Első munkájuk, a 2016 szeptemberében debütált Color of Reality című kisfilm alapötletét Ralph Ellison 64 éve íródott Invisible Man, vagyis Láthatatlan ember című novellája adta a táncos, rendező Jon Boogz számára. Az Amerikában klasszikusnak számító irodalmi műnek egy fekete férfi a főszereplője, aki bőrszíne miatt a társadalom szemében láthatatlannak érzi magát. Az alkotók szerint a helyzet 60 év elteltével is változatlan.
Jon Boogz ötlete megvalósításához kiváló partnerre talált Alexa Meade-ben, akinek specialitása, hogy a négydimenziós valóságból kétdimenziós „festményt” varázsol azzal, hogy látható ecsetvonásokkal ad festményszerű textúrát a testeknek és a díszletnek. A táncban pedig az a Lil Buck a partnere, aki táncolt már Mihail Barisnyikovval, a Párizsi Opera Balettet is ő népszerűsítette, majd a Louis Vuitton Alapítvány párizsi székházában nyílt kiállításhoz készült gyönyörű promóvideóban is ő volt látható.

Kapcsolódó
Fiatal hip-hopos népszerűsíti a Párizsi Opera Balettet
Méghozzá nem is akármilyen videóval. Az egyik legfelkapottabb és legsokoldalúbb tánctehetség, a 26 éves Lil Buck ismét szokatlan együttműködésben vett részt. Az eredmény egy finom humorú és kidolgozottságú street dance koreográfia a párizsi balett egyik antik szentélyében.
A videó úgy indul, hogy Buck és Boogz egy színesre mázolt szobában, tetőtől talpig kipingálva nézik a TV-t. Van Gogh sem festhette volna le jobban. A TV-ből a 2016 júniusában elkövetett orlandói tömegmészárlás és feketék elleni bűncselekmények híre szűrődik ki. A két férfi a sokkoló hírek hallatán tánccal fejezi ki a felgyülemlett feszültséget és fájdalmat. Amikor elhagyják a festett szobát, szembetalálják magukat a könyörtelen realitással. Nézze!
„A művészet felhasználásával egy szép üzenetet szerettünk volna megfogalmazni ezzel a szörnyű témával kapcsolatban. Reményeink szerint ez majd inspirálni fogja az embereket, hogy változtassanak a helyzeten, legalább a környezetükben, hogy abbamaradjanak ezek az értelmetlen, erőszakos bűncselekmények” - fogalmazott a táncos, koreográfus, rendező Jon Boogz. Hozzátette:
A videó hatására talán egy kis lépéssel közelebb kerülünk ahhoz, hogy az emberi faj a széttartás helyett az összetartásra törekedjen”.
Hasonló gondolat mentén fogant a Movement Art Is legújabb művészi kampányvideója, az Am I a Man? is. Ebben azt a tapasztalatukat fogalmazták meg, mely szerint minden harmadik 18 és 30 közötti amerikai fekete férfit tartóztattak már le, vagy zártak börtönbe. Ebben a videóban a börtönben játszódó táncjelenetek Bryan Stevenson ügyvéd és aktivista kommentárjaival váltakoznak, amelyben arról beszél, hogy az amerikai igazságszolgáltatás sokszor igazságtalanul ítélkezik a fekete emberek felett.
(forrás: Takepart.com, The New York Times)