Tánc

Ertl Péter marad a Nemzeti Táncszínház igazgatója

2017.11.20. 13:51
Ajánlom
Ügyvezetői megbízatása 2018. január elsejétől öt évre szól.

Táncművészként 20 év, menedzserként 12 év tapasztalattal, megválasztásom esetén úgy kívánok a jövőbeli céljainkért dolgozni, hogy tudásom legjavával szolgáljam a magyar táncművészet otthonát".

Ertl Péter ezekkel a szavakkal foglalta össze célkitűzéseit nyertes igazgatói pályázatában.

Ertl Péter

Ertl Péter (Fotó/Forrás: Homoki László)

A Nemzeti Táncszínház ügyvezetői álláshelyének betöltésére a minisztérium 2017 nyarán írt ki pályázatot. Az elbírálást követően Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a felkért szakmai bizottság egyhangú javaslatának figyelembe vételével 2018. január 1-től 2022. december 31-ig terjedő időtartamra Ertl Pétert nevezte ki a Nemzeti Táncszínház Nonprofit Kft. ügyvezetőjének.

Ertl Péter 2013 óta igazgatja a Nemzeti Táncszínházat, előtte öt éven át ügyvezetőigazgató-helyettesként segítette a működést. Életét kezdetektől fogva meghatározta a tánc. Felvételt nyert az Állami Balett Intézet (Magyar Táncművészeti Egyetem) négy évenként induló néptánctagozatára, ahol Nívódíjjal végzett 1987-ben. A diploma megszerzése után a Honvéd Együttesben tánckari, koreográfusi és asszisztensi feladatokat látott el, majd a hivatásos táncművészi pálya lezárása után, 2006-ban művészeti menedzserként helyezkedett el a Nemzeti Táncszínházban. Munkája elismeréseként 2001-ben Magyar Arany Érdemkereszttel, 2013-ban Bánffy Miklós-díjjal, tavaly pedig Táncművészetért díjjal jutalmazták - közölte a Nemzeti Táncszínház.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Székely Krisztát, Kováts Adélt és a kolozsvári társulatot is díjazta a POSZT

A XVIII. Pécsi Országos Színházi Találkozó szakmai, színész- és közönségzsűrije idén is döntött a fesztivál díjairól. A Kolozsvári Állami Magyar Színházé a legjobb előadásnak járó elismerés, a Fidelio támogatásával átadott legjobb 30 év alatti színésznőnek járó díjat Szakács Hajnalka vehette át. Íme a díjazottak listája!
Zenés színház

10 érdekesség a ma 75 éves Marton Éváról

Június 18-án ünnepli hetvenötödik születésnapját Marton Éva Kossuth-díjas operaénekes, a Magyar Szent István-rend birtokosa, a Corvin-lánc kitüntetettje, a nemzet művésze.
Zenés színház

DaCapo: lehet kétszer is érdekes ugyanaz a produkció?

Ismerik azt a keserédes érzést, amikor felvirrad egy várva várt esemény utolsó napja? Ezzel ébredtünk ma Miskolcon immár túl operabáron, régi keresztény hagyományokat idéző felvonuláson, és a RockGiovanni második előadásán is.
Vizuál

Frida Kahlo személyes tárgyai a Victoria és Albert Múzeumban

A Frida Kahlo: Making Her Self Up (Hogyan építette fel magát Frida Kahlo) című kiállítás több mint 200 tárgyat mutat be a művész mexikóvárosi szülőházából, a Kék Házból, ahol 1954-ben, 47 éves korában meghalt. Festményei július elején Budapestre érkeznek.
Zenés színház

Spontán, közös énekléssel zárult a miskolci operafesztivál

Dupla gálakoncerttel, utcabállal, remek hangulatban ért véget tegnap este a 18. Bartók Plusz. A friss Kossuth-díjas Sümegi Eszter még meg is énekeltette a Miskolci Nemzeti Színház közönségét.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.