Tánc

Izgalmas "tánc-zenei" fúzió

2014.08.07. 16:48
Ajánlom
Augusztus 13-án utoljára lesz látható a Karmelita Udvarban a Prozódia című előadás, amely Kodály zenei világának a kortárs tánccal való összefonódásából született.

Az előadás címe a verstan szaknyelvéből ered, ahol a természetes beszéd ritmikus formákká alakulásának folyamatát jelöli. A zenében szintén használatos ez a kifejezés: ott a szöveg hangsúlyainak és a zene ritmusának alkalmazkodását írja le. A Feledi Project előadása arra keresi a választ, hogy a tánc és Kodály Zoltán zenei világa hogyan alakul egységes világgá különböző életérzések mentén. Ezt a kísérletet két kiváló előadói csoportosulás neve fémjelzi: a táncot biztosító Feledi Project és az ötletért is felelős zenekar, az Oláh Dezső zongorista vezette Trio a lá Kodály.

A Feledi Project létrehozója Feledi János táncművész, koreográfus, rendező, aki klasszikus balett végzettségével dolgozott a Győri Balettnél, a Budapest Balett szólótáncosaként, majd a PR-Evolution Dance Company és a BaDora Dance Company tagjaként. 2010-ben alakult meg társulata, a Feledi Project, melynek magját a hazai és nemzetközi táncélet elitjéből kikerülő művészek, valamint pályájuk elején járó energikus táncosok alkotják. A társulatot így a magas szintű technikai tudás mellett a tagok sokszínűségéből eredő egyediség jellemzi. Koreográfiáikra a klasszikus balett alapjainak és a modern tánc elemeinek ötvözése jellemző. Elismertségüket mutatja, hogy a társulatot 2014-ben a Magyar Táncművészek Szövetsége és a Magyar Koreográfusok Társasága tagjai köré választotta.

A Trio a lá Kodály zenei csoportosulás magát "művészeti hungarikumnak" nevezi: a tagok (Oláh Dezső zeneszerző, zongorista, Tar Gergely ütőhangszeres, Erdő Zoltán klarinétművész) célja Kodály Zoltán népzenei gyűjtéseinek új kontextusba helyezése. A zenekar a dallamok XXI. századi újragondolásával egyrészt a zeneszerző munkássága iránti tisztelgést fejezi ki, másrészt az ismert témák felfrissítését célozza meg.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Mi az a tritónusz, és miért nevezték az ördög hangközének?

Schiff András egy interjúban nemrégen a tritónusz hangközével jellemezte Magyarországot. De vajon tudjuk, mi ez? És tényleg be volt tiltva a középkorban?
Klasszikus

A zene olyan, mint a pszichoanalízis

Fejérvári Zoltán november 20-án, illetve a rá következő két estén a Budapesti Fesztiválzenekarral lép pódiumra a Müpában. A külföldön is sikeres zongoraművész beszélgetésünkben elmondta, hogy miért jó egyedül zenélni, miért jó kamarázni, és mi köze mind ennek a pszichoterápiához.
Zenés színház

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.
Klasszikus

Akit Kodály még személyesen instruált – Perényi Miklós

Azt vallja, egy zeneművet eljátszani csak a kezdet: elmélyedni, újrajátszani, folyton keresni, mint az aranyásó, ez a zenész feladata. Perényi Miklós Kult50-ben megjelent portréja.
Klasszikus

Elkápráztatnak új Rameau-lemezükkel Vashegyi György együttesei

Vashegyi György együttesei, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar lemezre vették Rameau ma már ritkaságnak számító operáját, a Naïst, és a kritika elismerését is kivívták.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc magazin

Történelmi pillanat: piacra dobták az első pár barna spicc-cipőt

Szimbolikus jelentőségű, hogy a táncos test meghosszabbítását jelképező spicc cipők immár barna színben is kaphatók, vagyis az afroamerikai táncosoknak nem kell többé színezniük a fehér, rózsaszín, vagy „testszínű” lábbeliket.
Tánc ajánló

Spanyol vendégkoreogárfus darabja debütál a Győri Balettnél

Sötét, csönd címmel mutatja be a társulat november 10-én Győrben, november 21-én pedig a Müpában a spanyol Angel Rodrígez kétfelvonásos balettjét az első világháború végének 100. évfordulója alkalmából.
Tánc interjú

Földön és pokolban - Interjú Feledi Jánossal

Feledi János élőzenés Orfeusz balettje hangos sikert aratott a CAFé Budapest fesztiválon. Erről, valamint a Közép Európa Táncszínházról és készülő, Hullámok című előadásáról is beszélgettünk.
Tánc magazin

Falakon innen és túl – A Frenák Pál Társulat próbáján jártunk

Egy előadás próbáján kívülállóként jelen lenni majdnem olyan intim helyzet, mint egy szülőszobában figyelni, ahogy egy anya igyekszik életet adni gyermekének. A Frenák Pál Társulat W_all című új előadását ráadásul minden táncos a gyermekének tekinti.
Tánc kult50

„Lehet a tánc nyelvén történeteket mesélni”

Vonzza a figyelmet hihetetlenül erős kisugárzása és karizmája, no meg nem mindennapi megjelenése: 190-es magassága, uralkodói testtartása. A Kult50 portréja Juronics Tamásról.