Izgalmas szakmai környezetben, gyönyörű helyen voltatok az elmúlt hónapokban. Hogy teltek a napjaitok a gyakorlaton?
Általában hétfőtől péntekig, reggel 9 órától délután 4-ig voltunk bent. Először három balettmester felváltva tartott nekünk balettgyakorlatot, utána a modern órák következtek, amiken különböző koreográfusokkal, táncosokkal, társulatvezetőkkel dolgoztunk. Ezt követően jöttek a próbák, amiken a decemberi előadásra készültünk, amiben mi is szerepeltünk és remekül sikerült. Itt az MM Contemporary Dance Company Vivaldi Umane Passioni darabját és Emanuele Soavi incompany darabjainak részleteit tanultuk. Hétvégén sokszor mentünk át a közeli gyönyörű városokba.
Mennyiben más a társulatnál töltött idő, mint az egyetemen?
Teljesen más egy új országban, új emberekkel és impulzusokkal dolgozni. Láthattuk, milyen egy ilyen közegben a munka és az élet.
Mindennap új dolgokat tanulhattunk, tapasztalhattunk.
Gyorsabb és érettebb felfogásra volt szükség, mert kevesebb figyelmet kaptunk az apró dolgok kijavítására, ezeket magunknak kellett megtenni. Újdonság volt a gyakorlat elején az is, hogy az órák olasz vagy angol nyelven zajlottak és ez még több figyelmet igényelt, de a mesterek és a táncosok mind segítőkészek voltak.
Hogy tapasztalod, az eddig megszerzett tudásotok elegendő arra, hogy társulatnál dolgozzatok?
Igen, az alapok megvannak, de azt is látom, hogy még sok munka áll előttünk. Az itt töltött idő segített, hogy ráleljünk több hiányosságunkra, és az is kiderült, pontosan miben, milyen irányba szeretnénk művészileg kiteljesedni.
A Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói a MM Contemporary Dance Companynál jártak gyakorlaton (Fotó/Forrás: Magyar Táncművészeti Egyetem)
Kik foglalkoztak veletek?
Sok segítséget kaptunk Enrico Morellitől, az MM Contemporary Dance Company egyik vezetőjétől, aki lehetővé tette, hogy itt lehessünk és tanulhassunk az Agora Coaching Project csapatának ideiglenes tagjaiként. A balettmestereink Mauro Bigonzetti, a Teatro alla Scala igazgatója, Dorian Grori és Lisa Martini. A modern órákat, tréningeket és a betanulást legtöbbször helyi, olaszországi koreográfusok, táncosok vagy társulat vezetők tartják, de többször hívnak vendégkoreográfusokat is, Francesco Gammino, Martin Angiuli, Sabino Barbiero, Paolo Mangiola is dolgozott velünk. Az előadás egyik részére Michele Merolával, az MM Contemporary Dance Company másik vezetőjével és egyik táncosával, Nicola Stasival készültünk. A második felét Emanuele Soavi, az Emanuele Soavi incompany vezetője és egyik táncosa, Lorenzo Molinaro tanította be nekünk.
Ekkor ez egy nagy lehetőség volt?
Óriási dolog ennyi újat tapasztalni és megélni. Nap mint nap rengeteget tanulunk.
Azok számára, akik majd külföldön szeretnének elhelyezkedni, mindez nagy lépést jelent a szakmai karrier megkezdésében.
Sokat segített nekünk az elmúlt pár hónap az önálló, talpraesett és nem magyar nyelvű munkavégzésben és abban, hogy felkészüljünk a valódi táncművész szakmára. Fejlődtünk, szinte mindennap és sokat adott nekünk az itteni emberek mentalitása, hozzáállasuk a tánchoz. Mindannyian elmondhatjuk, hogy felkészültebben és tapasztaltabban indulhatunk el a saját utunkon az egyetem befejeztével.
Támogatott tartalom
Fejléckép: A Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói a MM Contemporary Dance Company december 20-i bemutatóját követően (Fotó/Forrás: Magyar Táncművészeti Egyetem)