Tánc

Így nézne ki, ha eltáncolnánk a geometriát?

2017.10.25. 09:32
Ajánlom
A Bolsoj balerinája, Kurimu Urabe a saját mozdulatai által rajzolt geometriai alakzatokkal lép kapcsolatba ebben az izgalmas videóban.

A videót készítő japán tervezőcsoport, az Euphrates a rotoszkópból inspirálódva alkotta meg ezt a különös látványvilágot. A rotoszkóp eljárás lényege, hogy egy élő személy valós mozgását ültetik át animációba. Az Euphrates csoport egy innovatív számítógépes algoritmus segítségével gyűjtött információkat a balerina mozgásáról, a filmkészítők azután ezeknek az információknak a felhasználásával készítették el az animációt, ami a videóban interakcióba lép a balerinával. 

A kísérlet nem is annyira egyedülálló, mint gondolnánk. Hasonló technikára építve hozott létre előadást nemrég Valencia James, aki a Trafóban mutatta be Am I here című koreográfiáját, amiben saját számítógépes avatarjával táncol. 

Meg lehet-e tanítani egy számítógépet táncolni?

Kapcsolódó

Meg lehet-e tanítani egy számítógépet táncolni?

Valencia James, a barbadosi származású táncosnő a Táncművészeti Főiskolán szerezte meg diplomáját. Sok magyar társulattal táncolt, emellett pedig intenzíven kutatja a tánc és a mesterséges intelligencia kapcsolatát. Valencia Jamesszel az október 10-én a Trafóban bemutatásra kerülő, AI am here című darabja kapcsán beszélgettünk az eddig megtett útról, a kutatás folyamatáról és az “érzelmes” gépekről.

Programkereső

Legnépszerűbb

Tánc

„Ha valaki harisnyában is férfi tud maradni, az igazán férfi”

Balázsi Gergő Ármin, a Magyar Nemzeti Balett szólistája kapta a Tánc Világnapján Az évad legjobb férfi balettművésze-díjat. Ennek apropóján kérdeztük őt hivatásról, szerepálmokról, stresszkezelésről.
Vizuál

Pedro Almodóvar elkészítette élete legszemélyesebb filmjét

Élet és film szétválaszthatalanul összegabalyodik Pedro Almodóvar legújabb alkotásában. Egy héttel a cannes-i bemutató után itthon is látható a Fájdalom és dicsőség Antonio Banderas és Penelope Cruz főszereplésével. Kritika.
Klasszikus

Hogyan találkozott Gustav Mahler és Sigmund Freud?

Mahler többször is időpontot kért a pszichoanalízis atyjához, de legmondta az első hármat. De miért kereste meg a hírhedt Freudot egyáltalán?
Vizuál

Leonardo da Vinci figyelemzavaros és hiperaktív volt, és egyszerre volt ez áldás és átok életében

Legalábbis egy újabb kutatás szerint, amely a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarral (ADHD) magyarázza Leonardo állandó halogatását.
Klasszikus

Ezért érdemes Schumannt hallgatni Várjon Dénes szerint

Május 25-én és 26-án utolsó két fejezetéhez ér a Schumann összes zongorás kamarazenéjét megszólaltató sorozat a Zeneakadémián. Várjon Dénes elmondja, miért játssza olyan szívesen a zeneszerző műveit.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Tánc ajánló

A tánc majd’ összes alműfaját felsorakoztatja a Magyar Táncfesztivál

Balett, néptánc, kortárs tánc, sőt tánc-cirkusz is lesz június 17. és 22. között Győrben, a Magyar Táncfesztiválon, amihez idén is hozzákapcsolódik a Gyermek Táncfesztivál.
Tánc interjú

„Ha valaki harisnyában is férfi tud maradni, az igazán férfi”

Balázsi Gergő Ármin, a Magyar Nemzeti Balett szólistája kapta a Tánc Világnapján Az évad legjobb férfi balettművésze-díjat. Ennek apropóján kérdeztük őt hivatásról, szerepálmokról, stresszkezelésről.
Tánc videó

A videó, ami után soha többé nem mondod azt, hogy a balett unalmas

A Hongkong Balett alapításának 40. évfordulójára készült videó minden balettal kapcsolatos negatív sztereotípiával leszámol.
Tánc ajánló

A kiégett szerelemmel szembesít az izraeliek könyörtelen táncelőadása

Sharon Eyal legújabb koreográfiájában, a Love Chapter 2-ban azt az élményt foglalja táncba, amikor a szerelem már csak egy „utóbetegség, miután már minden elveszett”. Az előadás három alkalommal látható a Trafóban május 24. és 26. között.
Tánc magazin

Száz éve született Margot Fonteyn, aki Nurejevvel karöltve forradalmasította a balettet

1919. május 18-án született Margot Fonteyn, a brit Royal Ballet prímabalerinája, akit egy Nurejevvel közös előadása után 89-szer tapsolt vissza a közönség, és aki börtönben is ült.