Tánc

Hogy a Szigeten ne csak pogózás, hanem tánc is legyen

2015.08.05. 13:14
Ajánlom
Az argentin Fuerza Bruta nagyszabású utcaszínházi produkciója, külföldi és magyar cirkuszi, színház- és táncelőadások, valamint egy különleges panasztaxi is várja azokat, akik kilátogatnak az idei Sziget fesztiválra.

A Nagy utcaszínház idei produkcióját egy argentin társulat adja. A Fuerza Bruta - azonos című egész estés showjával - egy évtizede járja a világot, több mint ötven országban csaknem tízmillió ember látta az előadásukat olyan városokban, mint London, Chicago, Miami, Moszkva, Peking, Tokió vagy Berlin. A Szigetre az előadás záró elemével, A buborék című produkcióval érkeznek, amely naponta többször is megtekinthető lesz. A koncepció lényege, hogy nincs külön színpad, az előadás középpontjában a nézők állnak, akik folyamatosan, minden irányból vizuális és fizikai élményben részesülnek - olvasható a Sziget honlapján.

A fesztivál sajtóirodájának közleménye szerint a cirkuszi sátorban a francia Akoreacro társulat Klaxon című új előadásával, a Prágából érkező Cirk La Putyka újcirkuszi társulat pedig a Szigetre készített, The Best of Cirk La Putyka című válogatásával várja a közönséget. A magyar Groutesque Gymnastics IV. em. 14. című új produkciójában a táncosok és akrobaták a kortárs táncművészet, a színház, a cirkuszi akrobatika, a légtornászat és a kínai rúdtánc elemeit ötvözik. Az Argentínából érkező független cirkuszművészek szabadtéri produkciói a sátor mellett felállított külső színpadon várják a nézőket.
A fesztiválon láthatók lesznek Magyarország legrégebbi tűzzsonglőr formációi is: augusztus 12-én a Magma Tűzszínház lép fel Láva című produkciójával, a Tűzmadarak zsonglőrcsoport előadását csütörtökön és pénteken tekinthetik meg az érdeklődők. A Flame Flowers Lángok keringője című, a tűzzsonglőrködés, a színház és a tánc különleges fúziójából született műsora szombaton látható.

A Színház- és táncsátorban augusztus 12-én Góbi Rita és Szegő Dávid lép színre Ne hisztizz! című előadásával, emellett a közönség megtekintheti Mészáros Máté Hinoki című koreográfiáját, a SÍN Kulturális Központ, az Ultima Vez és a Trafó közös produkcióját, valamint a spanyol Zen del Sur project HEIAN című darabját. Másnap a Frenák Pál Társulat Fiúk című előadása látható, amely megmutatja a férfi test szépségét, a férfiúi természet alaptípusait. A kubai DanzAbierta társulat MalSon című produkciója a Kubában zajló életet és az idő múlását jeleníti meg. 
Augusztus 14-én mások mellett a magyar AJDa - A Joint Dance Adventure lép színpadra, majd a franciaországi MimH Hachia című darabja látható az együttélésről és az integrációról. Szombaton egyebek mellett Dányi Viktória és Nelson Reguera Keep in touching és a DOT504 Dance Company Loss of memory című produkciója szerepel a programkínálatban. Vasárnap, augusztus 16-án Szamosi Judit Mi ketten vagyunk koreográfiája a nő és férfi világába kalauzol, majd a SÍN Kulturális Központ produkciója látható Ego Trip címmel.

Egy holland, egy magyar és egy lengyel művész összeurópai turnéra indul panasztaxijával, egy speciális riksával. A Hallgatlak! elnevezésű nemzetközi művészeti akció első állomásaként a Sziget nemzetközi forgatagát szólítják meg. Délutánonként riksájukban, amely egy mozgó, modern kori gyóntatószék és egy panasziroda keveréke, bárki azon szerencsések közé kerülhet, akinek panasza meghallgatásra talál. Esténként a legfrissebb gyűjtésekből szemezgetnek a nézőkkel, az ő aktív részvételükkel egy közösen megalkotott köztéri akció keretében emelik fel szavukat a panaszokban felvetődő ügyekért.
A Sziget fesztivál idén augusztus 10-én, hétfőn indul a mínusz egyedik nappal, a Cirque du Sziget elnevezésű cirkuszi programhelyszín a nulladik naptól, keddtől, a Színház- és táncsátor, valamint a Nagy utcaszínház az első, szerdai naptól várja a fesztiválozókat.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Díjakkal ismerte el művészei munkáját az Operaház

A 2017/18-es évad zárásaként a Csillagóra Gálaesten az intézmény legrangosabb kitüntetéseit adták át, először jutalmazva Balett- és Énekkari Kamaraművészt is.
Klasszikus

Horgas Eszter és Vásáry Tamás Budapest díszpolgára lett

A kitüntetés posztumusz díjazottja Burger Barna fotóművész és Hazay István Kossuth-díjas geodéta, az MTA tagja.
Klasszikus

Kiállítás nyílik Bősze Ádám antikváriumának kottagyűjteményéből

Sopronban, az Ünnepi Hetek Alkalmából nyílik meg Bősze Ádám Zenei Antikváriumának kiállítása, amely a két háború közötti különleges kottacímlapjait mutatja meg az érdeklődőknek.
Jazz/World

„Rockopera, csak nem rock és nem opera”

Izgalmas programzenei kísérletbe fogott a Premecz Mátyás Hammond orgonista vezette, idén 10 éves Kéknyúl Band: a bűnügyi filmek világát idézik meg a Müpa színpadán június 20-án, olyan vendégszólistákkal, mint Palya Bea és Sena. Erről kérdeztük Premecz Mátyást.
Jazz/World

Gyönyörű örmény népdalfeldolgozással jelentkezik az Antal Gábor Trió

Nem sokkal a megalakulásuk után máris nemzetközi versenyről hozta el a fődíjat a trió, akiknek örmény népzenéből ihletett új szerzeménye most a Fidelión debütál. Cikkünkben a zenekar történetéről és terveikről is mesélnek.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.