Novemberben indult a Nemzeti Táncszínház új imidzskampánya egy hároméves népszerűsítő sorozat záróakkordjaként, amelynek célja, hogy közelebb hozza a közönséghez a táncművészetet a társulatokon, a táncművészeken és az alkotókon keresztül.
2022-ben a tánc közösségteremtő erejét mutatták meg a Táncszínházban fellépő együttesek kör alakú csoportképeinek – társulati „mandalák” – segítségével. 2023-ban a tánc szellemi erejét, a kreatív géniuszokat, a hazai táncszakma kiválóságait mutatták be: azokat az együttesvezetőket és alkotókat, akik a magyar táncélet mozgatórugói. 2024-ben, a kampány záróakkordjában a táncművészek élsportolókhoz hasonlatos fizikális teljesítményét és érzékenységük sugárzó erejét mutatják be, amellyel céljuk, hogy
együtt ünnepeljék a szellemi és testi intelligenciát, műveltséget.
A Test/kultúra elnevezésű fotósorozaton a táncművészek eleganciáját, virtuozitását, izomzatát és karizmatikus kisugárzását mutatják be, ezzel is növelve a táncos szakma megbecsültségét.
A fotósorozat a képre kattintva tekinthető meg:
A képek hátterében látható, stadionvilágításhoz hasonló lámpasorokat és a gomolygó füstöt általában atléták, rögbi- és kosárlabda-játékosok portréihoz használják az USA-ban. Ez a stílus adta a táncosok fizikumát kiemelő drámai világítás ötletét. A sodró lendületű mozdulatokat közösen csiszolták a táncművészek és a fotós, Lakatos János táncművész, nívódíjas koreográfus, fotóművész.
Fejléckép: Képek a Nemzeti Táncszínház Test/kultúra elnevezésű fotósorozatából (fotó/forrás: Lakatos János / Nemzeti Táncszínház)