A Giselle nemcsak azért különleges, mert 1841-es párizsi ősbemutatója óta gyakorlatilag folyamatosan a közönség kedvence, bárhol is állítják színpadra a világon, hanem a témaválasztás miatt is.
A történet az úgynevezett „villik" különös világába kalauzolja a nézőt. A villik egyszerű, fiatal lányok, akik meghaltak az esküvőjük előtt, és éjjel, a temetőben, sírjukból kikelve eltáncolják a menyasszonytáncukat, amelyre életükben nem volt lehetőségük. Az arra tévedt férfiakat elfogják, beállítják őket a táncba, és - akár van bűnük, akár nincs - halálra táncoltatják őket. A francia klasszikus-romantikus mestermű hangulatát, főként az első és a második rész kettősségét (előbb egy vidám, rusztikus, színes közegben vagyunk, majd az éjszakai temetői jelenetet már a túlvilág sejtelmessége hatja át) nem könnyű színpadra állítani.
A táncosokkal szemben is komoly technikai követelményeket támaszt a mű - Giselle légiességét, a féri szereplők szenvedélyességét, a villik pihekönnyű mozdulatait csak a klasszikus balett legjobbjai képesek hitelesen visszaadni. Az Operaházban szeptember 28-29-én és október 2, 4, 6, 11-én látható a lenyűgöző látványvilágú darab. A címszerepet a Magyar Nemzeti Balett három kiváló prímabalerinája, Aliya Tanykpayeva (a 2013/14-es évad Étoile-ja), valamint Popova Aleszja és Kozmér Alexandra táncolja, Albert megformálójaként Leblanc Gergelyt, Bakó Mátét és Simon Istvánt láthatja a budapesti közönség.