Tánc

Itt egy előadás, amit tényleg nem kell értenie

2016.10.11. 14:23
Ajánlom
Kína egyik legkeresettebb kortárstánc-együttese, a TAO Dance Theater ugyanis elutasítja a történetmesélés kényszerét és kizárólag a testben rejlő lehetőségekre fókuszál a Trafóban, október 14-én és 15-én.

A CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál keretében Budapestre érkező együttes sajátos, egyedülálló mozgástechnikával dolgozik, amely a test különböző, szeparált egységeinek örvénylő, körkörös mozdulatsoraira épül.

TAO Dance Theater

TAO Dance Theater

Tao Je előadásainak címe következetesen csak számokból áll, mivel a művész nem akarja befolyásolni a nézőket azzal, hogy szavakkal fémjelezze produkcióit. Koreográfiái olyan kísérletek, amelyekben az emberi testben rejlő lehetőségeket kutatja, a test határait feszegeti. Számára a test tisztán vizuális forma, amely mentes a történetmesélés kényszereitől.

A számos díjjal kitüntetett Tao Je hitvallása szerint kemény munkával és odaadással meg lehet teremteni a test racionálisabb megértésének a lehetőségét, és megmutatni azt a teljes potenciált, amelyre az emberi test fizikai korlátai ellenére képes.

A 6 és a 7 című előadások, amelyek a Trafó 200 százalék tánc elnevezésű sorozatába illeszkednek, egyaránt tükrözik a koreográfus hitvallását, és úgy mutatják meg az emberi testet, ahogy ritkán találkozni vele. Az egyikben hat, a másikban hét táncos egynemű, tiszta, összehangolt mozgása idéz elektromos kisülést, vagy épp meditatív, szerzetesi nyugalmat.

A TAO Dance Theater az első olyan kínai kortárs táncegyüttes, amelyet meghívtak a Lincoln Centerbe, az Edinburghi Fesztiválra és a Sydney Operaházba.

Felkeltettük érdeklődését? Váltsa meg jegyét egyszerűen, a Port.hu felületén!

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

10 érdekesség a ma 75 éves Marton Éváról

Június 18-án ünnepli hetvenötödik születésnapját Marton Éva Kossuth-díjas operaénekes, a Magyar Szent István-rend birtokosa, a Corvin-lánc kitüntetettje, a nemzet művésze.
Zenés színház

DaCapo: lehet kétszer is érdekes ugyanaz a produkció?

Ismerik azt a keserédes érzést, amikor felvirrad egy várva várt esemény utolsó napja? Ezzel ébredtünk ma Miskolcon immár túl operabáron, régi keresztény hagyományokat idéző felvonuláson, és a RockGiovanni második előadásán is.
Zenés színház

Spontán, közös énekléssel zárult a miskolci operafesztivál

Dupla gálakoncerttel, utcabállal, remek hangulatban ért véget tegnap este a 18. Bartók Plusz. A friss Kossuth-díjas Sümegi Eszter még meg is énekeltette a Miskolci Nemzeti Színház közönségét.
Vizuál

Makulátlan pálya - a színész, akinek minden filmjét Oscarra jelölték

Marlon Brando? Daniel Day-Lewis? Esetleg Jack Nicholson? Valószínűleg ők ugranak be először, ha minden idők legjobb színészére gondolunk. Pedig a legtökéletesebb filmográfiája valószínűleg John Cazale-nak volt - ehhez azonban sajnos korai halála is hozzájárult.
Vizuál

Száz év magyar plakátjai a Magyar Nemzeti Múzeumban

Sör és vetőmag plakátok, színházi és politikai hirdetések is megtalálhatóak a Tolongó idők című időszaki kiállításon.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.