A makrancos hölgy rendkívül árnyalt és gazdag lélekrajzzal megírt, valamint sokak által ismert vígjáték Shakespeare-től. A két fiatal, Katalin és Petruchio küzdelme, a vad kislányból hirtelen feleség szerepbe csöppenő zabolázatlan, szilaj lány szelídítésének folyamata a darab fő cselekményszála: a szórakoztató mű mélyebben értelmezve
inkább tragédia, mintsem komédia.
A balettegyüttes könnyedén követhető történetmesélése szerint a makrancosnak tartott hölgy sorsa nem úgy ér révbe, hogy megtörik vagy betörik, hanem úgy, hogy ereje, esze, szíve és kitartása által egy magasabb tudatossági és érzelmi szintre kerül. Barta Dóra koreográfiájában Katalint kettőzve játssza Nagy Nikolett és Varga Lotti, Petruchióként Pavleszek Lászlót láthatja a közönség. Biancát, Katalin húgát Gömöri Lara és Hoffmann Luca ugyancsak kettőzött szereposztásban táncolja, udvarlóját, Lucentiót Szatmári Márk formálja meg, míg az édesapát Szigethy Norbert. A további szerepekben Divinec Márk, Gáspár Sámuel, Rancz Illés, Rozsovits Johanna és Weisz Tícia Szonja látható.

Szigethy Norbert, Divinec Márk és Pavleszek László A makrancos hölgy c. előadásban (Fotó/Forrás: Benkő Emese / Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház)
Másfél órás, lendületes, mélyen megérintő előadás készült a Kelemen László Kamaraszínház színpadára, a Barta Dórától megszokott, bonyolult és árnyalt lélekábrázolás ezúttal sem maradt el. Az előadás látványvilága ötvözi a reneszánsz stílusjegyeket és az extravagáns, mai elemekkel. A díszletet Vati Tamás, a jelmezeket Bati Nikoletta tervezte, a zenéket pedig kifejezetten ehhez a produkcióhoz komponálta Nagysolymosi Gábor, aki az autentikus reneszánsz motívumokat éppúgy bátran alkalmazta, mint a grandiózus filmzenei hangzásokat. A társkoreográfus és koreográfusasszisztens Nagy Nikolett, a fénytervező Pető József, míg a konzultáns Szabó Tamás volt.
Fejléckép: Jelenet A makrancos hölgy c. előadásból, főszerepben: Nagy Nikolett (Benkő Emese / Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház)