Tánc

ExperiDance-jubileum Törőcsik Marival

2012.11.01. 11:02
Ajánlom
Kétszázadik alkalommal láthatja november 8-án a közönség az ExperiDance Revans című produkcióját.

A Nemzeti Színházban 2003-ban debütált a Román Sándor vezette ExperiDance Revans című darabja, amely Lúdas Matyi történetét mutatja be a tánc nyelvén, Törőcsik Mari közreműködésével. Amíg az előadás a Nemzeti Színház repertoárján szerepelt, a színésznő aktív részese volt, miután a társulat máshol kezdett játszani, már csak a hangja maradt a darabban - idézi fel az ExperiDance közleménye. November 8-án a RaM Colosseumban ismét csatlakozik az ExperiDance Produkcióhoz Törőcsik Mari, hogy élőben mesélje el Fazekas Mihály jól ismert történetét. A show-ban több olyan táncos is szerepel, aki kezdetek óta játszik a darabban.

"A Revans olyan előadás, amely nem csupán frissessége és lendülete miatt állja meg a helyét majdnem tíz éve, hanem egyetemes mondanivalója és üzenete miatt is" - idézi a közlemény Román Sándort, az ExperiDance alapítóját, aki hozzáteszi: az ExperiDance előadása arról szól, hogy bár édes a bosszú, revansot mégsem szabad venni, mert az saját jellemünknek nem tesz jót. "Az én Matyim negyedszer is megverné Döbrögit, de szerencsére van mellette valaki, aki megállítja" - fogalmaz a rendező-koreográfus.

Bár Fazekas Mihály meséje magyar történet, az igazságtalanságot nem viselő szegény ember alakja más országokban sem ismeretlen, ezért választotta Román Sándor ezt a témát. A koreográfus számára fontos volt, hogy olyan előadás szülessen, amelynek cselekményét külföldön is megértik. Az elmúlt évek folyamán a Revansot sikerrel játszotta az ExperiDance országhatáron belül és kívül egyaránt.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

A Fesztiválzenekar két tagja eljárt egy tüzes tangót, aztán lecsapott Stravinsky

Két pár táncos láb a hegedűszólamból, közös éneklés, és egy olyan Tavaszi áldozat, hogy a fal adta a másikat. Ezzel töltötte meg háromszor a Müpát a Fesztiválzenekar.
Zenés színház

Egy piszok erős nő az arab világban – A víg özvegy Dubajban

Állva tapsolta a közönség az Operettszínház A víg özvegy című előadását Dubajban, ahol három alkalommal látható Szabó Máté rendezése ezekben a napokban. Az alkotókat még az első előadás előtt sikerült utolérnünk.
Klasszikus

Hogyan hangzik Jerikó lerombolása a zene nyelvén? Händel a Zeneakadémián

Händel a barokk kor monumentális komponistája, zenéjének fensége máig megőrizte fényét. A Joshua viszont még hozzá képest is grandiózus.
Tánc

Így néznek ki a fizetések nemek szerint a balettban

A női vezetők hiánya a balettben régi vita tárgyát képezi. Azonban most elindult egy oldal, a Dance Data Project, ami új kérdéseket vet fel.
Könyv

"Várom a behívót, nem sürgetem, de nem is halogatom. Itt az ideje" – 30 éve halt meg Márai Sándor

Minden művét anyanyelvén írta. Szemlélete, világfelfogása, értékrendszere a polgári liberális hagyományban gyökerezett, amelynek értékeit egész életében megalkuvás nélkül védelmezte. Költőként indult, regényeivel, elbeszéléseivel, esszéivel mégis a magyar próza egyik mesterévé vált, színművei, hangjátékai is sikert arattak.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Tánc interjú

"Ami igazán gazdaggá tesz minket, az a sokféleség"

Az idei Budapest Táncfesztivál egyik külföldi fellépője a Company Wang Ramirez, amelynek két alapítója, Honji Wang és Sébastien Ramirez EVEREYNESS című produkciójukkal kapcsolatban árult el kulisszatitkokat.
Tánc magazin

Így néznek ki a fizetések nemek szerint a balettban

A női vezetők hiánya a balettben régi vita tárgyát képezi. Azonban most elindult egy oldal, a Dance Data Project, ami új kérdéseket vet fel.
Tánc kritika

Aki vállalja a tehetetlenségét, az nevetségessé válik?

A minden előadásához új formanyelvet kereső Tünet Együttes ezúttal magáról beszélt A tünetegyüttes című performanszában, amihez csak egyetlen út kínálkozott: az őszinteség.
Tánc ajánló

A Tünet Együttes bemutatja, hogy működik ma egy független társulat

Február 18-án és 19-én a Trafóklubban szembesít a Tünet Együttes a következő kérdésekkel: Hová tart a független színház? Mi közünk van ehhez nekünk, nézőknek? Régen minden jobb volt?
Tánc

Most már ilyen is van: férfi spicc-cipő

A nemi egyenlőség kérdése a balettet is utolérte: egyre több férfi vágyik új magasságokba, néhányan már spicc-re is felmerészkednek.