Tánc

Két brutálisan őszinte vallomás a Tünet Együttestől

2017.02.21. 11:42
Ajánlom
Elme és ösztönvilág: lényünk két aspektusát mutatják meg Furulyás Dóra és Szász Dániel táncművészek a LOOP - merülés két levegővel című, két szólóból álló, közös estjükön március 3-án és 4-én 20.00 órakor a MU Színházban.
Furulyás Dóra fotó Kovács Flóra

Furulyás Dóra fotó Kovács Flóra

Az este első részében Furulyás Dóra 33 évesen vállalja, hogy leltárba rendezi „fölösleges cuccait”, kiselejtezi apró napi rutinjait, jelentéktelen szorongásait. Ehhez Szabó Réka, a Tünet Együttes művészeti vezetője Dóra testére-lelkére szabja saját személyes, drámai, groteszk humorral átitatott szólóját, melyet 2004-ben mutatott be.

A színpadon megjelenő nőalak magányos léleklomtalanítása monumentális gyónássá alakul:

az erőteljes, igazi fizikai kihívást jelentő mozgásanyag mellé végeérhetetlen szófolyam társul, egészen a kifulladásig.

A „double bill” második részében Szász Dániel szervez expedíciót az ösztönök világába. A táncművész a tavalyi évad indulásakor - nem sokkal a 40. születésnapja után - lesérült, elszakadt a térdszalagja. Pályafutása során ez volt az első olyan sérülése, ami miatt tartósan abba kellett hagynia a táncot. A kényszerpihenő hosszan tartó traumává, módosult tudatállapottá vált. Dániel érdeklődése ezért a nem olyan szép és nem olyan kényelmes, de nagyon is emberi érzések felé fordult. Kérdése az, hogy van-e erő az ösztönvilág megélésében, vagy mindig és minden helyzetben a civilizált viselkedésre kell törekedni?

Szász Dániel

Szász Dániel

A különösen személyes és érzékletes szóló a legnagyobb titokban készül: eddig egy munka bemutatót láthatott az olomuci Na Cucky Theatre vezetősége, aminek hatására azonnal meghívták a produkciót a májusi Flora Theatre Festivalra, Csehországba.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Díjakkal ismerte el művészei munkáját az Operaház

A 2017/18-es évad zárásaként a Csillagóra Gálaesten az intézmény legrangosabb kitüntetéseit adták át, először jutalmazva Balett- és Énekkari Kamaraművészt is.
Klasszikus

Horgas Eszter és Vásáry Tamás Budapest díszpolgára lett

A kitüntetés posztumusz díjazottja Burger Barna fotóművész és Hazay István Kossuth-díjas geodéta, az MTA tagja.
Klasszikus

Kiállítás nyílik Bősze Ádám antikváriumának kottagyűjteményéből

Sopronban, az Ünnepi Hetek Alkalmából nyílik meg Bősze Ádám Zenei Antikváriumának kiállítása, amely a két háború közötti különleges kottacímlapjait mutatja meg az érdeklődőknek.
Jazz/World

„Rockopera, csak nem rock és nem opera”

Izgalmas programzenei kísérletbe fogott a Premecz Mátyás Hammond orgonista vezette, idén 10 éves Kéknyúl Band: a bűnügyi filmek világát idézik meg a Müpa színpadán június 20-án, olyan vendégszólistákkal, mint Palya Bea és Sena. Erről kérdeztük Premecz Mátyást.
Jazz/World

Gyönyörű örmény népdalfeldolgozással jelentkezik az Antal Gábor Trió

Nem sokkal a megalakulásuk után máris nemzetközi versenyről hozta el a fődíjat a trió, akiknek örmény népzenéből ihletett új szerzeménye most a Fidelión debütál. Cikkünkben a zenekar történetéről és terveikről is mesélnek.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Tánc győri balett

Győrben bepótolhatja az elszalasztott tánceseményeket

14. alkalommal rendezik meg a Magyar Táncfesztivált és negyedszer a gyermek táncfesztivált Győrben mától egészen vasárnapig.
Tánc balett

40 évesen Júliát táncolni? Nem lehetetlen!

Kenneth MacMillan Rómeó és Júlia-koreográfiájának címszerepében debütál New Yorkban a 40 éves ragyogó szépség, Stella Abrera.
Tánc videó

Szergej Polunyinnak az őrület is jól áll, de még mennyire

A szupersztár balett-táncost ezúttal egy ikonikus brit divatfotós, filmkészítő Rankin kérte fel közös munkára, amiből egy igen erős anyag született.
Tánc simkó beatrix

A Simkó-Grecsó páros hozta el a Tánc Fesztiválja fődíját

A Frenák Pál Társulat és a Pécsi Balett is két-két díjat kapott a veszprémi tánctalálkozó után – írta meg a szinhaz.hu.
Tánc balett

Miért ábrázolják ügyefogyottaknak az ázsiaiakat a balettben?

Egy Amerikában élő filipino táncos éles hangú véleménycikket jelentetett meg, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy a klasszikus és modern balettdarabokban az ázsiai figurák rendre sematikus, sokszor nevetséges karakterekként tűnnek fel.