A Hagyományok Háza előadás-sorozatának megszokott menete szerint az est első részében egy mára már klasszikussá vált, a színpadi néptánc korszakalkotó művészének koreográfiája látható, a második részben pedig egy kortárs koreográfus műveit mutatják be.
Györgyfalvay Katalin az elsők között kezdett kísérletezni azzal, hogyan érdemes az emberi viszonyrendszereket a néptánc eszközkészletén keresztül a színpadon ábrázolni, valamint hogy miképpen tud párbeszédbe lépni egymással a színpadon a táncművészet, az irodalom, a (komoly)zene és a képzőművészet. Művei (Bújócska, Ostinato, Káin és Ábel stb.) hivatkozási alapot jelentenek a ma alkotó koreográfus generáció számára is.
Györgyfalvay Katalin életműve minden bizonnyal az utóbbi fél évszázad egyik legfontosabb koreográfiai korpusza” - írta róla Fuchs Lívia tánckritikus.
Az esten felvételről látható Ostinato című műve, élőben pedig a Bújócska, Káin és Ábel, Just for you, és az Unisono című műveiből láthatunk részleteket. Közreműködők a Bihari János Táncegyüttes, Közép-Európa Táncszínház, Szabolcs Néptáncegyüttes, valamint Kolumbán Norbert és Szabó Tamás, a Duna Művészegyüttes táncosai.
Bár az estnek nem célja az alkotók összehasonlítása, a másik, még pályája elején tartó néptánc-alkotó, Nemes Szilvia Györgyfalvai Katalinhoz hasonlóan a nagyobb művészi egységben gondolkodik, és bátran alkalmazza a folklór eszközkészletét, koreográfiáiban mai szemszögből közelít a néptánchoz. Az est második részében látható, a 6. nap után című etűdban azt a kérdéskört feszegeti, hogy ha Isten az önmaga képére teremtette az embert, és az ember tökéletlen, akkor Isten is tökéletlen? A Kórkép című koreográfia pedig azt boncolgatja, hogy a mindenkori ember hogyan veszíti el önmaga egyéniségét, és az aktuális trendek mentén hogyan uniformizálódik a világban. Mi történik vele akkor, ha erre rádöbben, és van-e ebből kiút? A darabokat a Magyar Állami Népi Együttes táncosai és a zselízi Kincső Táncegyüttes és Kincsős Szülők Csapata adják elő.
(címlapkép: Dusa Gábor)