Tánc

Janus két arcát villantja fel a Badora

2015.12.02. 16:39
Ajánlom
A hazai kortárs táncélet egyik jól ismert együttese, a Badora Társulat december 8-án a Marczi Közösségi Térben mutatja be Janus című estjét. A társulat ezúttal új kihívások felé fordult: most nem az alapító Barta Dóra irányította a próbákat, hanem két fiatal vendégkoreográfus.

Várnagy Kristóf Clockwork címen készített koreográfiát. Várnagy Kristóf az elmúlt éveket táncosként olyan legendás alkotóműhelyekben tölthette, mint a Cullberg Balett, a Svéd Királyi Balett és a Cirque de Soleil. Saját szavaival így jellemzi előadását: „A produkció nem egy történetet dolgoz fel, hanem a számomra most legelérhetőbb, legkézenfekvőbb valóságról szól, azaz azokról az emberekről, akikkel dolgozom. Egyetlen célom, hogy olyan kontextust teremtsek a táncosaimnak, amiben ők ki tudják magukat fejezni. Ezért a szövegkönyvem az előadáshoz egy kötetre való üres lap, ami arra vár, hogy megtöltsék” – mondta koreográfiájáról Várnagy Kristóf. Az előadásban Ledán Imola énekel, asszisztensként Simon Renáta működött közre.

Janus

Janus (Fotó/Forrás: Dömölky Dániel)

Katonka Zoltán a legismertebb hazai együttesek produkcióiban nyújtott megannyi emlékezetes teljesítményével elismerést szerzett táncművész, koreográfus és világítástervező. Tárgytalan című legújabb koreográfiáját így jellemzi: „Az önkifejezés cselekmény nélküli szabadságát keresem, a magam mozgásnyelvében. Kompozíció, absztrakció, mely távol áll az előre megírt történettől. Mi, és a hátunk mögött elrohanó életünk viszonya érdekel. Körbenézek.”

Az alkotókról Barta Dóra művészeti vezető, Érdemes művész, Harangozó Gyula-díjas koreográfus fontosnak tartotta elmondani: „Mindkettőjükben ott van a magával ragadó, előre mutató energia és a szakmai kiválóság. Az általuk létrehozott tánc az új összhang” – mondta. A két előadás világítástervezője Katonka Zoltán, táncosai Esterházy Fanni, Horváth Zita, Szőllősi Krisztina, Csizmadia Tamás, Darabont Áron.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Tánc interjú

"Ami igazán gazdaggá tesz minket, az a sokféleség"

Az idei Budapest Táncfesztivál egyik külföldi fellépője a Company Wang Ramirez, amelynek két alapítója, Honji Wang és Sébastien Ramirez EVEREYNESS című produkciójukkal kapcsolatban árult el kulisszatitkokat.
Tánc magazin

Így néznek ki a fizetések nemek szerint a balettban

A női vezetők hiánya a balettben régi vita tárgyát képezi. Azonban most elindult egy oldal, a Dance Data Project, ami új kérdéseket vet fel.
Tánc kritika

Aki vállalja a tehetetlenségét, az nevetségessé válik?

A minden előadásához új formanyelvet kereső Tünet Együttes ezúttal magáról beszélt A tünetegyüttes című performanszában, amihez csak egyetlen út kínálkozott: az őszinteség.
Tánc ajánló

A Tünet Együttes bemutatja, hogy működik ma egy független társulat

Február 18-án és 19-én a Trafóklubban szembesít a Tünet Együttes a következő kérdésekkel: Hová tart a független színház? Mi közünk van ehhez nekünk, nézőknek? Régen minden jobb volt?
Tánc

Most már ilyen is van: férfi spicc-cipő

A nemi egyenlőség kérdése a balettet is utolérte: egyre több férfi vágyik új magasságokba, néhányan már spicc-re is felmerészkednek.