Juronics Tamás a darab csütörtöki főpróbája előtt elmondta, hogy az előadás legfontosabb ihletforrása a magánélet, család felől érkezett. Hozzátette, az alkotás folyamatában mindig van valami misztikus: egy-egy darab nemcsak saját élményeiből, hanem az emberiség közös tudásából is táplálkozik.
A Credo főszereplője egy művészember, akinek meg kell küzdeni az alkotás folyamatával. A darab négy generáción keresztül meséli el egy család sorsát.
Egy lakáson belül játszódó műben egymást váltva, olykor párhuzamosan jelennek meg a különböző idősíkok: az 1920-as, 40-es és 70-es évek és napjaink világa – árulta el Juronics Tamás.
Az erős, szép képi világú darab jelmezeit Bianca Imelda Jeremias, a díszleteket Tóth Kázmér tervezte. A Credo zenéjét Arvo Pärt, Johann Sebastian Bach, Frédérich Chopin és Födő Sándor műveiből állították össze. A darab záró szakasza Arvo Pärt Credo című, a hitről szóló műve, melyet 1968. november 16-án mutattak be Tallinban, az akkori Szovjetunióban. A zeneművet röviddel később betiltották, Arvo Pärtnak pedig 1980-ban el kellett hagynia hazáját. Nyugat-Európában telepedett le, és a modern egyházzene meghatározó alakjává vált - mondta Juronics Tamás