A hagyományos koreai zene lüktetése messzire rezonáló, ritmikája különös szuggesztív erővel jellemezhető. A nyugati zene ezzel szemben rövidebb, tisztább hangokat preferál, mivel a dallamra helyezi a hangsúlyt. A koreai táncok esszenciáját a mozdulatok lágysága és a táncos lélegzetvételén is megfigyelhető kifinomultság és koncentráltság adja, míg a nyugati tánc inkább extrovertált, direkt és kifejező. E két világ táncos és zenei örökségének ötvözésére vállalkozott a koreográfus, Ahn Sungsoo és a kísérlet eredményeként született meg a Kavalkád. A fellépő táncosok: Lee Juhee, Kim Jeeyeun, Kim Hyun, Kim Minji és Sung Changyong.
Az előadás tíz jelenet során a zenei és mozdulatelemek rendkívül széles spektrumát ötvözik az előadók, szerepet kap a nyugati klasszikus, az afrikai törzsi és a hagyományos népzenétől kezdve a tradicionális koreai tánc és a hiphop is. A Kavalkád a gyorsaság, az erő, a rugalmasság és a precizitás harmóniája öt kiemelkedően tehetséges táncos mozdulataiban. 2016-os premierje óta, melynek a párizsi Théâtre National de Chaillot adott otthont, mind hazájában, mind külföldön rendkívüli elismerésnek örvend.
Névjegy
Ahn Sungsoo újságírást és filmezést tanult, mielőtt 1991-ben megalapította saját tánccsoportját, a Sungsoo Ahn Pick-up Group-ot New Yorkban. Egyedi koreográfiái rövid időn belül magára vonták a szakma figyelmét, és olyan impozáns helyszínekre kaptak meghívást, mint a Joyce Theater, Lincoln Center és Dance Theater Workshop. 1989-ben tért vissza Szöulba, ahol tovább dolgozott egyedi művészi nyelvezetének finomításán. Mára széles körben ismert elsősorban műfaji határokat feszegető kísérletei révén, alkotásaiban a hagyományos koreai tánc gazdag örökségét ötvözi a balett, a hiphop és a kortárs tánc elemeivel. Az általa kifejlesztett módszer lehetővé teszi a táncosoknak a gyors és szabad mozgást, a műfajok közötti hirtelen váltásokat, megteremtve a technikai alapot a keleti és nyugati táncokban rejlő szépség bemutatására egy produkción belül.