Tánc

Felméry Lili: „Lehet, hogy tényleg mindent akarok?”

2018.03.06. 11:22
Ajánlom
A Magyar Nemzeti Balett 27 éves magántáncosával a Zoom.hu munkatársa, Lipcsei Árpád készített interjút, amelyben a táncosi pálya szépségei és nehézségei mellett az első nagy pofonról, szerepálmairól és a Macskafogóról is beszélgettek.

Felméry Lili a Bahcsiszeráji szökőút próbái közt adott interjút, amelyben elárulta, szívesen táncolna olyan szerepeket is, amiket nem feltétlenül azonosítanak az ő kislányos karakterével. „Az életkor sok mindent befolyásol, és a külső adottságok is számítanak.

Ha kislány arcod van, nem biztos, hogy beléd látják a karakteresebb szerepeket. Pedig lehet, hogy nőként ki tudnád hozni magadból Makrancos Katát is – noha senki sem gondolna rá”

– fogalmazott.

Felméry Lili

Felméry Lili (Fotó/Forrás: Csernák Bence)

Szerepálma, a Spartacus Fláviája kapcsán elmondta, mi vonzza egy-egy szerepben: „Azokat a szerepeket szeretem, amelyekben érzelmeket lehet megfogalmazni és közvetíteni.

Ez egyébként leveszi egy kicsit a reflektorfényt a technikáról.

Ha az ember elmélyül egy szerepben, nem azzal foglalkozik, hogy lépésben mi következik, megugrom-e a következő ugrást – csak viszi valami bűverő. A Spartacus csodálatos történet varázslatos koreográfiával és zenével”.

Az is kiderül az interjúból, hogy egy táncművésznek folyamatosan meg kell küzdenie a saját fizikai-lelki határaival. „Tizennyolc évesen Seregi Laci bácsitól megkaptam Júlia szerepét, valóra vált egy álmom. Aztán eltelt három év, jött az új szereposztás – és nem engem írtak ki Júliának.

Számos indok szólt a döntés mellett, mégsem tudtam jól megélni a helyzetet, önmarcangolásba „menekültem”. Ez volt az első nagy pofon, örökre belém égett”

– mondta az első nagy mélypontjáról.

Felméry Lili

Felméry Lili (Fotó/Forrás: Csernák Bence)

A sérülésekre vonatkozó kérdésre pedig így felelt: „Nekem sokkszerű esetem szerencsére nem volt, térdgyulladásom már igen. Lelkileg is nagyon megterhelő, ha az ember sérült, és nem tud teljesíteni. (...) Több mint fél évig tartott. Táncoltam vele. (...)

Amíg lélegzek, táncolok – mondjuk, akkor fájdalomcsillapítóval tudtam csak”

– tette hozzá. Jelenlegi helyzetét pedig így értékelte: „Nekem ez a nyolcadik szezonom, szeretnék folyamatosan előre lépni, fejlődni. Most kicsit azt érzem, hogy megtorpantam, de lehet, hogy ez is természetes. Az ember néha úgy érzi, egy helyben jár. A táncművész maximalista. Lehet, hogy tényleg mindent akarok? Sok tekintetben fiatal vagyok, de ebben a szakmában mégsem. A következő öt évem másként, de ugyanúgy hangsúlyos lesz, mint az előző fél évtized. Ide nekem az oroszlánt életfázisban vagyok”- összegzett.

A riporter azt is megkérdezte tőle, hogyan érinti balettművészként a balett kapcsán leggyakrabban idézett mondat a Macskafogó című rajzfilmből („Mehetünk vissza a balettbe ugrálni!”).

Szerintem vicces, de több is annál, ha komolyan vesszük. Az ugrás ugyanis azt jelenti: egy pillanatra elhagyni a talapzatot, felvállalni a bizonytalant. A táncos mindig le akarja győzni önmagát. Ehhez „ugrálni” is tudni kell...”

A teljes interjú ide kattintva  olvasható.

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Plusz

„Vissza a pénzt a kultúrába!” – Duda Éva és Fodor Tamás felolvasta a FESZ követeléseit a Civil Sugárúton

Az 1848-as forradalom évfordulója alkalmából Civil Sugárút néven, civil szervezetek részvételével tartottak eseménysorozatot a Hősök tere és az Andrássy út között március 14-én és 15-én. Itt hangzott el a Független Előadó-művészeti Szövetség kiáltványa.
Plusz

„Nem karriert, sokkal inkább magamat próbáltam építeni” – interjú Menyhárt Jenővel, az Európa Kiadó énekes-gitárosával

„Az én fejemben is többször megfordult, hogy disszidáljak. Egyszer ténylegesen közel kerültem ahhoz, hogy meg is tegyem” – meséli az Európa Kiadó énekes-gitárosa, Menyhárt Jenő. Interjú.
Színház

Harmadszor mutatta be a Szegedi Nemzeti Színház az anatevkai tejesember történetét

Király Levente és Gregor József után ezúttal Borovics Tamás bújt Tevje bőrébe a Hegedűs a háztetőn című musical szegedi előadásában. A zenés produkció márciusban három, áprilisban további két alkalommal látható a Nagyszínházban.  
Vizuál

Petőfi 200 – Vetítéssorozat indul a Toldi Moziban

Március 23. és június 8. között klasszikus filmek és szakértői beszélgetések segítségével idézhetjük meg a kétszáz éve született költő alakját, emlékezetét.
Színház

Egri Márta és Péter Kata szerepelnek a Gólem Színház új bemutatójában

Borgula András Szorítsd meg a kezem címmel Marianna D. Birnbaum önéletrajzi írásaiból rendez színdarabot: egy nő találkozik a kómában fekvő anyjával. De vajon tényleg találkoznak?

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Tánc hír

Értékes díjakkal tértek haza Olaszországból a Magyar Táncművészeti Egyetem növendékei

Három első díjat, a legjobb férfi táncosnak járó elismerést és több értékes eredményt jegyeztek az MTE növendékei és hallgatói a 9. alkalommal rendezett „Domenico Modugno” Nemzetközi Balett- és Kortárs Táncversenyen az olaszországi Leccében.
Tánc interjú

Oláh Nóra: „Gyermekkorom óta vonzódom a tanításhoz”

Alig nyolc éve lépte át először a Táncművészképző Intézet néptánc tagozatának növendékeként az MTE kapuját Oláh Nóra, aki már három éve egyetemi gyakornok az intézményben. Tanulmányairól és arról mesél, miként került az Egyetemre.
Tánc ajánló

Huszonötödik alkalommal lesz Veszprém néhány napra a tánc fővárosa

Az Európa Kulturális Fővárosa évadban a város huszonötödik alkalommal ad otthont a Tánc Nemzetközi Kortárs Fesztiválnak, amelyet idén május 15. és 21. között rendeznek meg.
Tánc ajánló

Útközben – Eddigi munkájukba engednek bepillantást a Magyar Táncművészeti Egyetem hallgatói

A Magyar Táncművészeti Egyetem Moderntánc és Színházi tánc szakirányos hallgatói február 24-25-én mutatják be Útközben című előadásukat, mely megmutatja azt a széles körű tudást, amelyet a hallgatók eddigi tanulmányaik során elsajáítottak.
Tánc interjú

„A balett veszélyes fegyver is lehet”

Kovács Zsolt Vencel, aki Josef  K.-t táncolja Vilniusban, balett-történeti példákkal támasztja alá meglehetősen szokatlan kijelentését. Ezzel összefüggésben a táncosok és táncalkotók felelősségére is felhívja a figyelmet.