettáncosnő közötti bizalomnak. Garritanónak az is ellentmond, hogy az utóbbi időszakban az operaház kilenc balettáncosnője is gyermeket vár - hangsúlyozta a Scala. A 33 éves Garritano úgy reagált, hogy az anorexia valós problémának számít a balett világában, és "itt lenne az ideje tudomásul venni". A kollégák sem bizonyítottak szolidaritást. Carla Fracci, a Scala volt balettművésze úgy nyilatkozott, hogy egy anorexiás balett-táncos nem bírna ki napi többórás erőfeszítést. Eleonora Abbagnato, a párizsi operaház olasz primabalerinája azt mondta, még tésztát is eszik. Lehet, hogy Garritanónak voltak problémái saját testsúlyával - jegyezte meg Abbagnato. A Scala balettkara nyolcvan főből - közülük negyvenöt nőből - áll.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

10 érdekesség a ma 75 éves Marton Éváról

Június 18-án ünnepli hetvenötödik születésnapját Marton Éva Kossuth-díjas operaénekes, a Magyar Szent István-rend birtokosa, a Corvin-lánc kitüntetettje, a nemzet művésze.
Zenés színház

DaCapo: lehet kétszer is érdekes ugyanaz a produkció?

Ismerik azt a keserédes érzést, amikor felvirrad egy várva várt esemény utolsó napja? Ezzel ébredtünk ma Miskolcon immár túl operabáron, régi keresztény hagyományokat idéző felvonuláson, és a RockGiovanni második előadásán is.
Zenés színház

Spontán, közös énekléssel zárult a miskolci operafesztivál

Dupla gálakoncerttel, utcabállal, remek hangulatban ért véget tegnap este a 18. Bartók Plusz. A friss Kossuth-díjas Sümegi Eszter még meg is énekeltette a Miskolci Nemzeti Színház közönségét.
Vizuál

Frida Kahlo személyes tárgyai a Victoria és Albert Múzeumban

A Frida Kahlo: Making Her Self Up (Hogyan építette fel magát Frida Kahlo) című kiállítás több mint 200 tárgyat mutat be a művész mexikóvárosi szülőházából, a Kék Házból, ahol 1954-ben, 47 éves korában meghalt. Festményei július elején Budapestre érkeznek.
Vizuál

Makulátlan pálya - a színész, akinek minden filmjét Oscarra jelölték

Marlon Brando? Daniel Day-Lewis? Esetleg Jack Nicholson? Valószínűleg ők ugranak be először, ha minden idők legjobb színészére gondolunk. Pedig a legtökéletesebb filmográfiája valószínűleg John Cazale-nak volt - ehhez azonban sajnos korai halála is hozzájárult.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.